news/content
1403/02/16

گفت‌وگو با معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش

هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و  روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۲/۱۲) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

یکی از موضوعاتی که در این دیدار مورد اشاره رهبر انقلاب قرار گرفت تبیین مصالح بنیادی کشور برای دانش‌آموزان بود: «یکی دیگر از مسائلی که مربوط به معاونت پرورشی است، تبیینِ مصالح بنیادی کشور و نظام جمهوری اسلامی است؛ اینها باید تبیین بشود، به جوانها گفته بشود. اگر این میلیون‌ها جوان و نوجوانی که ما در آموزش‌و‌پرورش، در مدارس داریم، مصالح بنیادی نظام را بشناسند، مصالح کشورشان را بشناسند، جبهه‌ی دوست و دشمن کشورشان را بشناسند، مسائل اساسی مورد نیاز کشورشان را بشناسند، دیگر تبلیغات دشمنان و این‌‌همه تلاش میلیاردی‌ای که دشمنان برای تبلیغات و گمراه کردن افکار عمومی کشور دارند انجام میدهند، خنثی خواهد شد. اگر نوجوان ما در این زمینه پیشگیری بشود و از لحاظ فکری به تعبیر رایج واکسینه بشود، این تبلیغات دشمنان خنثی خواهد شد.

و جوان کشور بداند که آن مؤلّفه‌های مصالح کشوری چیست و منطقی که پشت سرش هست چیست؛ این هم مهم است. حالا مثلاً فرض کنید که راجع به آمریکا، مثلاً شعار میدهند «مرگ بر آمریکا»؛ خب جوان شعار میدهد، امّا باید بداند که چرا «مرگ بر ‌آمریکا» میگوید، چرا میگوییم «مرگ بر رژیم صهیونیستی»؛ این را باید بفهمد و منطقش را بداند. چرا میگوییم ما با فلان دولت، فلان کشور، حاضر نیستیم ارتباط برقرار کنیم؛ علّت چیست؟ این عقلانیّتی که پشت سر این مصالح کلّی هست، بایستی دانسته بشود. این هم یک سرفصل که سرفصل مربوط به معاونت پرورشی بود.» ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

رسانه KHAMENEI.IR به همین مناسبت گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش داشته است که بخشی از آن را مشاهده میکنید.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif حجت‌الاسلام پورثانی:
* بزرگترین جریان تبیینی کشور در آموزش و پرورش با حضور دانش‌آموزان کنش‌گر و تولید محتوا توسط آنان فعال است.

در حوزه تبیین مصالح بنیادی نظام که رهبر انقلاب بر آن تأکید داشتند ما با دید کنش‌گری دانش‌آموزان وارد شده‌ایم.

در اردوهای راهیان پیشرفت، طرح تا اوج و فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی مثل بسیج، اتحادیه، سازمان دانش‌آموزی و جمعیت هلال احمر نیز کار تبیینی جدی برای دانش‌آموزان انجام میشود.

بیشترین کاری که باید انجام بدهیم نسبت به مربی‌ها و معلم‌ها است؛ چرا که آنها بیشترین اثرگذاری را خواهند داشت.
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی