news/content
1402/06/11

گفت‌وگو با مهندس اوجی وزیر نفت

رهبر انقلاب در دیدار اخیر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به رشد قابل توجه تولید محصولات پتروشیمی اشاره و با تأکید بر اقدامات ارزنده در زمینه نفت و گاز افتتاح مرحله‌ی یازدهم پارس جنوبی را یک نمونه از رشد در این حوزه دانستند.
رسانه KHAMENEI.IR به همین مناسبت گفت‌وگویی با مهندس جواد اوجی، وزیر نفت داشته است.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif دکتر اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم:
* رهبر انقلاب فرمودند که افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت باید منجر به افزایش رشد تولید بشود. با افزایش سرمایه‌گذاری نزدیک ۴۰ درصد به تولید نفت ایران اضافه شده است.

* طرح فاز ۱۱ پارس جنوبی، ۲۰ سال روی زمین مانده بود. دولت به دولت و قرارداد به قرارداد دست به دست شد و هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. آخرینش قرارداد توتال بود که ۴.۸ میلیارد دلار برای توسعه کل فاز ۱۱ قرارداد بسته بودند.

* با افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی که چند روز پیش انجام شد، با ظرفیت بین ۷ تا ۱۰ میلیون کار را شروع کردیم و با افزایش تعداد چاه‌ها تا ۵۰ میلیون مترمکعب خواهیم رسید.

* در میدان مشترک پارس جنوبی، آن طرف مقابل ما شرکتهای قوی بین‌المللی بدون هیچ محدودیتی حضور دارند و این طرف، ما تحت تحریم‌های شدید هستیم؛ ولی با همه‌ی این وجود ما تولیدمان از میدان پارس جنوبی از کشور همسایه جلوتر است.
فیلم مربوط به دیگران: گفت‌وگو | رهبر انقلاب تذکر دادند که افزایش سرمایه‌گذاری در نفت منجر به افزایش رشد تولید بشود

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :
برچسب‌ها: نفت؛
لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی