news/content
1390/07/14

سخنان خالد مشعل در کنفرانس فلسطین (عربی)

شنبه گذشته اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با سخنان ولی امر مسلمین برگزار شد. پس از ایشان خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به ایراد سخنرانی پرداخت.
سایت العربیة با قطعه‌قطعه کردن سخنان خالد مشعل در اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین چنین تیتری زد: «مخالفت خالد مشعل با موضع آیت‌الله خامنه‌ای در مورد تشکیل دولت فلسطین».
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17467/H/139007131939230389_17467.jpg
همه‌ی اینها در حالی بود که خالد مشعل دو بار در این اجلاس صحبت کرد که یک‌بار آن خارج از نوبت و به درخواست وی صورت گرفت. در سخنرانی اول که العربیة از آن به عنوان منبع خود یاد کرده بود، مشعل چنین گفت:

ترجمه‌ی فیلم اول:
برادر ابومازن فشارهای آمریکایی را محکوم کرد و بر طرح خود اصرار ورزید؛ این یک جسارت قابل ستایش است و از بابت آن قدردانی می‌کنیم و از تمام مسئولان در تشکیلات خودگردان و اصحاب پروژه‌ی تبادل اراضی می‌خواهیم که این حالت را در برابر تمام فشارهای اسرائیلی، آمریکایی و یا اروپایی که منافع فلسطین را نقض می‌کند، ادامه دهند و در برابر آن ایستادگی نمایند.
اما این سؤال باقی می‌ماند؛ چه سؤالی؟ آیا تنها گزینه‌ای که پیش روی ما قرار دارد، مذاکره است؟آیا ما همچنان از یک دولت نمادین و دور از واقعیت سخن خواهیم گفت؟تشکیل دولت در سال 88 اعلام شد. آیا ما همچنان در این مربع سرگردان خواهیم ماند؟ یا این‌که وظیفه‌ی امروز ما این است که چگونه با جدیت در یک سرزمین آزاد شده، دولت تشکیل دهیم؟
 
 آیا سؤال منطقی امروز همین نیست؟ حتی در صورتی که عضو سازمان ملل شویم ما می‌بینیم که سرزمینی که می‌خواهیم در آن دولت تشکیل دهیم اشغال شده و مملو از شهرک‌ها است.پس سؤالی پیش روی تمام نیروهای فلسطینی این است که در مرحله‌ی اول ما چگونه باید این سرزمین را آزاد کنیم تا بتوانیم یک دولت حقیقی در آن برپا کنیم؟ چگونه باید دولت را از یک فضای خیالی پایین آورده و آنرا در یک بستر واقعی و حاکمیت حقیقی این سرزمین قرار دهیم؟

ترجمه‌ی فیلم دوم:
بعد از آن‌که به سخنان جناب رئیس‌جمهور آقای احمدی‌نژاد گوش فرادادیم، به او می‌گوییم به خاطر دو ویژگیِشجاعت و مواضع اصولی که در تمام موضع‌گیری‌ها و سخنرانی‌های شما وجود داردبه شما تبریک می‌گوییم؛ دو ویژگی که کمتر در میان رهبران جهان مشاهده می‌شود. و همچنین هنگامی که روز گذشته به سخنان جناب رهبر، آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای گوش فرادادیم، نگاه روشن و شجاعت و اتخاذ مواضع اصولی را مشاهده کردیم. و ما به خاطر وجود چنین رهبر و رئیس‌جمهوری که به آنها افتخار می‌کنیم، به ملت ایران تبریک می‌گوییم.

در پایان کنفرانس هم مشعل از رئیس جلسه وقت می‌خواهد و مجدداً از سخنان ولی امر مسلمین و رئیس‌جمهور ایران تشکر کرده و می‌گوید: ابتدا باید فلسطین را آزاد کنیم و سپس کشورمان را در آن تأسیس کنیم. رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین در حاشیه‌ی کنفرانس و در گفت‌وگو با خبرنگاران نسبت به سخنان افتتاحیه‌ی رهبر انقلاب اسلامی گفت: مواضع آیت‌الله خامنه‌ای ممتاز و بااصالت است.
فیلم مربوط به دیگران: بخشی از سخنان دكتر خالد مشعل درباره طرح دولت مستقل فلسطینی

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :
فیلم مربوط به دیگران: بخشی از سخنان دكتر خالد مشعل در اختتامیه كنفرانس فلسطین

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی