news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/05/18

دیدار اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب

آقای میرحسین موسوی رئیس هیأت وزیران صبح امروز به اتفاق اعضای هیأت دولت و معاونین خود به حضور حضرت آیةالله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی رسید و با ایشان دیدار کرد.

در این دیدار، ابتدا آقای میرحسین موسوی رئیس هیئت وزیران رحلت والده مکرمه حضرت آیةا... خامنه‌ای را از سوی کلیه وزراء به ایشان تسلیت گفت و طی سخنانی پایبندی بر اصول انقلاب اسلامی و حرکت در خط اسلام ناب محمدی را جزء افتخارات دولت تحت ریاست حضرت آیةالله خامنه‌ای خواند و گفت تمامی کسانیکه طی هشت سال گذشته در دولت خدمت کرده‌اند قصد و نیتشان خدمت به اسلام و ارزش هایی بوده است که ملت سرفراز ما به خاطر آن، شهدای فراوانی را تقدیم کرد و زحمات زیادی را متحمل شد.

آقای موسوی با بیان اینکه ما حیات، عزت، شرف و سربلندی خود را مرهون رهبری های امام بزرگوارمان می دانیم اظهار داشت: دولت در طول 8 سال خدمت خود با مصائب و دشواری های فراوانی مواجه شد که هیچ کدام آنها قابل مقایسه با مصیبت ارتحال حضرت امام (قدس سره) نبود. آقای موسوی موفقیت دولت آینده‌ی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجةالاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در حل مسائل کشور و به پیش بردن انقلاب اسلامی را آرزو کرد و اظهار امیدواری نمود که رهبری انقلاب و مردم قهرمان و بزرگ ایران از خدمت 8 ساله ی دولت راضی باشند. بر اساس همین گزارش سپس حضرت آیةالله خامنه‌ای رهبر کشورمان طی بیاناتی با بیان این مطلب که تغییر سمت، اصل همکاری را تغییر نخواهد داد، فرمودند: خط خدمت، خط مستمری است و ما در هر کجا که قرار داشته باشیم جدائی از مجموعه ی دستگاه های کارآمد و مغزهای هوشمند جمهوری اسلامی برای ما متصور نیست.

ایشان با بیان این مطلب که 8 سال گذشته ایام پر ماجرا و از مقاطع عظیم ملت ایران بوده است فرمودند: خداوند متعال این گونه مقدر کرده بود که جمع ما در این مدت یکی از مهمترین و اصلی ترین کارهای مملکت را بر عهده داشته باشد.

حضرت آیةا... خامنه‌ای با اشاره به اینکه آینده را می توان با حدس و تحلیل دریافت کرد، تأکید کردند: حدس ما نسبت به آینده آمیخته با اراده ماست و ما اجازه نمی دهیم که آینده به جهتی بر خلاف اراده ی اسلام و مسلمین حرکت کند. ما هدفمان مشخص است و تصمیم بر رفتن به سوی آن هدف را داریم ما باید این اراده را آنچنان قرار دهیم که موجب رضای خدا باشد.

رهبر کشورمان تداوم قاطعانه و پرقدرت خط امام و انقلاب به سوی اهداف و آرمان های اسلام عزیز و ملت بزرگ ایران را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: ما شک نداریم که از لحاظ تأمین کننده بودن نسبت به سرنوشت کشور و انقلاب اهمیت دورانی که در پیش داریم از آنچه که در گذشته سپری کرده ایم کمتر نخواهد بود.

ولی امر مسلمین در پایان سخنانشان ضمن تشکر از آقای میرحسین موسوی و اعضاء هیأت دولت اظهار امیدواری کردند که ارتباطات صمیمانه موجود همواره بر مبنای ایمان و محبت میان تمامی مسؤولان برقرار و مستدام باشد.

در پایان این دیدار حضرت آیةا...خامنه‌ای به نشانه‌ی تقدیر از تلاش هیأت وزیران به رئیس و اعضای هیأت دولت یک جلد کلام ا... مجید اهداء فرمودند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی