news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1385/08/02

دیدار کارگزاران نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، روز عید سعید فطر را روز امت اسلامی دانستند و تأکید کردند: تنها راه عزت‌مندی و قدرتمندی مسلمانان، بازگشت به هویت خود، توکل بر خدا، حفظ وحدت، ایستادگی و هوشیاری است.
ایشان با اشاره به تحقیر و عقب‌ماندگی مسلمانان در طول سال‌های متمادی و خارج کردن آنان از صحنه‌ی تصمیم‌گیری و عمل بر اساس مصالح خود و کوتاهی و تقصیر امت اسلامی در این خصوص، خاطرنشان کردند: امروز مسلمانان بیدار و به هویت خود واقف شده‌اند، بنابراین باید این بیداری را قدر دانست و آن را در جهت صحیح هدایت کرد.
رهبر انقلاب اسلامی مهم‌ترین عامل عزت‌مندی مسلمانان را توکل و اعتماد به خدا برشمردند و افزودند: در صورت توکل به خدا نصرت الهی حتمی است، اما شرط آن حضور در میدان عمل و در نظر گرفتن مصالح امت اسلامی و پرهیز از سستی و هوای نفس است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این که امروز فلسطین مسأله‌‌ی اول دنیای اسلام و جامعه‌ی بین‌المللی است، خاطرنشان کردند: در همه‌ی مسائل دنیای اسلام، به‌ویژه مسأله‌ی فلسطین، دست خاطی و گناهکار استکبار جهانی و در رأس آن امریکا و صهیونیسم کاملاً مشهود است و امروز در منطقه‌‌ی خاورمیانه هیچ مصلحتی برای امریکا برتر از مصلحت صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی نیست.
ایشان با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف در فلسطین، لبنان و عراق افزودند: در فلسطین هوشیاری مسئولان دولت حماس این توطئه را ناکام گذاشته و مواضع دولت مردمی حماس مبنی بر به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی و عدم مذاکره با این رژیم، همان مواضع مردم فلسطین است و مسئولان تشکیلات خودگردان نیز باید تسلیم خواست مردم فلسطین شوند.
رهبر انقلاب اسلامی توکل بر خدا، ایستادگی و مقاومت قهرمانانه و استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها را عوامل اصلی پیروزی شگفت‌آور مردم لبنان و حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی دانستند و تأکید کردند: این نسخه برای همه‌ی دنیای اسلام قابل اجرا است؛ به شرط آن‌که مسئولان کشورهای اسلامی مصالح مردم و کشور را به منافع شخصی خود ترجیح دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دلیل فتنه‌های اخیر در عراق را نیز روی کار آمدن یک دولت مردمی علی‌رغم میل اشغال‌گران ارزیابی و خاطرنشان کردند: مسئولان برجسته‌ی فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی، مردمی و عشایری عراق باید با حفظ اتحاد کلمه و هوشیاری مراقب باشند که در دام دشمن گرفتار نشوند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، مسئولان نظام را به قدرشناسی ملت بزرگ و مؤمن ایران توصیه و تأکید کردند: توجه به معارف قرآن، اخلاص در عمل، خشوع قلب، تلاش خستگی‌ناپذیر، بی‌طمعی و ترجیح دادن مصالح عمومی بر منافع شخصی و تواضع و خضوع در مقابل ملت، ملاک‌ها و راهنمای کار مسئولان در نظام اسلامی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که ملت ایران به‌ویژه جوانان همواره در مواقع نیاز با شور و شوق در صحنه حاضر بوده‌اند، افزودند: حضور در میدان جهاد در دوران دفاع مقدس، حضور در صحنه‌های علمی، حضور در عرصه‌ی سیاست و حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات پی‌در‌پی، همه حاکی از بزرگی ملت ایران است. بنابراین مسئولان باید خدمت به این ملت را افتخار خود بدانند و شکرگزار خدمت‌گزاری به مردم باشند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی