news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1372/10/06

دیدار کارکنان‌ نهادها و ارگان‌های انقلابی و ادارات‌ و دستگاه‌های دولتی و پرسنل‌ نیروهای مسلح با رهبر انقلاب

در سالروز ولادیت‌ پربرکت‌ مولی الموحدین‌، امیرمؤمنان‌ علی(ع‌) صبح‌ امروز جمعی زیادی از کارکنان‌ نهادها، ارگانهای انقلابی، ادارات‌ و دستگاههای دولتی و نیز جمعی از پرسنل‌ نیروهای مسلح‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی(رض‌) با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی دیدار کردند.
در این‌ دیدار مقام‌ معظم‌ رهبری ولادت‌ با سعادت‌ مولود کعبه‌ حضرت‌ علی(ع‌) را به‌ مسلمانان‌، آزادیخواهان‌ و عدالتجویان‌ جهان‌ و ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ اسلامی تبریک گفتند و طی سخنانی ضمن‌ تبیین‌ بخشی از ابعاد شخصیت‌ عظیم‌ مولای متقیان‌ حضرت‌ علی(ع‌)، لازمه‌ شیعه‌ و پیرو آنحضرت‌ بودن‌ را، بکار بستن‌ مشی زندگی علی بن ‌ابی طالب‌(ع‌) در تمامی ابعاد توصیف‌ کردند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای به‌ جامعیت‌ امیرمؤمنان‌ علی (ع‌) در تمامی ابعاد یک انسان‌ کامل‌، نمونه‌ و اعلا اشاره‌ کردند و فرمودند: انسان‌ جهت‌ راه‌ خود را با پیروی از امام‌ خویش‌ مییابد و امام‌ به‌ همان‌ اندازه‌ که‌ با زبان‌ و امر و نهی خویش‌ انسانها را هدایت‌ میکند، با رفتار و منش‌ خود نیز به‌ انسانها جهت‌ میدهد و براین‌ اساس‌ شیعیان‌ علی‌بن‌ ابی‌طالب‌ (ع‌) باید تلاش‌ کنند که‌ از لحاظ فردی و اجتماعی و نیز رفتار و ارتباط با خدا، مردم‌، جامعه‌ اسلامی، محرومین‌، بیت‌المال‌ و امکانات‌ و ابزاری که‌ به‌ امانت‌ نزد آنها سپرده‌ شده‌ است‌ و همچنین‌ نحوه‌ برخورد با دشمنان‌ خدا، شخصیت‌ خود را شبیه‌ آن‌ امام‌ بزرگوار بسازند و او را سرمشق‌ و الگوی زندگی خود قرار دهند.
رهبر انقلاب‌ اسلای به‌ ویژگی برجسته‌ مولای متقیان‌ در عبادت‌ و ارتباط با خدا اشاره‌ کردند و فرمودند: امیرالمؤمنین‌ علی (ع‌) در شادی و عزا، در جنگ‌ و صلح‌، در مسجد، در مسند حکومت‌ و جایگاه‌ قضاوت‌ و داوری پیوسته‌ در حال‌ ارتباط با خدا و تعبد نزد پروردگار و کار برای خدا بود و در تمام‌ لحظات‌ قدرت‌، حکومت‌ و سلطه‌ای که‌ خداوند متعال‌ در اختیار او گذاشت‌، لحظه‌ای از فکر ضعفا، یتیمان‌ و محرومان‌ و فقرا غفلت‌ نکرد و در راه‌ تبلیغ‌ دین‌، کار برای خدا و مبارزه‌ در برابر دشمنان‌ سر از پا نمیشناخت‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری در بیان‌ شرایط پیروی از مولای متقیان‌ حضرت‌ علی(ع‌) فرمودند: کسی که‌ حاضر نیست‌ در راه‌ خدا و دفاع‌ از دین‌ برحق‌ او کمترین‌ ایستادگی را بکند و به‌ بهانه‌ قدرت‌ دشمنان‌ خدا از مقابله‌ با استکبار و قدرتمندان‌ فاسد آمریکا طفره‌ برود، چگونه‌ میتواند خود را شیعه‌ علی بن ‌ابی طالب‌(ع‌) بداند و ادعا کند که‌ آن‌ حضرت‌ امام‌ اوست‌. آن‌ امام‌ در قله‌ معرفت‌ الهی است‌ و مهم‌ و شاخص‌ آن‌ است‌ که‌ شیعیان‌ آن‌ حضرت‌ به‌ سمت‌ این‌ قله‌ رفیع‌ حرکت‌ کنند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای ضرورت‌ انجام‌ کار دلسوزانه‌ و بدون‌ منت‌ را به‌ مسئولان‌ در تمامی بخش‌های کوچک و بزرگ‌ حکومت‌ اسلامی گوشزد کردند و فرمودند: امیرالمؤمنین‌ علی(ع‌) الگویی نمونه‌ برای مسئولان‌ بخش‌های مختلف‌ نظام‌ است‌ لذا آنان‌ باید همچون‌ حضرت‌ علی(ع‌) کار مردم‌ را با دلسوزی، بدون‌ منت‌ و تحقیر و توقع‌ و توأم‌ با احترام‌ و تکریم‌ مراجعه‌ کنندگان‌ و همراه‌ با سلامت‌ نفس‌، چشم‌، زبان‌ و سلامت‌ قلب‌ انجام‌ دهند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی از تعلیم‌ و تعلم‌، خدمت‌ به‌ مردم‌، حفظ امانت‌ و پارسایی و بیان‌ سخن‌ حق‌ به‌ عنوان‌ نشانه‌های پیروی از مولی الموحدین‌ علی بن ‌ابی طالب‌ نام‌ بردند و فرمودند: امروز پس‌ از گذشت‌ قرنها حکومت‌ جمهوری اسلامی ایران‌ تنها حکومتی است‌ که‌ در راه‌ امیرالمؤمنین‌ علی (ع‌) گام‌ برمی دارد لذا باید این‌ حکومت‌ را کمک، همراهی و تشویق‌ کرد و عیوب‌ آن‌ را برادرانه‌ و دوستانه‌ تذکر داد تا بتواند این‌ صراط مستقیم‌ را حفظ کند. امروز نظام‌ جمهوری اسلامی و دولت‌ اسلامی ایران‌ پیشاپیش‌ ملت‌ مسلمان‌ خود صادقانه‌ و قاطعانه‌ از حقوق‌ مسلمین‌ و مسئله‌ فلسطین‌ و لبنان‌ دفاع‌ میکند و به‌ همین‌ دلیل‌ تمام‌ کسانی که‌ در توطئه‌ علیه‌ ملت‌ فلسطین‌ سهیم‌ هستند با حرکت‌ دولت‌ و ملت‌ ایران‌ به‌ نفع‌ ملت‌ مظلوم‌ فلسطین‌، مخالفت‌ میکنند.
مقام‌ معظم‌ رهبری در بخش‌ دیگری از سخنانشان‌ صربها و کرواتها را اقوامی متعصب‌، قوم‌ پرست‌، ضدانسان‌ و فاقد احساسات‌ بشری توصیف‌ کردند و ضمن‌ ابراز انزجار از جنایات‌ آنها در تارومار کردن‌ زنان‌، مردان‌ و کودکان‌ مظلوم‌ بوسنی و هرزگوین‌ فرمودند: حکومت‌ و دولت‌ جمهوری اسلامی و ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ مواضع‌ و نظرات‌ خود را همواره‌ صریح‌، علنی و با جدیت‌ مطرح‌ میکند و در عمل‌ نیز به‌ ملت‌ مظلوم‌ بوسنی کمکهای فراوانی کرده‌ است‌ که‌ در آینده‌ ابعاد آن‌ بیشتر روشن‌ خواهد شد لذا امروز تمامی جلادانی که‌ دستشان‌ تا مرفق‌ در خون‌ مردم‌ ستمدیده‌ بوسنی و هرزگوین‌ فرو رفته‌ است‌ با این‌ حکومت‌ و ملت‌ به‌ مخالفت‌ برخاسته‌اند و همزمان‌ در تلاش‌ هستند تا ملت‌ ایران‌ را از ادامه‌ راه‌ اسلام‌ و امیرالمؤمنین‌ علی(ع‌) مأیوس‌ کنند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای از ایجاد امید نسبت‌ به‌ عاقبت‌ و فرجام‌ راه‌ حق‌ که‌ فراروی مردم‌ مسلمان‌ ایران‌ قرار گرفته‌ است‌ به‌ عنوان‌ بزرگترین‌ جهاد در صحنه‌ تبلیغات‌ نام‌ بردند و فرمودند: هر کس‌ که‌ مردم‌ را ناامید کند به‌ این‌ ملت‌ و خون‌ شهدا خیانت‌ کرده‌ است‌. طی 15 سال‌ گذشته‌ و امروز بیش‌ از هر زمان‌ دیگر بوق‌های تبلیغاتی دنیا بطور مستمر و با روش‌هایی بسیار زیرکانه‌ تلاش‌ کرده‌اند تا به‌ یأس‌ و ناامیدی در دل‌ مردم‌ دامن‌ بزنند و آنها را از ادامه‌ راه‌ خود باز دارند. دشمنان‌ اسلام‌ برای شکست‌ ملت‌ پرافتخار ایران‌ همه‌ راهها از جمله‌ جنگ‌ نظامی، محاصره‌ اقتصادی، تبلیغات‌ مسموم‌، فحاشی و تهمت‌ به‌ مسئولین‌ را امتحان‌ کرده‌اند اما همواره‌ با شکست‌ مواجه‌ شده‌اند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی در بیاناتشان‌ به‌ تلاش‌ دشمنان‌ برای سوءاستفاده‌ از حادثه‌ فقدان‌ مرجع‌ تقلید بزرگ‌ شیعیان‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ العظمی گلپایگانی اشاره‌ کردند و فرمودند: در تمامی زمانها در حوزه‌ علمیه‌ قم‌ شخصیت‌ها و رجالی وجود دارند که‌ شیعیان‌ برای تقلید از آنان‌ هیچ‌ مشکلی را پیدا نخواهند کرد و امروز خداوند متعال‌ به‌ فضل‌ و لطف‌ خویش‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ العظمی اراکی را که‌ از ذخایر الهی در حوزه‌ علمیه‌ قم‌ محسوب‌ میشوند در معرض‌ تقلید مردم‌ قرار داده‌ است‌. این‌ مرد کهن‌ و برخوردار از بنیه‌ نیرومند معنوی و دینی، استوانه‌ای مهم‌ و مستحکم‌ در فقه‌ و حوزه‌ هستند که‌ در طول‌ عمر خود به‌ زهد و ورع‌ و تقوا معروف‌ بوده‌اند. خدای متعال‌ ایشان‌ را عمر طولانی داد، حواس‌ او را حفظ کرد و به‌ این‌ ذخیره‌ الهی قوت‌ معنوی، علمی و روحی بخشید و امروز حوزه‌های علمیه‌ در نتیجه‌ کار فقهای بزرگ‌ سرشار از چنین‌ ذخایری است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری در پایان‌ سخنانشان‌ مردم‌ را به‌ هوشیاری در برابر توطئه‌های مأیوس‌ کننده‌ دشمنان‌، اتکا و توکل‌ بخدا، وحدت‌ کلمه‌ و نترسیدن‌ از دشمنان‌ فرا خواندند و براین‌ نکته‌ تأکید کردند که‌ دست‌ قدرتمند خداوند حامی نهضت‌ اسلامی و مجاهدان‌ راه‌ حق‌ است‌.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی