news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/12/21

جلسۀ مشترک رؤسا و مدیران بخش‌های مختلف ستاد فرماندهی کل قوا در محضر رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا صبح امروز در محل ستاد فرماندهی کل قوا حضور یافتند و ضمن ارائه ی رهنمود های لازم، وظایف و مأموریت های اساسی این تشکیلات نظامی را تبیین فرمودند.

بنا بر همین گزارش، مقدم مقام معظم رهبری در میدان صبحگاه ستاد فرماندهی کل قوا که کلیه پرسنل این ستاد نیز در میدان مستقر بودند، گرامی داشته شد و مراسم ویژه احترام نظامی در محضر ایشان انجام گردید.

آنگاه جلسه‌ی مشترک رؤسا و مدیران بخش های مختلف این ستاد در محضر حضرت آیت‌الله خامنه ای تشکیل شد و طی آن فرمانده ی کل قوا در تشریح مأموریت های اساسی این ستاد فرمودند: ستاد فرماندهی کل قوا با هدف ایجاد هماهنگی میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان دو سازمان رزمی و نظامی کشور و نیز حفظ حقوق هر یک از آنها با در نظر گرفتن حقوق سازمان دیگر تشکیل شده است. لذا این دو سازمان که هر یک دارای مأموریت های ویژۀ خود می باشند. موظف به هماهنگ کردن خود با خط مشی ترسیم شده از سوی این ستاد هستند.

فرمانده کل قوا از هدایت عمومی و کلی نیروهای مسلح به عنوان یک وظیفه مهم ستاد فرماندهی نام بردند و ضمن اشاره به خصوصیات بسیار برجسته جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی بر ضرورت آماده ساختن این ستاد برای حرکت در جهت طرح های بلند مدت آموزشی، سازماندهی و عملیاتی و نیز طراحی رفتار کلی نیروهای مسلح تأکید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان فرمودند: کشور انقلابی ایران دارای مردمی سلحشور و شجاع است و موقعیت جغرافیایی آن در ثبات کل جهان تأثیر دارد. ایران یک سرزمین آماده برای عمران و آبادانی و برخوردار از منافع و برکات فراوانی است و نظام حاکم بر این کشور مبتنی بر یک تفکر مدرن مذهبی است. عدالت اجتماعی، حقوق بشر و آزادی های فردی در ایران به سبکی است که اسلام مطرح می کند و این از آنچه که در دنیای به اصلاح سوسیالیزیم و یا دمکراسی مطرح می شود پیشرفته تر است. این واقعیت از خلال برخی اظهار نظرها آشکار می شود و متفکرین و سیاستمداران برجسته دنیا نظر کاملاً مثبتی نسبت به جمهوری اسلامی ایران ابراز داشته اند.

حضرت آیت الله خامنه ای از تمامی کارکنان مستقر در ستاد فرماندهی کل قوا به عنوان عناصر نظامی یاد کردند و در پایان سخنانشان ضمن اعطاء لباس فرم بسیج به دکتر فیروزآبادی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا فرمودند: هدف از تهیه لباس فرم برای بسیج به هیچ وجه به معنای ایجاد یک سازمان سوم رزمی در مقابل ارتش و سپاه نیست بلکه ما به این ترتیب انجام وظایف معین یک نظامی، توسط یک فرد غیر نظامی را ارج نهاده و قصد داریم آنرا مورد توجه خاص قراردهیم.

پیش از رهنمودهای مقام معظم رهبری رئیس ستاد فرماندهی کل قوا طی سخنان کوتاهی سیاست گذاری و هدایت عمومی نیروهای مسلح، هماهنگی بین ارتش و سپاه، تدوین طرح های بلند مدت و نظارت بر اجرای تدابیر اتخاذ شده را به عنوان رؤوس وظایف این ستاد برشمرد و فعالیت های انجام شده در جهت تبیین خط مشی و مأموریت های ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز اقدامات به عمل آمده در خصوص بازسازی، تأمین و تولید تجهیزات نیروهای مسلح را تشریح کرد.

همین گزارش حاکیست حضرت آیت الله خامنه ای فرماندۀ کل قوا همچنین در جلسۀ دیگری با حضور رئیس، جانشین، معاونین و رئیس واحد عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا شرکت کردند که طی آن گزارش عملکرد این ستاد از آغاز تأسیس تاکنون به استحضار مقام معظم رهبری رسید.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی