news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبر
1402/10/19

روایت اول | اهمیت شبکه‌سازی برای مشارکت حدأکثری در انتخابات

به مناسبت سالگرد قیام ۱۹ دی قم در سال ۱۳۵۶ در حمایت از حضرت امام خمینی(ره) علیه رژیم پهلوی، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم این شهر، صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی تهران، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رسانه KHAMENEI.IR در حاشیه دیدار مردم قم با رهبر انقلاب اسلامی گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی، نماینده مجلس خبرگان و عضو جامعه مدرسین درباره اهمیت شبکه‌سازی برای مشارکت حدأکثری در انتخابات داشته است.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی:
* ۱۹دی طلیعه خوبی است برای الهام گرفتن نسبت به وظیفه نخبگان در ترغیب مردم برای مشارکت حدأکثری در انتخابات.

* اگر بخواهیم ۱۹ دی را به‌روزرسانی کنیم، نقش نخبگان حوزه و دانشگاه در ایجاد شبکه مردمی سراسری در سطح کشور و حضور به‌هنگام و به سرعت برای انجام وظیفه اصلی ترغیب مردم به انتخابات باید شکل بگیرد.

* ۱۹ دی اینگونه شکل گرفت که، ۱۷ دی روزنامه اطلاعات اهانتی به امام خمینی(ره) می‌کند و این روزنامه به محض اینکه آمد قم پاره شد. ۱۸ دی مردم به بازار ریختند و قیام کردند؛ ۱۹ دی نوبت حوزه شد و پیوند حوزه و بازار و جوانان قم با حضور در کنار مراجع تقلید حماسه و قیام ۱۹ دی را آفرید.

* درسی که می‌توانیم از ۱۹ دی بگیریم؛ درس به‌روز بودن، سریع و به‌هنگام عمل کردن، شبکه‌ای عمل کردن، وحدت بین حوزویان و بازار و جوانان، نهراسیدن، جهاد تبیین خصوصاً تبیین هم برای علما و مراجع تقلید و هم مردم است.

* الان ما این‌ها را نیاز داریم برای انتخابات. انتخابات فرصتی است برای اقتدار ملی، امنیت ملی، وحدت ملی و پشتوانه مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی است.

* انتخابات یک امر عمومی است، یک امر ملی است، یک امری است که اگر خوب ما بیاییم در صحنه اقتدار ملی، امنیت ملی، وحدت ملی، عزت ملی بسترهای لازم برای پیشرفت را فراهم می‌کند و نباید سستی کنیم در انتخابات.

* نخبگان باید میدان‌داری کنند، به‌هنگام حاضر شوند، شبکه‌ای عمل کنند. خصوصاً قم که پایگاه انقلاب و نظام است، روحانیت باید به شکل شبکه‌ای کل کشور را تامین کنند و خصوصاً یکی از عرصه‌های تبلیغ دین و تبلیغ نظام اسلامی‌، تبلیغ انتخابات و مشارکت حدأکثری است که امیدواریم به این وظیفه علما و روحانیت همه ما عمل کنیم.

رسانه‌ی KHAMENEI.IR، در حاشیه دیدارهای رهبر انقلاب، در گفتگو با کارشناسان و مدعوین دیدار در قالب بسته تصویری #روایت_اول به تبیین و تحلیل بیانات رهبر انقلاب میپردازد.
نماهنگ: روایت اول | اهمیت شبکه سازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی