news/content
نسخه قابل چاپ
1375/08/23

پیام تسلیت در پی در‌گذشت آیت‌‌الله پسندیده

در پی در‌گذشت آیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله پسندیده برادر گرامی حضرت امام خمینی(رض)، پیام تسلیتی از سوی حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر گردید. متن پیام به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم‌
انالله و اناالیه راجعون‌
برادر بزرگ و بزرگوار امام راحل عظیم‌‌‌‌الشأن جناب حجت‌‌الاسلام آقای حاج سید مرتضی پسندیده پس از عمر بابرکتی که یکسره به تقوا و پاکدامنی سپری شد، به دیار باقی و دیدار احبّه و اولیاء شتافت.
رحمت و فضل خدا بر او و سزای پرهیزکاران و پاکدامنان نثار او باد. این روحانی شریف و امین و شجاع و صادق، برای امام کبیر ما، در یک دوره همچون پدر و سرپرستی مهربان و دلسوز و مصلحت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندیش، و در یک دوره همچون برادر و وکیل و معاونی موتمن و رشید و خستگی ناپذیر، و بالاخره در یک دوره همچون رعیت و پیروی مؤمن و فرمان‌‌‌‌پذیر و مطیع بود. این افتخار برای او بس که بزرگترین انسان زمان ما همواره او را بزرگ و گرامی می‌‌داشت و به او احترام می‌‌کرد. از او راضی بود و به حفظ رضایت او، اهتمام می‌‌ورزید.
این موجود عزیز و مکرم اکنون از میان ما رفته و به جوار رحمت و مغفرت حق‌تعالی پیوسته است.
تکریم یاد و نام امام عظیم‌‌‌‌الشأن، مقتضی تکریم و تجلیل اوست.
اینجانب این مصیبت را به بیت شریف و معزز حضرت امام خمینی رضوان الله علیه ‌بویژه به فرزندان و بازماندگان محترم آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌‌گویم و علو درجات آن روحانی عالی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌قدر را از خداوند متعال مسألت می‌‌‌‌‌‌نمایم.
سید علی خامنه‌‌‌‌ای
23 آبان 75

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی