news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/03/04

دیدار شرکت کنندگان کنفرانس جهانی اهل البیت(ع) با رهبر انقلاب

حضرت آیةالله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان صبح امروز در دیدار شرکت کنندگان در کنفرانس جهانی اهل بیت(ع) با ایشان با بیان این مطلب که اسلام صهیونیست ها را در داخل سرزمین های اشغالی تهدید میکند تأکید فرمودند که مسلمانان سرانجام با نجات فلسطین،قدس عزیز را از دست متجاوزین باز پس خواهند گرفت.

در این دیدار که در محل حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و با حضور شخصیتهای علمی، مذهبی و سیاسی شرکت کننده در کنفرانس انجام شد ولی امر مسلمین به بیان خواسته های بر حق و عادلانه مسلمانان آذربایجان شوروی و کشمیر پرداختند و تأکید کردند: مسلمانان برای دفاع از اسلام باید خود را نیرومند و قوی کنند.ما در نظام مقدسی که بر پایه ی دین و بدست فرزند پیامبر اکرم(ص)‌ بنا نهاده شده با تمام توان و نیروی ذاتی و ایمانی ملت خود بسوی اقتدار واقعی و حقیقی اسلام به پیش خواهیم رفت و در این راه به برخوردار شدن از کمک خداوند اطمینان داریم.

حضرت آیةالله خامنه ای محبت اهل بیت(ع) را بعنوان فریضه ای که تمام مذاهب اسلامی آن راپذیرفته و به آن مباهات میکنند نام بردند و افزودند: ما که اصول و فروع دین را از اهل بیت مکرم پیامبر(ص) آموخته ایم نباید تصور کنیم که اهل بیت(ع) تنها مخصوص ما و متعلق به ما است.آنها همانند جد بزرگوارشان نبی اکرم(ص) به اسلام، جهان بشریت و تاریخ تعلق دارند.

ولی امر مسلمین با بیان این مطلب که مسلمانان میتوانند بر دو محور محبت به اهل بیت(ع) و نیز آموزش دین و تعلم معارف و احکام الهی از زبان اهل بیت(ع) اتفاق نظر و اتحاد داشته باشند فرمودند:این دو نقطه فرصت عظیمی است که در اختیار مسلمین قرار دارد و دنیای اسلام به ویژه آنانکه پیرو مکتب زندگی ساز اهل بیت(ع) هستند و به آن اتصال دارند میتوانند با تکیه بر آن وحدت کلمه ی مسلمانان را تحقق بخشند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان حاکمیت اسلام و قرآن و اهتزاز پرچم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی را موجب امید، نشاط و احساس عزت مسلمانان در سراسر جهان دانستند و خطاب به پیروان مکتب اهل بیت(ع)فرمودند: شما باید با یکدیگر آشنا شده و با همکاری و کمک فیمابین به حل معضلات پرداخته و گره مشکلات را بدست خود باز کنید.پیروان اهل بیت در هر نقطه ای که هستند باید بدانند که تعارف و تشکل مناسب میان آنان قلب امام زمان(عج) را شاد میکند زیرا ائمه معصومین(ع) همواره مسلمانان را از تفرقه،تشتت و جدائی برحذر داشته و از آن متنفر بودند و امروز پیروان و علاقمندان به آنان باید در همین جهت حرکت کنند.رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مجموعه ی پیروان مکتب اهل بیت(ع) بخشی از امت بزرگ اسلام و جامعه ی مسلمین هستند،اظهار داشتند:انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران بسیاری از تلاشهای دشمنان خبیث اسلام در جهت متفرق ساختن مسلمانان و تضعیف مشترکات آنان را خنثی کرده است و امروز مذاهب و فرق مختلف اسلامی در سراسر جهان به نام جمهوری اسلامی شعار میدهند.

امام عظیم الشأن و فقید در دل توده های مسلمان جای داشت و آنها بدون توجه به آنکه اهل کدام مذهب و فرقه ی اسلامی هستند به او عشق می ورزیدند و همین ارتباط الهی بود که دشمنان را به تلاش برای جدا کردن ایران اسلامی از بقیه ی مسلمانان وا میداشت.

ولی امر مسلمین تصریح کردند:ما پیروان اهل بیت(ع) با همه ی وجود اعلام میکنیم که به وحدت جهان اسلام واتحاد معتقدان به یگانگی خداوند و نبوت رسول اکرم(ص) اعتقاد داریم و میخواهیم همانند امیرالمؤمنین علی (ع) و دیگر ائمه معصومین که الگوی مبارزه علیه ظلم وعامل جذب و وحدت بودند امروز مایه ی وحدت باشیم.

حضرت آیةالله خامنه ای پیشنهاد تشکیل مجمع جهانی اهل بیت(ع) را برای خدمت به اسلام، قرآن، وحدت مسلمین و پیشرفت معارف صحیح اسلامی مفید و ارزنده توصیف کردند و با تأکید بر لزوم گسترش روحیه ی اخوت و دوستی در دنیای اسلام، افزودند: امروز مجموعه ی اسلام از سوی دشمنان درمعرض تهدید است و اصل دین تحت فشار استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا قرار دارد زیرا آنها پی برده اند که با حاکمیت مذهب و گسترش و تعمیق معارف دینی قادر به حفظ نظام بین المللی سلطه نخواهند بود. لذا مبارزه شدید قدرتهای جهانی با ایران اسلامی از انتشار ایمان، عمل و جهاد از این کانون مرکزی اسلام ناشی میشود.

ولی امر مسلمین در پایان سخنانشان به مسأله فلسطین اشاره کردند و فرمودند: صهیونیستهای غاصب پس از چهل سال آسایش امروز در داخل سرزمین های اشغالی از سوی اسلام تهدید میشوند و این در حالی است که سازمانهای فلسطینی بیگانه با دین ناتوانی خود را درمبارزه با رژیم صهیونیستی نشان دادند و ما ایمان داریم که اسلام سرانجام فلسطین را نجات داده و قدس عزیز را از دست متجاوزین بازپس خواهد گرفت.

بنا بر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی، حجةالاسلام و المسلمین تسخیری از نتایج کنفرانس جهانی اهل بیت(ع) گزارشی را به استحضار مقام معظم رهبری رساند و طی آن گفت:شرکت کنندگان در این کنفرانس متفقاً خواستار تشکیل مجمع جهانی اهل بیت(ع) زیر نظر مستقیم ولی امر مسلمین شده اند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی