news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/02/19

بازدید رهبر انقلاب از سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز از سومین نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران بازدید کردند.

در این بازدید که بدور از هرگونه تشریفات و همراه با مردم حاضر در نمایشگاه صورت گرفت مقام معظم رهبری از تمامی غرفه ها دیدن فرمودند و با تعداد زیادی از ناشران، مؤلفین، نویسندگان و همچنین مسئولان هر یک از غرفه ها پیرامون کتابهائی که در معرض دید مردم قرار گرفته بود گفتگو کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی طی بازدید سه ساعته خود از این نمایشگاه که بدون اطلاع قبلی مسئولان آن صورت گرفت از نزدیک هزاران نمونه از انواع کتب فارسی وعربی که پس از انقلاب اسلامی به ویژه طی سالیان اخیر به چاپ رسیده است را مشاهده فرمودند و در گفتگوهای کوتاهی که با ناشران و مسئولان غرفه های کتاب داشتند رهنمودهای لازم را در جهت اهمیت دادن به مسئله نشر، تألیف، ترجمه و چاپ کتاب ارائه فرمودند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی بازدیدشان از غرفه چاپ و نشر بنیاد جانبازان ضمن امضاء یک دفتر یادبود مرقوم فرمودند:انشاءالله در گزینش کتاب موفق باشید و در چاپ و گزینش موضوع برای تهیه کتاب حتما نیازها، هدفها و تفکرات را درنظر بگیرید.

بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه بین اللمللی کتاب که با تأمل و تدبر ایشان در هر یک از غرفه ها همراه بود بیانگر اهمیتی است که معظم له همواره برای امور فرهنگی از جمله کتاب، کتاب نویسی و کتاب خوانی قائل بوده و بر آن تأکید داشته اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان این بازدید طی گفتگوئی با خبرنگاران از کتاب به عنوان یک مسئله مهم یاد کردند و در پیامی خطاب به مردم ضرورت جدی گرفتن کتابخوانی را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند:کتابخوانی جز در بین عده ای از اهل علم و دانش و کسانی که قهرا با آن سر و کار دارند متأسفانه در میان مردم امری رایج و روزمره نیست.کتابخوانی باید همانند کارهای روزانه در زندگی مردم وارد شود. طبقات مختلف جامعه شامل مردان و زنان شهری و روستائی و همه کسانی که قادر به خواندن هستند باید با کتاب ارتباط برقرار کنند و در اتوبوس، تاکسی، مطلب پزشک، اداره، مغازه و در اوقات فراغت در خانه کتاب بخوانند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین از دستگاههای ذیربط در امر کتاب خواستند تا با استفاده از متخصصین و صاحبنظران کتابهائی را برای سنین مختلف تهیه کنند. ایشان ضمن تشکر از برگزار کنندگان سومین نمایشگاه بین المللی کتاب مردم را به استقبال از آن فرا خواندند و داشتن قوانینی که تأمین کننده حقوق ناشران. مؤلفان و ویرایشگران کتاب باشد را مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری در پایان این گفتگو در جهت امکان تهیه کتاب از سوی عموم مردم توجه ناشران ایرانی را به ضرورت چاپ کتب ارزان قیمت جلب کردند.

بنا بر این گزارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی سه ساعت حضور خود در این نمایشگاه فرصت یافتند تنها از غرفه های ناشران ایرانی بازدید نمایند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی