news/content
نسخه قابل چاپ
1375/06/30

اختصاص اعتبار برای محرومیت‌زدایی در آذربایجان غربی در پی سفر رهبر انقلاب به این استان

در پی سفر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای به مرکز استان آذربایجان غربی و تأکیدات ایشان به منظور شتاب بیشتر در روند توسعه و محرومیت زدایی از برخی مناطق محروم این استان بیش از 376 میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل 1120 پروژه اختصاص یافت.
آقای میرزاده معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان سفر مقام معظم رهبری به استان آذربایجان غربی، با اشاره به این مطلب گفت: این استان که از ویژگیهای خاص استراتژیک برخوردار است و دارای استعدادهای بالقوه‌‌ای است که با اجرای طرحهای زیربنایی می‌‌توان ضمن سرعت بخشیدن به روند توسعه، گام مؤثری در جهت محرومیت‌‌‌‌‌زدایی نیز برداشت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر این که سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان غربی منشأ یک تحول اساسی در امور اقتصادی - اجتماعی و فرهنگی است افزود: برای اجرای طرحهای در نظر گرفته شده مبلغ یکصد و بیست میلیارد ریال از محل بودجه عمومی دولت، حدود نودوسه میلیارد ریال از محل اعتبارات سیستم بانکی، یکصد و هیجده میلیارد ریال از منابع داخلی دستگاه‌های اجرایی ، شانزده میلیارد ریال از محل اعتبارات دفتر مناطق محروم و سی میلیارد ریال از سوی دفتر مقام معظم رهبری اختصاص یافته است.
آقای میرزاده همچنین گفت: با اختصاص این میزان اعتبار کار اجرای طرحهای گازرسانی  به 10 شهر و برق‌‌‌‌‌‌‌رسانی و آبرسانی به بیش از دویست و ده روستا نیز و عملیات ساخت دویست کیلومتر راه روستایی و مرزی، بیش از  سیصد کتابخانه در مدارس و مساجد، یکصد خانه بهداشت و بیمارستان و پستهای قرنطینه دامی و صدها کلاس درس و کارگاه فنی و حرفه‌ای آغاز می‌شود.
معاون رئیس جمهور اضافه کرد علاوه بر احداث و تجهیز چند کارخانه تولید قند، کنسانتره میوه و کشتارگاه بهداشتی و صنعتی، عملیات ساختمانی واحدهای مسکونی برای ایثارگران و قشرهای آسیب‌‌‌‌پذیر نیز آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به امور جوانان امسال مبلغ 50 میلیارد ریال و برای سال آینده مبلغ یکصد میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت. وی در پایان افزود: علاوه بر این، دهها طرح عمرانی و اقتصادی نیز با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان و جانبازان اجرا می‌‌‌‌‌‌‌‌شود، و با اجرای این طرحها که بخش زیادی از آن طی  هجده ماه آینده به مرحله بهره‌‌‌‌‌‌برداری می‌رسد پنج هزار شغل جدید در منطقه ایجاد می‌شود.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی