news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1376/06/24

دیدار مسئولان مرکز جهانی علوم اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره، مدیر و مسئولان مرکز جهانی علوم اسلامی با ایشان طی سخنانی از تربیت طلاب عالم، فاضل، با ایمان، متدین، آگاه، متقی و با انگیزه در مدارس علوم دینی به عنوان یک نیاز امروز دنیای اسلام یاد کردند و روحانیت اسلام بویژه روحانیت شیعه را مانع اصلی در راه مطامع دستگاه عظیم استکبار دانستند.
مقام معظم رهبری در این دیدار استفاده از مجموعه‌های کارامد، دانشور، جوان و با انگیزه را برای پیشبرد امور ضروری خواندند و فرمودند: مشکل اصلی ما در کارهای انجام نشده آنجاست که عناصر فاضل، با انگیزه و با معرفت در راس این امور گماشته نمی‌شوند و بدون تردید با استفاده از افراد خردمند و با همت در هر کاری می‌توان نسبت به انجام آن مطمئن و امیدوار بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت کار گروههای تدوین متون درسی و آموزشی در مرکز جهانی علوم اسلامی تأکید کردند و فرمودند: در زمینه توسعه علم و انجام تربیت صحیح و مؤثر طلاب، هر کاری که می‌توانید باید انجام دهید. زیرا در این زمینه درنگ جایز نیست. برای پیمودن راه علم اعتقاد داریم که باید راههای میان بر را پیدا کنیم تا از دنیایی که در مسیر پیشرفت سریع علم گام بر می‌دارد عقب نمانیم.
مقام معظم رهبری از سیادت‌طلبی آمریکا و به اصطلاح نظم نوین جهانی، به عنوان مشکل اساسی امروز دنیا نام بردند و فرمودند: مشکل دنیای امروز این است که رژیم، دولتمردان و متفکرین آمریکایی با تکیه بر یک استدلال غلط می‌خواهند با ناوگان جنگی در خلیج فارس دخالت کنند و در اروپای شرقی، آفریقا و مسائل اروپا و آسیا حضور داشته باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان ضرورت احیای روح و اندیشه تحول گرایی و اعتقاد به تغییر و تحول در میان طلاب و فضلای مدارس علمیه را ضروری دانستند و بر تهذیب نفس و اخلاق و تقویت ایمان و خوب درس خواندن طلاب تأکید کردند.
پیش از سخنان مقام معظم رهبری رئیس هیأت مدیره و مدیر مرکز جهانی علوم اسلامی گزارش جامعی از اقدامات آموزشی، تربیتی و رفاهی انجام شده در این مرکز برای طلاب علوم دینی را، به استحضار رساندند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی