news/content
نسخه قابل چاپ
1373/12/23

دیدار مسئولان سازمان صداوسیما با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز، در دیدار رئیس‌ و معاونان‌ سازمان‌ صدا و سیما و مدیران‌ کل‌ این‌ سازمان‌ در مراکز استانهای‌ کشور با ایشان‌، از تحول‌ چشمگیر به‌ وجود آمده‌ در برنامه‌های‌ صدا و سیما تمجید کردند و ضرورت‌ تلاش‌ هر چه‌ بیشتر دست‌اندرکاران‌ این‌ سازمان‌ را برای‌ تحقق‌ هدفهای‌ برتر و والاتر یادآور شدند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ضمن‌ تأیید فعالیتها و تلاشهای‌ انجام‌ شده‌ در صدا و سیما فرمودند: وضع‌ برنامه‌های‌ صدا و سیما حاکی‌ از نوآوری‌ و ابتکار برنامه‌ ریزان‌ و طراحان‌ است‌، و بوضوح‌ مشهود است‌ که‌ آنها خود را اسیر روشها و چارچوبهای‌ قبلی‌ نکرده‌اند و قصد دارند نوآوری‌ کنند. بهره‌ گیری‌ از استعداد و ابتکار نیروهای‌ داخل‌ سازمان‌ صدا و سیما و استفاده‌ از نظرات‌ دیگران‌ برای‌ ایجاد فضایی‌ نو و تازه‌ در برنامه‌ها بسیار مهم‌ است‌ و باید ادامه‌ یابد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اظهار رضایت‌ از جهتگیریهای‌ کاملا محسوس‌ انقلابی‌ در برنامه‌های‌ صدا و سیما فرمودند: صدا و سیمای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، همیشه‌ انقلابی‌ بوده‌ و امروز جهتگیری‌ انقلابی‌ در آن‌ از شدت‌ بیشتری‌ برخوردار است‌. تجلیل‌ از شهدا، جانبازان‌، سرداران‌ صحنه‌های‌ دفاع‌ مقدس‌ در هشت‌ سال‌ جنگ‌ تحمیلی‌ و نیروهای‌ حزب‌ الهی‌، یک‌ خط روشن‌ کاری‌ در صدا و سیماست‌. زیرا کسانی‌ که‌ از مرزهای‌ ایران‌ اسلامی‌ در برابر تجاوز دشمن‌، با تمام‌ وجود پاسداری‌ کردند و متجاوزین‌ را به‌ فرار از خاک‌ میهن‌ وادار ساختند، قهرمانان‌ ملی‌ ما محسوب‌ می‌شوند و ملت‌ ما به‌ یکایک‌ آنها افتخار می‌کند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ همچنین‌ جهتگیریهای‌ دینی‌ و اسلامی‌ را در صدا و سیما قابل‌ تقدیر و ارزنده‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: امروز در برنامه‌های‌ صدا و سیما، ارزشهای‌ دینی‌ جایگاه‌ ویژه‌ای‌ پیدا کرده‌ است‌ و به‌ مباحثی‌ نظیر حجاب‌، دعا و نماز و برنامه‌های‌ عرفانی‌ به‌ شکل‌ بسیار خوبی‌ پرداخته‌ می‌شود، اما تلاشها در این‌ زمینه‌ باید هر چه‌ بیشتر باشد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ضمن‌ تأیید جهتگیری‌ افزایش‌ برنامه‌های‌ طنز و نشاطآور فرمودند: پرداختن‌ به‌ طنز و سرگرمی‌ از نقاط قوت‌ صدا و سیما محسوب‌ می‌شود و حجم‌ آن‌ باید همزمان‌ با تقویت‌ محتوا افزایش‌ پیدا کند. مردم‌ باید از دیدن‌ برنامه‌ها و فیلمهای‌ صدا و سیما دلشاد و با نشاط شوند و برنامه‌های‌ طنزآمیز و سرگرم‌کننده‌ به‌ این‌ مهم‌ کمک‌ می‌کند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از افزایش‌ کمیت‌ در برنامه‌های‌ صدا و سیما اظهار رضایت‌ کردند و فرمودند: افزایش‌ کمیت‌ در برنامه‌های‌ صدا و سیما به‌ مفهوم‌ به‌ کار گرفته‌ شدن‌ توان‌ موجود در این‌ سازمان‌ است‌ که‌ در گذشته‌ مورد استفاده‌ واقع‌ نمی‌شده‌ است‌. در صدا و سیما همه‌ چیز باید به‌ جریان‌ بیفتد زیرا هر امکان‌ و توانی‌ که‌ به‌ کار گرفته‌ نشود، خلاف‌ سنت‌ الهی‌ است‌ اما در عین‌ حال‌ باید همزمان‌ با افزایش‌ کمیت‌ به‌ کیفیت‌ برنامه‌ها نیز توجه‌ لازم‌ مبذول‌ شود.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ با تمجید از بهبود کیفیت‌ و حجم‌ برنامه‌های‌ سیاسی‌ و خبری‌ فرمودند: جامعه‌ ایران‌ جامعه‌ای‌ سیاسی‌ است‌ و صدا و سیما باید از طریق‌ برنامه‌های‌ خبری‌ و سیاسی‌ خود، قدرت‌ تحلیل‌ سیاسی‌ را در مردم‌ افزایش‌ دهد تا مردم‌ بتواند مسائل‌ سیاسی‌ روز را از دیدگاه‌ صحیحی‌ تحلیل‌ و ارزیابی‌ کنند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ ترویج‌ فرهنگ‌ خودی‌ را در برنامه‌های‌ صدا و سیما مثبت‌ ارزیابی‌ کردند و از هنرمندان‌ فیلم‌ و سینما خواستند که‌ خود را به‌ اجتناب‌ از تقلید رفتار هنرپیشگان‌ غربی‌ مقید کنند و تنها رفتار و فرهنگ‌ ایرانی‌ را الگوی‌ کار هنری‌ خود قرار دهند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ سخنانشان‌ ضرورت‌ اهتمام‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ و دولت‌ را به‌ اختصاص‌ بودجه‌ای‌ مناسب‌ برای‌ صدا و سیما مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: ادامه‌ روند فعالیتهای‌ سازمان‌ صدا و سیما نیازمند کمک‌ مالی‌ مجلس‌ و دولت‌ است‌ و در غیر این‌ صورت‌ این‌ نگرانی‌ وجود دارد که‌ حرکت‌ مفید و مثبت‌ کنونی‌ در صدا و سیما کند شود.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ آقای‌ دکتر علی‌ لاریجانی‌ رئیس‌ سازمان‌ صدا و سیما گزارش‌ مشروحی‌ از فعالیتها و برنامه‌های‌ سازمان‌ صدا و سیما طی‌ سال‌ جاری‌ را ارائه‌ کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی