news/content
نسخه قابل چاپ
1373/05/23

انتصاب مجدد آیت‌الله یزدی به ریاست‌ قوه قضائیه‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی و ولی امر مسلمین‌ طی حکمی، آیت‌الله‌ یزدی را برای پنج‌ سال‌ دیگر به‌ ریاست‌ قوه‌ قضائیه منصوب‌ فرمودند.
متن‌ حکم‌ رهبر انقلاب اسلامی به‌ این‌ شرح‌ است‌:
 
بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحیم‌

آیت‌الله‌ آقای حاج‌ شیخ‌ محمد یزدی (دامت‌ توفیقاته‌ العالیه‌)

با گذشت‌ پنج‌ سال‌ دیگر از عمر قوّه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی به‌ مدیریت‌ عالیه‌ی عالم‌ بزرگوار، این‌ دستگاه‌ بسیار بااهمیت‌ دوره‌ی دیگری را با ویژگی‌های متمایز از دو دوره‌ی پیش‌ از آن‌ گذرانید و به‌ کسب‌ تجارب‌ و ذخیره‌های معنوی دیگر نائل‌ آمد. بی‌شک در این‌ دوره‌ نقاط قوّت‌ و نیز نقاط ضعفی وجود داشته‌ است‌ که‌ با حفظ و افزودن‌ بر نقاط قوّت‌ و کاستن‌ از نقاط ضعف‌، باید دستگاه‌ قضائی به‌ طراز اسلامی کامل‌ نائل‌ گردد. معیار صحّت‌ و قوّت‌ در قوّه‌ی قضائیّه آن‌ است‌ که‌ حق‌ احقاق‌ و باطل‌ ابطال‌ شود و بدین‌ ترتیب‌ عدل‌ و انصاف‌ و رعایت‌ حقوق‌ ضعفا و مظلومین‌ و استقرار امنیّت‌ در کشور ممکن‌ و محقّق‌ گردد.

اکنون‌ اینجانب‌ با تشکّر از زحمات‌ و خدمات‌ پنج‌ساله‌‌ی جنابعالی و همکاران‌ محترمتان‌ و نیز از یکایک قضات‌ شریف‌ و پاکدامن‌ و بصیری که‌ در این‌ دوره‌، توش‌ و توان‌ معنوی عظیمی را برای حُسن‌ جریان‌ امر قضاء در کشور به کار برده‌اند، شما را برای یک دوره‌‌ی دیگر به‌ ریاست‌ قوّه‌ی قضائیّه منصوب‌ و این‌ مسئولیّت‌ خطیر و حسّاس‌ و افتخارآمیز را به‌ جنابعالی تفویض‌ میکنم‌.

لازم‌ میدانم‌ در میان‌ نقاط مورد اهتمام‌ خود نسبت‌ به‌ آن‌ دستگاه‌ عظیم‌ که‌ بارها در گفته‌ها و نوشته‌ها خطاب‌ به‌ رئیس‌ و اعضای آن‌ قوّه‌ تکرار شده‌ است‌، بر روی این‌ چند نقطه‌ به‌طور ویژه‌ تکیه‌ کنم‌:
۱- جذب‌ عناصر برجسته‌ و کارآمد انقلابی و مؤمن‌ و دلسوز در مسئولیّتهای حسّاس‌ قوّه‌ی قضائیّه.
۲- طرد عناصر فرصت‌طلب‌ و بی‌مبالات‌ و بی‌بصیرت‌ و احیاناً فاسد از همه‌ی آن‌ دستگاه‌ بویژه‌ از مسئولیّتهای مؤثّر.
۳- به‌کاراندازی روش‌ نظارت‌ نسبت‌ به‌ همه‌ی بخشهای آن‌ دستگاه‌ و برآورد درست‌ از کار اشخاص‌ و تشویق‌ نیکوکاران‌ و برخورد مناسب‌ و قاطع‌ با کم‌کاران‌ یا بدکاران‌.
۴- تعالی بخشیدن‌ به‌ کیفیّت‌ علمی و عملی قضاء و تربیت‌ و جذب‌ افراد عالم‌ و بصیر و جستجو از روشهای برتر برای تأمین‌ عدل‌ و سرعت‌ عمل‌ قضائی.

مزید توفیقات‌ جنابعالی را از خداوند متعال‌ مسئلت‌ مینمایم‌.
 
سیّدعلی خامنه‌ای
  ۲۳ مرداد ۱۳۷۳ 
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی