news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/11/19

دیدار پرسنل نیروی هوایی ارتش با رهبر انقلاب

در آستانه آغاز دوازدهمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ولادت حضرت امیرمؤمنان علی(ع) و نوزدهم بهمن سالروز اعلام همبستگی و بیعت پرسنل نیروی هوایی با امام امت در سال 1357، صبح امروز جمع کثیری از پرسنل نیروی هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه سرتیپ ستاری فرمانده ی این نیرو در حسینه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه حضور یافتند و مراتب بیعت مجدد و اطاعت خود را از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای اعلام داشتند.

در این دیدار که با اجرای سرود جمهوری اسلامی و سرودهای ویژه ای به مناسبت ایام مبارکۀ دهه ی فجر و گرامی داشت خاطرۀ رهبر فقید و عظیم الشأن جهان اسلام حضرت امام خمینی قدس سره الشریف همراه بود، حضرت آیت الله خامنه ای طی بیاناتی ضمن تبریک میلاد با سعادت امیر مؤمنان علی (علیه السلام) و 19 بهمن، روز نیروی هوایی به نقش ارزنده و پرافتخار نیروی هوایی در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی و نیز جنگ تحمیلی اشاره کردند و فرمودند: کارآئی ارتش از بدنه ی آن است که اجزاء آن همیشه جزء آحاد مردم بوده اند و این از حقانیت انقلاب است که توانست ارتش را در کنار خود قرار دهد و همین امر بود که موجب شد پیروزی با سرعت بیشتری تحقق یابد و نقاط درخشان نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوائی طی یازده سال گذشته، بسیار بیشتر از گنجایش یازده سال عمر معمولی یک مجموعه است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه ی سخنانشان نظام سلطه و حاکمیت استکبار بر جهان را مورد حمله قرار دادند و افزودند: دشمنی با انقلاب اسلامی از داعیه استقلال ملت مسلمان ایران و سرپیچی از نظم استکباری که امروز در دنیا حاکم است ناشی می شود. قدرت های جهانی، هر ملت، دولت و انسانی را که دم از استقلال بزند دشمن خود به حساب می آورند و از آنجا که خود را برای دخالت در همۀ امور عالم صاحب حق می دانند، حاضر نیستند بپذیرند و بشنوند که دولت و ملتی وجود دارد که می خواهد مستقل و جدا از کمند آنها زندگی کند.

حضرت آیت الله خامنه ای تصورات مغرورانه، متکبرانه و در عین حال احمقانه ی آمریکا و قدرت های اروپایی را موجب دخالت آنها در امور ملت ها دانستند و با اشاره به این مطلب که استکبار جهانی با سوء استفاده از علم و صنعت پیشرفته زمام های قدرت و مهارهای اقتصادی، سیاسی، تبلیغاتی و نیز فرهنگ عمومی ملت ها را در دست خود گرفته است فرمودند: در چنین دنیایی که همه ی عوامل به سمت تحقق اقتدار مستبدانه ی قدرت های بزرگ سوق داده می شود ناگهان در منطقه ای از دنیا که صد در صد در اختیار استکبار بود ملتی با اتکاء به قدرت ایمان، نیروی ذاتی و فرهنگ اصیل خود و بدون کمک گرفتن از هیچ قدرت و ملتی بپا خاسته و تصمیم به رهایی از کمند محکم تسلط این قدرت ها گرفته است. لذا دشمنی سردمداران قدرت به ویژه آمریکا با این ملت و انقلاب و رهبر بزرگ آن که وجدان خودی وروح اتکاء به خود را در مردم بوجود آورد امری بدیهی است.

رهبر مسلمین جهان، ایران انقلابی را مظهر اثبات میان تهی بودن قدرت آمریکا خواندند و با بیان این مطلب که ابر قدرت ها تاکنون با هیبت خود زندگی می کرده اند اظهار داشتند: ویژگی ابرقدرت ها در این است که به مردم دنیا تفهیم کنند که هیچ کس قدرت مقابله با آنها را ندارد. هیبت آمریکا و تا چندی پیش شوروی، ملت ها، دولت ها و رجال سیاسی را دربسیاری از نقاط دنیا به لرزه می انداخت و اکنون یازده سال است که ابرقدرت آمریکا در تلاش خود برای نابودی انقلاب و ملت ما همواره با شکست مواجه شده است و این خود به برکت ایمان و تفکر الهی اسلام است و امروز بسیاری از کشورها، ملت ها و سران آزادیخواه آنها با نام ملت ایران و جمهوری اسلامی به هیجان می آیند و شعار می دهند.زیرا ایران انقلابی را مظهر اثبات میان تهی بودن قدرت آمریکا می دانند.

رهبرانقلاب اسلامی روند حوادث و تحولات شگرف جهانی را به سمت حاکمیت معنویت و ملت ها توصیف کردند و فرمودند: مسئله ی سقوط ابرقدرت های قرن بیستم و تبدیل آنها به یک دولت معمولی است. این حوادث ایجاب می کند که ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران نظام اسلامی را با شوق و امید بیشتری تقویت کرده و در راه اهدافش به پیش برد.

فرمانده کل قوا خطاب به پرسنل نیروی هوائی ضرورت انجام وظیفه، همراه با اعتماد، هوشیاری کامل و امید فراوان و حرکت در جهت اهداف نظام اسلامی را مورد تأکید قرار دادند.

بنا بر همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری سرتیپ ستاری فرمانده ی نیروی هوائی ارتش جمهوی اسلامی ایران در سخنان کوتاهی به تجلیل از مقام شامخ و رفیع امام خمینی رهبر فقید مسلمین جهان پرداخت و با اشاره به نقش پراهمیت نیروی هوائی در جریان هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: حصر نظامی استکبار جهانی موجب شکوفائی وسیع استعدادها در نیروی هوائی شده است و امکانات و تسهیلات تعمیراتی و بازسازی انواع هواپیماهای شکاری، آموزشی، ترابری، هلیکوپترها و تجهیزات موشکی و پدافندی به سرعت ایجاد شده و هر روز شاهد پدیده ای نو در تمام زمینه ها هستیم.

سرتیپ ستاری پیشرفت های نیروی هوایی در جهت خود کفائی در طراحی، برنامه ریزی، آموزش، سازماندهی و تجهیز یگان های عملیاتی، فنی و پشتیبانی را یادآور شد و نقش ویژه ی برادران روحانی در نیروی هوائی برای ساختن یک نیروی انقلابی و مکتبی را مورد تأکید قرار داد.

فرمانده نیروی هوائی در پایان سخنانش آمادگی کامل پرسنل این نیرو برای دفاع از دستاوردها و اهداف مقدس انقلاب اسلامی را به استحضا رفرمانده کل قوا رساند.

این گزارش حاکی است در این دیدار جمعی از افسران، خلبانان، درجه داران و پرسنل نیروی هوائی به همراه رئیس و مسؤولین ادارات عقیدتی و سیاسی و خانوادۀ معظم شهداء، اسراء و مفقودین و جمعی از جانبازان این نیرو به همراه شماری از افسران و درجه داران نیروهای زمینی و دریائی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی