news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1369/06/26

دیدار جمعی از آزادگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی از آزادگان مقاوم و سرافراز با ایشان طی سخنان مبسوطی به تحقق وعده ی خداوند مبنی بربرخوردار شدن ملت مسلمان و استوار ایران از پیروزی و نصرت الهی اشاره کردند وقطعیت به اهتزاز درآمدن پرچم اسلام و ایمان الهی در سراسر جهان بعنوان یک وعده یدیگر الهی را مورد تأکید قرار دادند.
در این دیدار که با بیان احساسات مخلصانه وپرشور آزادگان در تبعیت و پیروی از مقام معظم رهبری توأم بود حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیاناتشان از مقاومت و پایمردی آزادگان در دوران سخت اسارت تجلیل کردند و با اشاره به عینیت یافتن آیات الهی در جریان حوادث و شرایط خاص انقلاب اسلامی فرمودند مجموعه ی آیات الهی را بهتر از همیشه ی تاریخ میتوان در دوران مجاهدت، زحمت و تلاش فهمید و تفسیر کرد. آیات قرآن کریم برای ما تجربه ی زندگی ودرس حکمت است و ما در دوران انقلاب تا به امروز آیات الهی را بوضوح تجربه و لمس کرده ایم و شاهد تحقق وعده های الهی و صحت تحلیلهایی بوده ایم که اساس آنها آیات محکمات قرآن کریم بوده است.
مقام معظم رهبری با استناد به اعترافات اخیرا برقدرتها و هم پیمانان آنها فرمودند: آنها بخاطر خصومت با جمهوری اسلامی ایران وبرای مقابله با رشد فزاینده ی اسلام انقلابی وناب در جهان، آن دشمن حقیر را درطول جنگ تحمیلی تقویت کرده و او را مورد حمایت خود قرار دادند. اما علی‌رغم صف آرایی تمامی قدرتها در برابر ایران اسلامی، وعده های اسلام تحقق یافت و ملتمسلمان و بزرگ ایران در نتیجه ی صبر و استقامت خود به پیروزی بزرگی که در انتظارش بود دست یافت.
حضرت آیت الله خامنه ای به موقعیت استوار و برتر جمهوری اسلامیایران از لحاظ سیاسی اشاره کردند و با تأکید بر لزوم برگزاری مراسم هفته ی دفاع مقدس فرمودند: در سالگرد جنگ تحمیلی ملت ما یاد مفقودین عزیز و شهدای گرانقدری که جان خود را در راه خدا و برای تضمین پیروزیها نثار کردند گرامی داشته و پیروزی بزرگ خویش را جشن خواهد گرفت.
رهبر انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران و دل دادگان به اسلام، انقلاب و حاکمیت جهانی اسلام را مورد خطاب قرار دادند و فرمودند:نیرومندترین قدرتهای شرق و غرب با همدستی یکد‌یگر و صرف میلیاردها دلار و نیز بابکار گرفتن مجهزترین وسایل جنگی و تبلیغاتی هشت سال در برابر شما جنگیدند اما به اهداف خود نرسیدند و این بهترین نشانه برای قدرت و پیروزی ملت ماست.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه ی سخنانشان به استحکام و قدرت نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و فرمودند: ارتش ما امروز یک نیروی منظم، محکم، منصبط و برخوردار ازتجهیزات عالی است و سپاه پاسداران نیز یک سازمان بی نظیر و نیروئی انقلابی و زنده بشمار میرود. و در کنار نیروهای پرصلابت نظامی، ملت ایران اکنون با نشاط تر و شادابتر از گذشته در صحنه ی انقلاب حضور دارد و ما این را پیروزی بزرگ اسلام میدانیم.
مقام معظم رهبری خطاب به آزادگان، شرایط سخت و دشواری که ملت ایران طی 8 سال جنگ تحمیلی پشت سر گذاشته است را مورد اشاره قرار دادند و فرمودند: پرچم توحید، اسلام و ایمان به عنوان بیرق ایستادگی در مقابل ظلم و جور در هر نقطه ای از جهان و حامی استقلال ملت ها در برابر قدرتهای جبار عالم و نیز مرکز امید مستضعفان باید در سراسر جهان به اهتزاز در آید.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر بیداری ملتها و افتخار مسلمانان به اسلام عزیز فرمودند: قدرتمندان و زورمداران جهانی امروز تنها از اسلام، قرآن و مسلمانان واقعی هراس دارند. نگرانی مرتجعین و علمداران اسلام آمریکایی نیز از اسلام ناب محمدی(ص) است . زیرا اسلام با تجدید حیات خود به مسلمانان و مستضعفان امیدو نوید میدهد.
ایشان افزودند: جامعه ی ما که مرکز توجهات جهانی اسلام است طبق وعده ی الهی و بر اساس خواسته های اسلام ساخته خواهد شد. ما پیروزیهایمان را در سایه ی وحدت کلمه که همواره امام عزیزمان بر آن تأکید داشتند بدست آورده ایم و ملت که همچنان با صلابت و محکم و یکپارچه ایستاده است باید با دوری جستن از گروه گرایی ها ، خط بازیها و حب نفس ها وحدت کلمه ی خود را حفظ کند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان ضرورت بکارگرفتن تجربه، آگاهیها و توانائی های آزادگان بعنوان یک ذخیره ی گرانبها در خدمت سازندگی کشور را مورد تأکید قرار دادند و برای پیشرفت کشور و انقلاب آنها را به تلاش و کار در صحنه های مختلف فرا خواندند.
بر اساس همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری روحانی آزاده حجت الاسلام ابوترابی بعنوان نمونه برجسته ایی ازاسوه های صبر و مقاومت طی سخنانی خاطره ی امام عظیم الشأن جهان اسلام حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و نیز شهدای عالیقدر اسلام را گرامی داشت و اندوه وتأسف عمیق آزادگان از فقدان رهبر کبیر انقلاب اسلامی را یادآور شد.
وی در سخنان خود همچنین گفت: ملت بزرگ ما با سرمایه ی اصلی خود یعنی وحدت کلمه، ایمان، تعهد ویکپارچگی و در پرتو مشعل فروزان ولایت فقیه، نهضت اسلامی را که پرچمدار گسترش عدالت و زمینه ساز فرج امام زمان(عج) است به پیش برد و پس از ارتحال جانکاه امامبزرگوار نیز ملت ایران تحت رهبری ولی فقیه، استکبار جهان را از رسیدن به اهداف پلید و ضد انسانیش ناکام گذاشت.
حجت الاسلام ابوترابی در ادامه سخنان خود آمادگی آزادگان را برای مجاهدت در راه امام عزیز و فقید جهان اسلام اعلام داشت و افزود:ما به هیچ وجه خود را طلبکار نمیدانیم و از اینکه همراه با رزمندگان شهید اسلامبه جبهه رفته و اکنون تنها خود بازگشته ایم در برابر خانواده های معظم شهیدان احساس شرمندگی میکنیم.
حجت الاسلام ابوترابی در پایان سخنان خود گفت: احساسات پاک و عواطف پرشور مردم در استقبال آزادگان ما را شرمنده مردم ساخته و از احساس مسئولیت مقام والای ولایت فقیه نسبت به این ملت، انقلاب مقدس اسلامی، رزمندگان وآزادگان خدا را شاکریم و به پیشگاه ایشان و ملت خود اعلام میکنیم که ما برای جبران کمبودها باز نگشته ایم بلکه آمده ایم تا در ادامه راه امام عزیزمان که همان اهداف مقدس شهدا را تشکیل میدهد، گامی برداریم.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی