news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
1403/04/20
شماره ۵۰

مثبت ۱۰۰ ثانیه | صراحت انقلابی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار پایانی هیئت دولت سیزدهم: «یک نقطهی برجسته‌ی دیگری که در ایشان وجود داشت صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی بود. دوپهلو حرف زدن و ملاحظه‌ی این را کردن که اگر ما مواضع انقلابی‌مان را صریح بیان کنیم، فلان آدم، فلان دسته، فلان شخصیّت ممکن است ناراحت بشوند، این ملاحظات را ایشان نداشت؛ یعنی مواضع انقلابی خودش را، همان که به آن معتقد و پابند بود، ایشان صریح بیان میکرد. در اوّلین مصاحبه‌ای که ایشان کرد، از او راجع به ارتباط با فلان کشور پرسیدند که شما ارتباط برقرار میکنید، ایشان گفت خیر! صریح؛ یعنی بی هیچ ملاحظه و حاشیه و لابه‌لا [چیزی گفتن]؛ نخیر، ایشان صریح بود. در همه‌ی موارد، آنجور که ما دیده بودیم، ایشان همینجور بود.» ۱۴۰۳/۰۳/۱۴

پنجاهمین شماره از مجموعه گزارش‌های «مثبت۱۰۰ثانیه» به اشاره اخیر رهبر انقلاب به صراحت انقلابی رئیس‌جمهور شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در عرصه سیاست خارجی پرداخته است.

سی و یکم خرداد ۱۴۰۰؛ دو روز بعد از پایان رقابت‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی برای پوشش اولین نشست خبری سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب در محل نشست حاضر شدند. تمرکز اصلی رسانه‌ها روی مواضع رئیس‌جمهور منتخب درباره سیاست خارجی، مسائل منطقه‌ای و موشکی، برجام و نوع روابط جمهوری اسلامی ایران با آمریکاست.

وقتی خبرنگاری پرسید، آیا با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار میکنید، شهید رئیسی بدون مکث و با قاطعیت گفت: خیر.
چرا دولت بایدن به تعهداتش پاسخگو نیست؟
ملت ایران از برجام خاطره‌ی خوشی ندارد، بخاطر اینکه آورده‌ای برایش نداشت.
آمریکا عهدشکنی کرد، اروپا هم به تعهدات خودش عمل نکرد.
مسائل منطقه‌ای و موشکی قابل مذاکره نیست.
وقتی مسئله‌ای که توافق شده، عمل نمیشود، چطور وارد مباحث جدید می‌شوند؟»

و این قاطعیت، اتقاقی و نقطه‌ای نبود. صراحت شهید رئیسی در بیان مواضع انقلابی محدود به مصاحبه با رسانه‌های خارجی نبود و در مجامع بین‌المللی نیز نمودی درخشان داشت. صراحتی که در شهریور ۱۴۰۱ با بالا بردن تصویر شهید سلیمانی در سازمان ملل و ۱۴۰۲ با به دست گرفتن قرآن در صحن این سازمان تکرار شد.
 
نماهنگ: مثبت ۱۰۰ ثانیه | صراحت انقلابی

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی