news/content
نسخه قابل چاپ
1385/09/28

پیام در پی حماسه پرشکوه ملت در انتخابات 24 آذر

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پی حماسه پرشکوه 24 آذر و حضور افتخار آمیز ملت غیور ایران اسلامی، در پیام مهمی ضمن تشکر از ملت بزرگ ایران تصریح کردند:

روز بیست‌وچهارم آذر یکبار دیگر معنی مردمسالاری دینی را به دیرباوران و بداندیشان فهمانید و حضور پرشور و متراکم قشرهای عظیم مردم در پای صندوقهای رأی، صحنه‌ی نمایش اقتدار و خودباوری و حضور هشیارانه‌ی ملّت ایران شد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند قادر متعال را سپاس میگویم که ملّت ایران را در آزمون بزرگ دیگری سرافراز کرد و کشوری را که به پرچمداری اسلام مفتخر است عظمت و ابهتی دوباره بخشید. روز بیست‌وچهارم آذر یکبار دیگر معنی مردمسالاری دینی را به دیرباوران و بداندیشان فهمانید و حضور پرشور و متراکم قشرهای عظیم مردم در پای صندوقهای رأی، صحنه‌ی نمایش اقتدار و خودباوری و حضور هشیارانه‌ی ملّت ایران شد. نه شرائط جوّی نامساعد روز انتخابات و نه فضای جنگ روانی دشمنان که از هفته‌ها پیش از آن با ابزارها و شیوه‌های گوناگون برای سرد کردن دلها آرایش داده شده بود هیچیک نتوانست در عزم ملّی خلل وارد سازد. اراده‌ی الهی بر بیــداری مردم، کید بدخواهان را مغلوب ساخت و برگ دیگری بر دفتر زرین این ملّت مؤمن و انقلابی افزوده شد. رفتار متین و خردمندانه‌ی مردم و تعهّد و صداقت مسئولانِ دست‌اندرکار موجب شد که این بار نیز،‌ مردم‌سالاری دینی، از نصاب سالمترین دموکراسیهای جهان، سالم‌تر و مشارکت مردم از بالاترین نصاب دموکراسیهای غربی بیشتر باشد.

جهت‌گیری آراء که نشانه‌ی دلبستگی به مبانی انقلاب است و افزایش حضور مردم که سند حضور پرانگیزه‌ی آنان در صحنه‌های اساسی است،‌ به همه‌ی دوستان و دشمنان ملّت ایران در سراسر جهان،‌ پیامی رسا و روشن داد. این پیام پاسخ شفافی به همه‌ی تردیدافکنیها و وسوسه‌ها است. این پیام آن است که ملّت ایران، زنده و پرنشاط و پر امید، هدفهای بلند خود را همچنان پی میگیرد و میدانها را پی‌درپی درمی‌نوردد، این ملّت تا دستیابی به حقوق‌حقه‌ی خود از پای نمی‌نشیند و پیوند خود را با نظام اسلامی که هدف آن عدالت و عزّت و اقتدار ملّی است،‌ روزبروز مستحکمتر میسازد.

اینجانب جبهه‌ی سپاس در برابر خدای عزیز و حکیم بر خاک میسایم و با همه‌ی وجود از ملّت بزرگ ایران تشکر میکنم. لازم میدانم از همه‌ی کسان و دستگــاههــایی که در این آزمــون بزرگ نقش آفــریدند سپاسگـزاری کنم، از علمای اعلام و مراجع عظام، از دانشمندان و نخبگان حوزه و دانشگاه، از فعالان سیاسی و اجتماعی، از دستگاههای مسؤول برگزاری و نظارت بویژه از شورای نگهبان و وزارت کشور و مبعوثان مجلس شورای اسلامی، از رسانه‌ی ملی که نقشی هنرمندانه و متعهدانه ایفا کرد، از نیروهای انتظامی و بسیج که امنیت حوزه‌های رأی را عهده‌دار بودند، و از همه‌ی کسانی که با نامزدی یا حمایت از نامزدها بر شور و گرمی انتخابات افزودند.

از خداوند متعال می خواهم که منتخبان ملّت را بر مسئولیت‌پذیری و سپاسِ اعتمـاد مردم و عمـل مخلصـانه و بی‌منّت موفـق فـرماید و روز به روز بر عزّت ملّت ایران بیفزاید،‌ و سلامی از اَعماق دل بر حضرت بقیه‌الله ارواحنافداه که پیروزی ملّت ایران مایه‌ی شادی قلب مبارک اوست.

والسلام علی عباد الله الصالحین

سیّدعلی خامنه‌ای

28/آذر/1385

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی