news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1371/08/03

دیدار اعضای شورای نگهبان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار فقها و حقوقدانان شورای نگهبان قانون اساسی با ایشان، طی سخنانی از این شورا به عنوان حساسترین دستگاه قانونی کشور نام بردند و تمامی دستگاههای نظام را به رعایت اصول قانون اساسی و عمل به آن موظف دانستند.
مقام معظم رهبری در این دیدار خدمات و تلاشهای اعضای شورای نگهبان را ارزشمند و قابل تحسین خواندند و فرمودند: این شورا در مجموعه ی سازمان قانونی کشور، حساسترین دستگاه قانونی است و به لحاظ شخصیت اعضاء آن، جایگاه مهم، والا و برگزیده ای در جامعه دارد. شورای نگهبان گلوگاه مهمی برای حفظ قانون اساسی در متن قوانین و مقررات و نیز مرکزی حیاتی برای اداره ی کشور و جهت گیریهای اساسی محسوب میشود. لذا این شورا باید در زمینه چگونگی انطباق کلیه مقررات و قوانین نظام اسلامی با احکام شرع و قانون اساسی و نیز راه جلوگیری از تخلف احتمالی دستگاههای مختلف کشور از قانون اساسی، چاره اندیشی کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از بیاناتشان هدف از فشارهای تبلیغاتی استبداد جهانی را منصرف کردن جمهوری اسلامی ایران از عمل به شریعت اسلامی توصیف کردند و فرمودند: قوانین جزایی و مدنی ما به لحاظ انطباق بر احکام الهی متقن ترین و کارآمدترین قوانین دنیا محسوب میشوند. لذا دشمنان اسلام با هدف جلوگیری از تحقق آن جنجال تبلیغاتی به راه می اندازند و با اتهامات و ادعاهای جهت دار، برای خارج کردن آن از میدان تلاش می کنند و ما باید بدانیم که دشمن تبلیغات خود را بر اساس نقشه و بصورت حساب شده انجام میدهد.
مقام معظم رهبری قوانین اسلامی را موجب سعادت بشر و ضامن استقلال و آزادی کشور و عزت مسلمین دانستند و با تأکید بر اهمیت قانون اساسی و جایگاه آن در نظام اسلامی فرمودند: قانون اساسی در حقیقت تبلور و تجسم انقلاب اسلامی است و جزو مترقی ترین قوانین اساسی جهان و نیز تأمین کننده ی حقوق اساسی انسانها محسوب می شود. لذا تخلف از قانون اساسی به معنای تخلف از حرکتِ صحیح انقلابی جامعه ی ماست و تمامی دستگاههای کشور باید خود را به رعایت اصول قانون اساسی و عمل به آن موظف بدانند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان براهمیت نقش شورای نگهبان در حفظ مسیر کلی اجرایی و قانونگذاری از انحراف تأکید کردند و در این زمینه مسئولیت خطیر اعضای شورای نگهبان را یادآور شدند.
بر پایه ی همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری آیت‌الله جنتی سخنگوی شورای نگهبان مراتب تشکر اعضای این شورا را نسبت به عنایات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابراز داشت وقاطعیت و آزادی شورای نگهبان در اعلام نظر پیرامون قوانین و مسائل مربوط به انتخابات را موجب موفقیت های این شورا دانست.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی