news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/04/21

دیدار و بیعت مردم خوزستان و گلپایگان با رهبر انقلاب

کاروان بزرگ راهپیمایان پنج هزار نفری میثاق با امام و بیعت با رهبری از استان خوزستان متشکل از نمایندگان رزمندگان اسلام و فرماندهان جبهه های جنوب کشور و جمع کثیری از امت عزادار، روحانیون، خانواده معظم شهدا و جانبازان، عشایر، استاندار، مسؤولین و کارکنان نهادها و ادارات دولتی استان به همراه حجةالاسلام والمسلمین موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز و حضرات ائمه جمعه و جماعات، وزرای جهاد سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمایندگا ن مردم شهرهای استان خوزستان در مجلس خبرگان و شورای اسلامی و بیش از دو هزار تن از خواهران عزادار خوزستانی و همچنین راهپیمایان گلپایگان متشکل از روحانیون، مسؤولین و اقشار مختلف مردم این شهر و نیز روحانیون، مسؤولین و اقشار مختلف مردم شهرهای دشتستان، شبستر و خامنه پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیةالله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با ایشان به عنوان رهبر و ولی امر مسلمین بیعت کردند.

در این دیدار باشکوه که با ابراز احساسات پرشور حاضرین نسبت به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همراه بود حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز طی سخنان کوتاهی عروج ملکوتی رهبر کبیر جهان اسلام امام خمینی را به محضر رهبر کشورمان تسلیت گفت و به نمایندگی از سوی دیدارکنندگان و نیز مردم استان خوزستان بیعت آنان با ولی امر مسلمین را اعلام داشت.

وی در سخنان خود بر اطاعت از فرامین و اوامر مقام معظم رهبری برای پاسداری از اسلام و حراست از جمهوری اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت نمایندگان رزمندگان اسلام و مردم خوزستان که از خرمشهر طی یک راهپیمائی باشکوه جهت بیعت با شما به تهران آمده اند پرچم پرافتخار خرمشهر را که تاکنون بر فراز گنبد مسجد جامع این شهر در اهتزاز بود بر دوش خود حمل کرده تا آنرا بر گنبد مرقد مطهر حضرت امام برافرازند.

سپس رهبر انقلاب اسلامی متقابلا ارتحال جانکاه امام امت را تسلیت گفتند و طی بیانات مبسوطی ملت مسلمان ایران را باوفاترین و باصفاترین امت تاریخ اسلام خواندند و با تشریح توطئه های استکبار جهانی طی هشت سال جنگ تحمیلی از حضور عارفانه، مخلصانه و مؤمنانه ی رزمندگان اسلام و اقشار مختلف مردم به ویژه مردم خوزستان قدردانی کردند.

ولی امر مسلمین از اتکال به خداوند، ایمان مردم به اسلام، قاطعیت در انجام وظایف الهی و وحدت کلمه به عنوان عامل اصلی در تداوم انقلاب و نیز یأس دشمنان اسلام نام بردند و با تأکید بر موضع قدرتمندانه و قوی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان اظهار داشتند: ما به هیچ وجه در دنیا احساس ضعف نمی کنیم و امور داخلی خود را نیز به لطف خداوند با قدرت و اعتماد به نفس به پیش خواهیم برد و ارتباطات خارجی راتا آنجائی که برای اسلام و مسلمین و جمهوری اسلامی به صلاح و صرفه است با قدرت و از موضع بالا ادامه خواهیم داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور مردم در صحنه را مظهر پشتیبانی و حمایت الهی و نیز قدرت حقیقی یک دولت مردمی دانستند و افزودند هیچ دولتی با داشتن چنین سرمایه ای ممکن نیست احساس ضعف کند. پول و سلاح وسایل قدرت نیستند و رژیم هائی که با برخورداری از پول، سلاح و پشتیبانی جهانی احساس قدرت می کنند قدرتشان کاذب است.

ایشان همچنین با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی در پیشرفت کشور و اجرای احکام اسلام فرمودند: اگر بخواهیم کشور را آباد و استعدادهای فراوان کشاورزی را در کشور رایج و صنعت مستقل و متکی به استعداد و علم و تجربه متخصصین داخلی را راه بیاندازیم و علم و تحقیق را در دانشگاه ها توسعه داده و رفاه عمومی را در کشور تا اعماق روستاها به پیش ببریم و نیز معنویت و اخلاق و احکام قرآنی و اسلامی را بطور کامل در تمام شئون کشور پیاده و محقق کنیم حضور و ایمان مردم ابزار و وسیله اصلی تحقق این خواسته هاست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان با بیان اینکه وحدت کلمه رمز همه پیروزی هاست بر لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی مردم و محبت و دوستی ایجاد شده در سرتاسر کشور تأکید کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی