news/content
1402/09/03

گفت‌وگو با آقای کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان

قهرمانان ورزش کشور و مدال آوران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی صبح چهارشنبه اول آذرماه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رسانه KHAMENEI.IR به همین مناسبت در گفت‌وگو با آقای کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان به بررسی موضوعات مطرح شده در این دیدار پرداخته است.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif آقای کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان:
دنیا ورزش را فقط عرصه مدال‌آوری نمیداند و کشورها از ظرفیت‌های فرهنگی و هویتی رشته‌های ورزشی‌ مخصوص خودشان استفاده میکنند.

وقتی برزیل میزبان جام‌جهانی فوتبال می‌شود نشان‌گر این هست که مردم برزیل آن ورزش را دوست دارند و این جزو هویت ملی آنهاست.

یا وقتی ما میزبان مسابقات جهانی کشتی میشویم یا یک مدال‌آور ما، کشتی‌گیر خوب ما، در یک رویدادی مثل المپیک و یا مسابقات جهانی برنده می‌شود و روی سکوی قهرمانی می‌رود علاوه براینکه آن مدال دیده می‌شود، پرچم به اهتزاز در می‌آید و سرود ملی نواخته می‌شود، هویت آن رشته ورزشی که متعلق به ایرانیان است نشان داده می‌شود.

عرصه ورزش را رسانه‌های دنیا می‌بینند و این یک فرصت بسیار طلایی است که بایستی همیشه از آن استفاده کنیم.

رویدادی مثل المپیک و یا همین بازی‌های آسیایی در سطح قاره میلیون‌ها بیننده دارد و شاید کاری غیر از ورزش این بازتاب و بازخورد را نداشته باشد. اما عرصه ورزش به دلیل اینکه دنیا به صورت زنده آن را می‌بیند، می‌تواند به نشان دادن هویت ملی کشورمان کمک بکند.

رهبر انقلاب می‌گویند شاید ما افتخارات زیادی در عرصه‌های مختلف در کشور داشته باشیم و اجازه ندهند دستاوردهای ما را مردم جهان ببینند، اما عرصه ورزش اینگونه نیست. قهرمان ما وقتی مدال کسب می‌کند، روی سکو می‌رود، پرچم به اهتزاز در می‌آید و سرود نواخته می‌شود این موفقیت دیگر قابل کتمان نیست و این از ارزش‌های ورزش است. وقتی رهبر انقلاب می‌گویند ورزش قوی برای ایران قوی یکی از نمادهایش همین است.

وقتی مدال‌آور روی سکو میرود حس غرور را در چهره ورزشکار، کادر فنی، مردم و حتی کودک و نوجوانی هم که بیننده این رویداد است را کاملاً می‌بینیم. ما باید از این ظرفیت ورزش استفاده کنیم.

یکی از عرصه‌هایی که ورزش قهرمانی میتواند به تحقق ایران قوی کمک کند، رونق گردشگری ورزشی و اقتصاد است. وقتی میزبانی یک مسابقات قهرمانی جهان را میگیریم -علی رغم شرایط تحریم‌هایی هم که وجود دارد که به ما تحمیل کردند این تحریمها را- خیلی از کشورهای دیگر می‌آیند و آن رویداد شرایط اقتصادی خوبی برای کشور فراهم میکند. یا وقتی ورزشکاران کشورهای دیگر ایران را از نزدیک می‌بینند نگاهشان به اینجا کاملاً عوض می‌شود.

متن کامل این‌گفت‌وگو را از اینجا بخوانید.
فیلم مربوط به دیگران: گفت‌وگو | حل مشکلات معیشتی ورزشکاران تأکید همیشگی رهبر انقلاب به مسئولان است

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :
فیلم مربوط به دیگران: گفت‌وگو | ورزش قوی، فرصت طلایی برای نمایش هویت ملی است

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی