news/content
نسخه قابل چاپ
1371/06/26

دیدار فرماندهان سپاه و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا عصر امروز در دیدار فرماندهان نیروهای پنجگانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در این نیروها با ایشان، بر مسئولیت تاریخی ملت ایران در مبارزه با ظلمها ، زشتی ها و زورگویی های حاکم بر جهان امروز تأکید کردند.
مقام معظم رهبری پاسداران انقلاب اسلامی را یادگار مجاهدان بزرگ صدر اسلام و جهاد مقدس ملت ایران در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران دانستند و فرمودند: شما جوانان مؤمن و انقلابی امروز باید آگاهیهای خود را نسبت به شرایط زمان کامل کنید و از حوادث مختلف،تحلیلهای صحیحی داشته باشید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران را در سایه دین مبین اسلام مخالفت و مبارزه با هر ظلم و زورگویی و زشتی،فاجعه آفرینی و استبداد بین المللی دانستند و فرمودند: در همان زمانی هم که آمریکا و شوروی در دو بلوک مقابل هم قرار داشتند، نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام مجامع بین المللی با همان بیانی که آمریکا را محکوم می کرد، شوروی را هم محکوم میکرد. چرا که در همان زمان هم شوروی و آمریکا در قضیه ای که با هم اتفاق داشتند دشمنی و عنادشان با جمهوری اسلامی ایران بود. و امروز که دیوارهای پوسیده بلوک شرق فرو ریخته، ما از دنیای غرب واهمه ای نداریم. چرا که دشمنی استکبار علیه ما امروز تفاوتی با گذشته نکرده است.
مقام معظم رهبری عامل اصلی خصومت دنیای استکباری با جمهوری اسلامی ایران را، ایمان مستحکم ملت به اسلام و انقلاب اسلامی دانستند و فرمودند: ملت در این دوران سازندگی با هوشیاری کامل باید در مقابل همه توطئه های دشمن بایستند و از هدفها و آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی حفاظت کنند. و در شرایط کنونی حفظ جهت گیریها و ایمانها و از یاد نبردن خصومت تمام نشدنی دشمنان با اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است. امروز راه جمهوری اسلامی ایران، راه اسلام و راه مبارزه با استکبار و ظلم های جهانی است و حرکت در این راه متوقف شدنی نیست.
رهبر انقلاب اسلامی سپاه را مجموعه ای مؤمن، مستحکم، دارای بصیرت، آماده عمل واقدام، حاضر در صحنه های خطر و بی اعتنا به ظواهر دنیا خواندند و فرمودند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش مهمی در تضمین بقاء جهتِ انقلابیِ جامعه دارد.
مقام معظم رهبری در ادامه سخنانشان افزودند: خدای متعال به ملت ایران این توفیق بزرگ را عطا کرد که اسلام را در دنیا زنده نمایند و با ایجاد امید در دل مسلمانان الگو و اسوه ای برای مسلمین سراسر عالم باشند و توطئه های چندین ساله دشمنان اسلام را نقش بر آب کنند و حکومتی مبتنی بر قرآن و دین را بوجود آورند و لذا ملت باید ازاین نعمت بخوبی پاسداری کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان ضمن توصیه به توجه هر چه بیشتر به معنویات و حفظ هویت انقلابی در سپاه، بر خنثی کردن توطئه های دشمن در تضعیف روحیات انقلابی و معنوی جامعه اسلامی تأکید کردند.
بنابرهمین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام رازینی قائم مقام نماینده ولی فقیه در سپاه و سرلشگر پاسدار رضایی فرمانده کل سپاه طی سخنان جداگانه ای گزارشی از اهداف گردهمایی فرماندهان و مسئولین دفاتر نمایندگیهای ولی فقیه درسپاه را ارائه کرده و آمادگی کامل کلیه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برای اجرای دستورات فرماندهی کل قوا اعلام کردند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی