news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکسفيلمفيلمصوتصوتشعرشعرشعرشعر
نسخه قابل چاپ
1394/08/02

مراسم عزاداری شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام برگزار شد

در شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی رحمةالله‌علیه برگزار شد.
در این مراسم  حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در سخنانی، دفاع از دین و سستی نکردن در حمایت از آن را پیام اساسی قیام تاریخ‌ساز حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام خواند و گفت: قرآن کریم بر دو اصل «اقامه‌ی دین» و «پرهیز از اختلاف و تفرقه» تأکید می‌کند و بر اساس روایات شریفه، رعایت این دو اصل در گروی تمسک به ولایت اهل بیت علیهم‌السلام است.
وی حمایت از دین و اقامه‌ی آن را وظیفه‌ای عمومی و همگانی برشمرد و افزود: در جامعه‌ی اسلامی هر یک از آحاد جامعه باید با عمل به دستورات شریعت و بروز دادن جلوه‌های دین در زندگی به وظیفه‌ی خود در حمایت و یاری دین خدا عمل کند.
در این مراسم، همچنین آقایان سیّدمحمد موسوی و محمدرضا طاهری به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی در عزای حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام پرداختند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی