news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/07/19

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب به مناسبت هفته وحدت

حضرت آیةا... خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان صبح امروز در دیدار جمع کثیری از امت حزب ا... با ایشان، ضمن تأکید بر ضرورت وحدت میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی، تلاش دول مرتجع و وابسته به استکبار جهانی برای ایجاد شکاف و نفاق بین مسلمانان جهان را تقبیح و آنرا محکوم کردند.

 در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور حاضرین و نیز شعارهای «اطاعت ازخامنه ای اطاعت از امام است» و « نیز خامنه ای رهبر است - وارث پیغمبر است » توأم بود رهبر کشورمان طی بیانات مبسوطی که به مناسبت فرا رسیدن "هفته وحدت" ایراد داشتند، اتحاد و یکپارچگی میان مسلمین را یک اصل اسلامی و انقلابی دانستند. ایشان ضمن برشمردن وجوه مشترک میان مذاهب مختلف اسلامی، به بیان این مطلب که عمیق ترین فرهنگ ها به مسلمانان تعلق دارد پرداخته و فرمودند: منطقه ای که بیشترین جمعیت مسلمان در آن متراکم است از نظر استراتژیکی، سوق الجیشی، اقلیمی و آب و هوائی، نقطه حساس جهان محسوب می شود. اگر مسلمانان با یکدیگر دشمنی و جنگ نکنند و دوست را از دشمن باز شناسند وضع زندگی آنها که عموماً‌ در ضعف، عقب افتادگی، فقر، وابستگی و اسارت به سر می برند تغییر خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی به تلاش استکبار جهانی برای بیرون راندن اسلام از کشورهای اسلامی و بیگانه کردن مسلمانان با اسلام اصیل و انقلابی اشاره کردند و ضمن فرا خواندن مسلمانان به اتحاد و همبستگی خلل ناپذیر فرمودند: پیام ما به مسلمانان در هفته وحدت این است که با هم متحد شوند و دشمنی نکنند. این سخن ما را هر مسلمان عاقل، بی طرف و منصفی می پذیرد. به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، استکبار جهانی پی برد که اگر اتحاد میان مسلمین تحقق یابد مسلمانان در سراسر جهان متوجه ام القراء و کانون اسلام یعنی ایران اسلامی خواهند شد لذا از همان آغاز دولت های مرتجع و وابسته به استعمار با صرف پول های گزاف برای ایجاد اختلاف تلاش کردند.

حضرت آیةا... خامنه ای با اشاره به این مطلب که امروز پول های حاصل از نفت بر ضد شیعه به کار گرفته می شود فرمودند: دولت های مرتجع برای رد تشیع به زبان های عربی و اردو کتاب منتشر می کنند. این ها دست شیطان هستند و ما به کسانی که در کشورهای مختلف برای مقابله با انقلاب اسلامی و تهمت زدن به رهبر عظیم الشأن و فقید مسلمانان جهان و انتقاد از ملت مبارز و مسلمان ایران تلاش می کنند نصیحت می کنیم.

ولی امر مسلمین با بیان این مطلب که اثبات عقیده و استدلال جدای از آتش افروزی و دشمنی است اظهار داشتند: امروزحنجره های ناسالمی که علیه ملت مسلمان ایران و راه انقلاب اسلامی سخن گفته و شعار می دهند مزدور و در خدمت دشمنان اسلام هستند. اگر کسانی به بهانه داشتن عقیده ای بخواهند به مقدسات دیگران اهانت کنند، چنین چیزی به هیچ وجه از طرف ما قابل دفاع نیست. مسلمانان از هر مذهبی که هستند باید به یکدیگر محبت کنند. دشمن با اصل اسلام مخالف است و همان اسلامی که شیعه و سنی دارد امروز مورد غضب آمریکاست.

ایشان با تأکید بر لزوم گرامی داشت هفته وحدت فرمودند: من توصیه می کنم آحاد مردم و به ویژه علماء، دانشمندان و افراد صاحب نفوذ هفته وحدت را که به مناسبت میلاد باسعادت نبی اکرم(ص) برگزار می شود گرامی بدارند و این مسأله را برای همیشه به عنوان یک شعار انقلاب اسلامی حفظ کنند.

ولی امر مسلمین افزودند: اگر ملت ما در مراسم حج، علیه آمریکا و اسرائیل شعار بدهد عوامل مرتجع و سر سپرده به ما اعتراض می کنند و آن را موجب تفرقه می دانند ولی این شعار نه تنها تفرقه پدید نمی آورد بلکه وحدت هم ایجاد می کند و این امر برای مسلمانان یک انجام وظیفه است و مسلمین جهان باید از ملت مسلمان ایران شعار دادن علیه آمریکا و اسرائیل را بیاموزند.

حضرت آیةا... خامنه ای ضمن تقبیح و سرزنش قلم به دستان و نویسندگان مزدوری که علیه انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران عمل می کنند خطاب به جمعی از مسلمانان سرحد پاکستان که در این دیدار حضور داشتند فرمودند: اجازه ندهید برخی از روحانی نماها و وعاظ وابسته بین مسلمین اختلاف بیاندازند. جامعه شیعیان در پاکستان بسیار مظلوم و نجیب است و رهبران آنها همواره برادری اسلامی را مورد تأکید قرار داده اند. ما از هر حرکتی که برای محاکمه متهمین به قتل شهید عارف حسینی صورت گیرد حمایت می کنیم زیرا باید مشخص شود این بزرگوار که همواره مردم را به وحدت در برابر استکبار جهانی دعوت می کرد به دست چه افراد مزدور و مرموزی به شهادت رسید.

رهبرانقلاب اسلامی در این بخش از سخنان خود حفظ وحدت و انسجام موجود را عامل اصلی رسیدن انقلاب به اهداف خود دانستند و با بیان یکسان بودن نتیجه ی عمل مغرض و جاهل، بر ضرورت هوشیاری و آگاهی مسلمین برای حفظ وحدت اسلامی تأکید کردند.

حضرت آیةالله خامنه ای در قسمت دیگری از سخنانشان به حضور مسؤولان دایره عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار اشاره کردند و فرمودند: نیروهای مسلح ما اگرچه به اسلحه، تجهیزات، آموزش و نیروی انسانی نیاز دارد اما آن چیزی که ارتش اسلامی را از ارتش های دیگر جهان متمایز می سازد عبارت از ایمان به خدا، تعبد درمقابل فرمان الهی و احساس اینکه جنگشان جهاد فی سبیل الله است، می باشد. امروزدشمنان اسلام از لحاظ امور مادی و نیز عِدّه و عُدّه از کسانی که در خدمت و پشتیبان اسلام هستند قویترند اما اگر نیروی مسلح اسلام اعم از ارتش و سپاه به ایمان مجهز شود و با اتکاء به خدا و برای انجام تکلیف الهی عمل کند هیچ قدرتی در دنیا توان مقاومت در برابر او نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود از مسؤولان واحدهای عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران خواستند تا با عمل صالح و صدق گفتار خود، تبلیغ کنند زیرا با صدق گفتار و رفتار است که میتوان دل ها را معتقد کرد.

در این دیدار طبقات مختلفی از مردم شهرهای شاهرود، خلخال، بیرجند، قیدار و خمسه استان زنجان، تیران اصفهان و چالوس، همچنین روحانیون و معاونین دفاتر عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، جمعی از شیعیان استان سرحد پاکستان، گروهی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و نیز جمعی از خواهران طلاب و مبلغه دفتر تبلیغات اسلامی قم و نیز نمایندگان مردم خلخال و شاهرود در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
در این دیدار حجةالاسلام صفائی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنان کوتاهی به معرفی دیدار کنندگان پرداخت.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی