news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبيانات
1390/05/21

العلمُ سلطان | نوآوری‌های خودی



یکی از محورهای اصلی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدارهای اساتید و دانشجویان در سال‌های اخیر، بحث «علم» است. به همین دلیل و به مناسبت برگزاری دیدار دانشجوان، در نظر داریم تا با تهیه و انتشار 10 پادکست با عنوان اصلی «العلمُ سلطان»، بیانات رهبر انقلاب را در حوزه‌ی «اقتدار علمی» بازخوانی کنیم. این قطعه‌های صوتی، به صورت روزانه منتشر می‌شود:

پادکست سوم: «نوآوری‌های خودی»؛ بیانات در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر، 9 اسفندماه 1379. بخش‌هایی از پادکست:
«ما اگر علم نداشته باشیم، اقتصادمان، صنعتمان، حتی مدیریّت و مسائل اجتماعیمان عقب خواهد ماند. امروز کسانی که بر دنیا خدایی می‌کنند؛ آن دستهای مرموزی که اختیار منابع عظیم انسانی و مادّی دنیا را در دست گرفته‌اند و همه اقیانوس ها و همه تنگه‌های حسّاس دریایی زیر چشمشان است و هرجا می‌خواهند دخالت می‌کنند، با ابراز علم بود که توانستند بشریت را به این خاکستر بنشانند! لذا برای مقابله با کار آنها، علم لازم است... تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند، با پیشنهادها و با قالبها و نوآوریهای علمیِ خودی بتوانند بنای حقیقی یک جامعه آباد و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزشهای اسلامی را بالا ببرند. امروز کشور ما از دانشگاه این را می‌خواهد. »

از اینجا بشنوید.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی