news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1371/07/17

حضور رهبر انقلاب در روستای عشایرنشین لبد بازفت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفرشان به استان چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز از روستای عشایر‌نشین لبد بازفت بازدید کردند و از سوی عشایر این روستا به گرمی مورد استقبال قرار گرفتند.
عشایر روستای لبد بازفت و روستاهای اطراف آن با سردادن هلهلهء شادی شعارهای(صل علی محمد رهبر ما خوش آمد) و« خامنه‌ای رهبر است وارث پیغمبر است»، مقدم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رابه روستای خود گرامی داشتند و با قربانی کردن گاو و گوسفند و دود کردن اسپند درحالی که اشک شوق میریختند مراتب خوشحالی عمیق خود را از حضور مقام معظم رهبری دراین منطقه محروم ابراز کردند.
رهبر انقلاب اسلامی پس از ورود به این روستا در چند سرپناه بنا شده از سنگ و چوب حضور یافتند و از نزدیک با مشکلات و نیازهای روستائیان آشنا شدند و دستورات لازم را برای حل مشکلات آنان صادر کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین طی سخنانی که در جمع عشایر روستای لبد بازفت ایراد کردند از عشایر به عنوان مردمی با ایمان، با صفا، شجاع و پاسداران حراست از میهن اسلامی نام بردند و ضمن تأکید بر نقش خائنانه خوانین در تحمیل محرومیت‌های فراوان به استان جهارمحال و بختیاری فرمودند: به برکت انقلاب اسلامی بساط شوم سلطنت و خان و خانبازی از بین رفته است و مسئولان دلسوز نظام اسلامی مصمم هستند با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مهم خود زندگی عشایر را بهبود بخشند و امکانات مناسب زندگی را برای مناطق محروم فراهم آورند.
مقام معظم رهبری با اعلام تصمیم مسئولان اجرائی جهت احداث جاده، مدرسه، حمام و تأمین نیازهای بهداشتی روستای لبد بازفت بر لزوم توجه جدی روستائیان به امر سوادآموزی تأکید کردند و آنان را به همکاری، همراهی و حمایت از مسئولین اجرایی فرا خواندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین ضمن گفتگو با عشایر در مورد رسیدگی به مشکلات و نیازهای مطرح شده آنان قول مساعد دادند و هدایائی شامل لباس، کفش و لوازم‌التحریر به دانش آموزان این منطقه اهداء کردند.
یاد‌آور میشود روستای لبد بازفت در منطقه کوهستانی و در حدود 200 کیلومتری«شهرکرد» واقع است و به سبب فقدان راه مناسب ارتباطی از محرومترین مناطق عشایری به شمار میرود.
بنابراین گزارش: مساحت کل مناطق استقرار عشایر بختیاری که اکثر روستائیان نیز در آن مناطق حضور دارند، بیش از 9 هزار کیلومتر مربع است. شمارجمعیت بختیاری بالغ بر 200 هزار نفر برآورد شده است که این رقم 27 درصد جمعیت استان چهارمحال و بختیاری را تشکیل میدهد.
دامداری، کشاورزی وفعالیت‌های پراکنده تولیدی و صنایع دستی منابع تأمین درآمد عشایر این استان است.
این گزارش همچنین حاکیست، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پایان این بازدید، طی مصاحبه‌ای از استعدادهای ارزشمند فرهنگی، فضائل اخلاقی و ویژگیهائی چون جوانمردی ،شجاعت، صراحت لهجه، صفای روح و میهمان‌نوازی مردم این استان را ستودند و خدمات انقلاب اسلامی به این منطقه محروم کشور را قابل توجه و تحسین‌برانگیز توصیف کردند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی