others/special
ملت ایران باید خود را قوی کند

ملت ایران باید خود را قوی کند

ملّت ایران باید خود را قوی کند؛ این حرف من است... اگر یک ملّتی به خود نیاید، خود را قوی نکند، دیگران به او زور میگویند. بعضی ملّتها هستند که امیدی وجود ندارد که بخواهند در خود آن نیرویی را که بتوانند مقابله کنند با زورگویان و گردن‌کلفت‌های عالم، ایجاد کنند؛ امّا ملّت ما این‌جور نیست؛ ملّت ما به ‌سمت اقتدار ملّی هم راه افتاده است و راه زیادی پیموده است. ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
لوح و قلم | باید قوی شویم

لوح و قلم | باید قوی شویم



«باید قوی شویم» عنوان اولین محصول از سری نماهنگ‌های «لوح و قلم» است. بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی در ابتدای سال ۹۳ درباره‌ی اینکه چرا «ملت ایران باید خود را قوی کند» و پایه‌های این قوی‌شدن چیست، محور این برنامه‌ی «لوح و قلم» را تشکیل می‌دهد.
باید بر موج تحریم سوار شویم

گفت‌وگو با دکتر عادل پیغامی درباره‌ی اقتصاد تحریم

باید بر موج تحریم سوار شویم

ما باید تمرین کنیم که در دریای متلاطم حرکت کنیم. فرضاً تلاطم هم نباشد، آیا مشکلات کشتی حل می‌شود؟ حرکت کشتی با موتور خود انجام می‌گیرد؛ وقتی کشتی راه نمی‌رود، آیا می‌توانیم بگوییم موج‌های دریا اجازه نمی‌دهد که ما حرکت کنیم؟ وقتی موج بالاتر می‌رود، موتور کشتی شما هم باید قوی‌تر باشد.
باید قوی شویم

باید قوی شویم

رهبر انقلاب: ملت ایران باید خود را قوی کند؛ این حرف من است... اگر یک ملتی به خود نیاید، خود را قوی نکند، دیگران به او زور میگویند... بعضی ملتها هستند که امیدی وجود ندارد که بخواهند در خود آن نیرویی را که بتوانند مقابله کنند با زورگویان و گردن‌کلفت‌های عالم، ایجاد کنند؛ اما ملت ما این‌جور نیست؛ ملت ما به ‌سمت اقتدار ملی هم راه افتاده است و راه زیادی پیموده است. ۹۳/۱/۱
#باید_قوی_شویم
دو راهی مواجهه با تحریم‌ها

نقش نظام علم‌ و فناوری در خنثی‌کردن اثر تحریم

دو راهی مواجهه با تحریم‌ها

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان وزارت خارجه اگرچه «مذاکره با آمریکا» را در موضوعات خاص منع نکردند، اما این مذاکره را برای رفع تحریم بی‌فایده دانستند. حال باتحریم‌هاچه بایدکرد؟ این پرسش محور گفت‌وگوی ما با مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود.
استحکام قرآنی

صوت:

استحکام قرآنی

توجّه داشته باشید که نظام اسلامى و جامعه‌ى اسلامى با انس روزافزون با قرآن استحکام درونى پیدا میکند؛ و استحکام درونى آن چیزى است که جوامع را در راه‌هاى مطلوب خودشان و به‌سوى مطلوبهاى خودشان قادر میسازد ... اگر ما در درون خودمان، ساخت درونی محکم باشد، هیچ مشکل بیرونی نخواهد توانست بر ما فائق بیاید.
نماهنگ: باید قوی شویم

نماهنگ: باید قوی شویم



نماهنگی درباره‌ی تجربیات ۳۵ ساله‌ی مردم ایران در مسیر پیشرفت و عبور از بحران‌ها با شعار «ما می‌توانیم»
چرا رهبر انقلاب مپنا را انتخاب کردند؟

گفت‌وگو با مدیرعامل گروه مپنا

چرا رهبر انقلاب مپنا را انتخاب کردند؟

نیروهای مپنا به‌صورت شبانه‌روزی، بدون وقفه، با انگیزه‌ی بالا و با تمام وجود کار و فعالیت می‌کنند. ما درسال‌های اخیر، دو سه پروژه‌ی خیلی مهم را شروع کردیم. از آن طرح‌هایی که هیچ کشوری حاضر نیست آن را به هیچ قیمتی به سایر کشورها بفروشد.
اطلاع‌نگاشت | ملت باید خود را قوی کند

اطلاع‌نگاشت | ملت باید خود را قوی کند


رهبر انقلاب: ملت ایران باید خود را قوی کند. اگر ملتی قوی نباشد، به او زور میگویند، از او باج میگیرند و به او اهانت میکنند. سه عنصر یک ملت را قوی میکند: اقتصاد، فرهنگ و علم. امروز ما در دانش پیش میرویم اما در اقتصاد و فرهنگ، اهتمام بیشتر لازم است.
نوار زمان بیانات رهبر انقلاب درباره استحکام ساخت داخلی در سال ۱۳۹۲

نوار زمان بیانات رهبر انقلاب درباره استحکام ساخت د...



مروری بر بیانات رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۲ درباره‌ی ضرورت تقویت ساخت درونی کشور و اهمیت اتخاذ این رویکرد در مسائل کشور
درباره درون‌زایی اقتصادی اشتباه نکنیم

یادداشتی از دکتر عادل پیغامی

درباره درون‌زایی اقتصادی اشتباه نکنیم


درون‌زایی غیر از درون‌گرایی است و به معنای عدم استفاده از فرصت‌های مفید جهانی نیست. درون‌زایی به هیچ عنوان نباید به انفعال، درون‌گرایی، خودبسندگی، بریدن از فضای جهانی و راهبردهای انزواطلبانه تعبیر شود.
چرا استحکام؟

کلیپ تصویری:

چرا استحکام؟



عاملی که می‌تواند کشور را در مقابل هر افزون‌طلبی، هر انحصارطلبی، هر تجاوز، هر ماجراجویی و هر بحران‌سازی حفظ کند، استحکام ساخت داخلی نظام است. ۱۳۸۲/۲/۲۲
اطلاع‌نگاشت | چرا استحکام؟

اطلاع‌نگاشت | چرا استحکام؟




ضرورت پرداختن به استحکام ساخت داخلی کشور در بیانات رهبر انقلاب اسلامی
دیپلماسی موفق، متکی به نیروی درونی کشور

دیپلماسی موفق، متکی به نیروی درونی کشور

رهبر انقلاب: در عرصه‌ی دیپلماسی هم آن کشوری موفّق است که متّکی باشد به نیروی درون‌زا؛ آن دولتی میتواند در پشت میز مذاکره‌ی دیپلماسی حرف خودش را سبز بکند و به مقصود و نتایج مورد نظر خودش دست پیدا بکند که متّکی باشد به یک اقتدار درونی، تواناییهای درونی؛ حساب میبرند از یک چنین دولتی. ۱۳۹۲/۸/۱۲
بررسی سه رهیافت در افزایش اقتدار بین‌المللی

گفت‌وگو با دکتر دهقانی فیروزآبادی، استاد روابط بین‌الملل

بررسی سه رهیافت در افزایش اقتدار بین‌المللی


اقتدار ملی در نظام بین‌الملل، مستلزم آن است که کشور علاوه بر برخورداری از منابع قدرت، اراده و امکان و ابزار تبدیل آن به تأثیرگذاری بر بازیگران و نتایج بین‌المللی مبنی بر ایجاد نتایج مطلوب را نیز داشته باشد.
نسخه‌های درون‌زا برای اقتصاد ایران

یادداشتی از دکتر احسان خاندوزی

نسخه‌های درون‌زا برای اقتصاد ایران

استفاده از تجربه‌ی جمعی ما و دیگر جوامع با لحاظ شرایطی می‌تواند هزینه‌ی آزمون و خطا را کاهش داده و بر سرعت پیشرفت کشور بیفزاید. اما آیا بسنده کردن به نتایج تجارب دیگران و نسخه‌برداری صرف از راه طی شده توسط آن‌ها، برای پیشرفت جوامع دیگر معقول و موجه است؟
ظرفیت درون‌زا، کلید حل مشکلات کشور

ظرفیت درون‌زا، کلید حل مشکلات کشور

رهبر انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهور و هیئت دولت:
کلید حل مشکلات کشور، بهره‌برداری خردمندانه از امکانات داخلی و ظرفیت درون‌زای کشور است.
امیدمان را به بیرون از ظرفیّت داخلی کشور ندوزیم
۱۳۹۲/۰۶/۰۶
 
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی