news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1369/03/15

دیدار جمعی از مردم خراسان با رهبر انقلاب

در سالروز قیام خونین 15خرداد علیه رژیم ستمشاهی و نیز ولادت با سعادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان علی بن موسی الرضا(ع) جمع زیادی از علماء، روحانیون، مسئولان و اقشار مختلف مردم مسلمان و همیشه در صحنه استان خراسان که جهت زیارت مرقد مطهرحضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و شرکت در مراسم سالگرد ارتحال مقتدای محرومان و مستضعفان جهان به تهران آمده اند صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار که با ابراز احساسات شورانگیز دیدار کنندگان نسبت به مقام معظم رهبری و تأکید آنها بر اطاعت و پیروی از ولی امر مسلمین توأم بود حضرت آیت الله خامنه ای تحلیل جامعی از تلاش استکبار جهانی برای تضعیف روحیه ی مسلمانان جهان ارائه کردند و طی آن با اشاره به حکم الهی حضرت امام خمینی قدس سره در مورد نویسنده مرتد کتاب موهن آیات شیطانی، حکم اعدام سلمان رشدی را یک امر قطعی اسلامی خواندند و ضرورت اجرای آن را یادآور شدند.

رهبر انقلاب اسلامی به تشریح اهداف موذیانه قدرتهای استکباری جهان برای جلوگیری از تأثیر مثبت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در تقویت روحیه ی مسلمانان جهان پرداختند و فرمودند: جمعیت یک میلیارد نفری مسلمانان می تواند با اراده ی خود در یک پنجم حوادث جهان اثر بگذارد. لذا مشکل بزرگ آمریکا، ارتجاع و سردمداران سیاست های خبیث استعماری این بوده است که اجازه ندهند انقلاب اسلامی روحیه ی مسلمانان را در دنیا تقویت کند زیرا تأثیر روحیه در پیروزی و یا شکست بیش از سایر عوامل است. اسلام دین سیاست و زندگی است و بر حضور معتقدین خود در صحنه سیاست و کشورداری و تصمیم گیری تأکید می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای دخالت جمعیت عظیم مسلمانان در امور زندگی اجتماعی خود را موجب وارد آمدن خسارات سنگینی بر ابرقدرتهای غارتگر خواندند و با اشاره به توطئه ها و تلاشهای صدو پنجاه ساله ی سیاسی، فرهنگی و نظامی استعمارگران برای جلوگیری از حضور عظیم مسلمانان در صحنه ی سیاست جهانی فرمودند : استعمار انگلیس و فرانسه پس از جنگ بین الملل اول در کشورهای اسلامی حضور یافتند و هر جا که توانستند یک مهره ی دست نشانده و تسلیم و فاسدی را از طرف خود بر امور مسلمانان گماشتند، تا از اتحاد، تقویت روحیه، فعالیت و دخالت ملتهای مسلمان در صحنه ی سیاست ممانعت بعمل آورند و برای رسیدن به این هدف شوم، دیگر دولتهای استعمارگر نظیر آمریکا و نیز ابزارهایی مثل پول، اسلحه و علم و دانش خود را بکار گرفتند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان پیروزی انقلاب عظیم اسلامی را موجب ترس و وحشت استکبار جهانی و بر هم ریختن توطئه ها و نقشه های آنان دانستند و افزودند: در بحبوحه ی تلاشهای استعماری و اوج پیروزی قدرتهای جهانی، ناگهان در یک نقطه ی بسیار حساس جهان انقلاب عظیمی با هدایت رهبری فوق العاده، در میان احساسات و عواطف مخلصانه و صادقانه ی یک ملت قهرمان که اسلام بکلی آنان را منقلب کرده است، به پیروزی رسید و دشمنان دیرینه ی اسلام را وحشت زده کرد.انقلاب تحت رهبری امام عظیم الشأن که بزرگترین عطیه ی الهی برای مسلمین بود به سرعت حرکت خود را آغاز کرد و اولین اثر آن این بود که بنای 150 سال تلاش استعمار در سطح عالم برای خرد کردن روحیه ی مسلمانان را با خاک یکسان کرد.

ولی امر مسلمین با تأکید بر این مطلب که انقلاب اسلامی هویت واقعی مسلمانان جهان را به آنان بازگردانده است، فرمودند: حرکت انقلابی ملت مسلمان ایران ضربه ی خود را به ابرقدرتها وارد کرده و آن احساس هویت اسلامی مسلمانان درسطح عالم است. حضور دهها هزار تن از مسلمانان انگلیس در خیابانها برای بیان سخن حق خود و نیز تأکید دختران مسلمان بر حفظ حجاب اسلامی در اروپا، گویای همین ادعاست. و این انقلاب، جنگ، مقاومت، روحیه ی پولادین، سخن حق و مشت گره کرده ی ملت بزرگ و پرافتخار ایران بود که مسلمانان جهان را زنده کرد.

رهبر انقلاب اسلامی به دستپاچگی استکبار در برابر ملت ایران اشاره کردند و با بیان توطئه ایجاد جنجال برسر حکم امام خمینی رضوان الله علیه در مورد نویسنده ی مرتد کتاب موهن آیات شیطانی فرمودند: عکس العمل و ضربه ی متقابل امام آنقدر قوی بود که روحیه ی استکبار را شدیداً تضعیف کرد و جنجال آفرینی ها، تهمتها و فشارهایی که دستگاههای استکباری وارد کردند، از همین امر ناشی می شود. آنها تلاش کردند تا شاید بتوانند در این حکم استوار الهی خدشه ای وارد کنند اما نتوانستند و از این پس هم نخواهند توانست.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: حکم امام در مورد سلمان رشدی بر آیات الهی متکی است و همانند آیات الهی مستحکم و غیر قابل خدشه است، این مسأله راه حل ساده ای دارد و گره ای نیست که باز نشود. سلمان رشدی یک مجرم است و حکم الهی باید در باره ی او به اجرا درآید. این مجرم را باید بدست مسلمانان انگلیسی بدهند تا حکم الهی در مورد او اجرا شود. سلمان رشدی موجودی است که بر حسب آیات الهی و احکام قطعی اسلامی به مجازات محکوم شده و این حکم باید در مورد او اجرا شود.

رهبر انقلاب اسلامی توجه آحاد ملت بزرگ ایران را به لزوم حرکت در جهت تقویت روحیه ی مسلمانان جهان جلب کردند و با بیان این مطلب که رئیس جمهور اسلامی ایران در تمام دوران انقلاب از نهایت اعتماد و اطمینان حضرت امام برخوردار بوده است فرمودند:

لازم است مردم پشت سر دولت، اصل مهم سازندگی را دنبال کنند و کارگران و کارکنان و کشاورزان بهمراه کسانی که قدرت تمکن مالی دارند با رعایت مرکزیت دولت به خدمات عمرانی کشور بپردازند.حضرت آیت الله خامنه ای با بیان این مطلب که راه و اهداف انقلاب همانند گذشته ادامه خط امام یعنی طرفداری از فقرا و ضعفا، عدالت اجتماعی، وحدت ملت، مقابله و معارضه با استکبار جهانی و وابستگان آنها و نیزحمایت از روحانیت متعهد و مبارز و جوانان با اخلاص و پرشور است، از 15 خرداد بعنوان روزی که مقاومت ملت ایران بخاطر عشق به امام در آن روز پایه ریزی شد نام بردند و لزوم زنده نگه داشتن خاطره ی مبارزات مردم در 15 خرداد را مورد تأکید قرار دادند.

بنا بر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی،حجت الاسلام والمسلمین واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی ضمن عرض تسلیت بمناسبت سالگرد رحلت امام راحل و عظیم الشأن امت اسلامی و بزرگداشت حادثه ی خاطره انگیز قیام 15 خرداد، سالروز ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را تبریک گفت و اظهار داشت:

ما با همه ی وجود خود را متعهد و متعبد به اوامر مطاع رهبری و مقام ولایت مطلقه فقیه می دانیم و وفاداری به امام امت و استمرار خط امام و امامت را در وفاداری و پایبندی به رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی در پایان سخنان خود به معرفی حاضرین پرداخت.

این گزارش حاکیست در این دیدار مدرسین حوزه علمیه، علما و ائمه جماعات و روحانیت مشهد، قائم مقام، مسئولین و کارکنان و خدام آستان قدس رضوی، استاندار، معاونین، جمعی از مسئولین ،فرمانداران، شهرداران و کارکنان استانداری خراسان،جمعی از اقشار مردم از شهرهای استان خراسان، جمعی از جانبازان جنگ تحمیلی بهمراه خانواده های معظم شهدای مشهد، اعضای جامعه ی انجمن های اسلامی اصناف مشهد و خواهران مکتب نرجس و حضرت رقیه(س) مشهد حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی