news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1386/06/18

دیدار فرماندهان سپاه با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران، پیروزی انقلاب اسلامی را عامل اصلی عزت ملی و هویت‌یافتن ملت ایران و امام عظیم‌الشأن را مظهر و سرآمد این عزت دانستند و تصریح کردند: سپاه پاسداران یکی از نشانه‌های این عزت ملی و در واقع، پاسدار عزت انقلاب اسلامی است و لازمه‌ی حفظ این جایگاه، حرکت، تحول و پیشرفت با حفظ اصول اساسی و تعمیق معارف دینی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سپاه پاسداران به عنوان یکی از نعمت‌های الهی برای کشور و ملت ایران یاد کردند و افزودند: این نعمت که برکات فراوانی در مقاطع مختلف ۲۸ سال گذشته به‌ویژه دوران دفاع مقدس داشته، با حفظ جوهره‌ی خود که همانا عنصر نظامی‌گری برای خدا و آمادگی برای فداکاری در راه هدف است، توانسته خدمات فراوانی به کشور ارائه کند.
فرمانده کل قوا با برشمردن برخی خدمات بارز و مهم سپاه خاطرنشان کردند: تحرک عظیم و فوق‌العاده در دوران دفاع مقدس، نوآوری و ابتکار در زمینه‌ی تأمین نیازها، حفظ جوشش و روحیه‌ی انقلابی در جامعه و تربیت عناصر کارآمد در سرلوحه‌ی خدمات سپاه قرار دارد.
ایشان با اشاره به دوران سراسر محنت و رنج ملت ایران و تسلّط ذلت‌بار بیگانگان بر کشور در زمان طواغیت قاجار و پهلوی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را عامل رهایی از حضیض ذلت و رسیدن به عزت حقیقی دانستند و تأکید کردند: امام خمینی رحمةالله‌علیه مظهر واقعی این عزت ملی بودند و در زمانی که قدرت‌های پرمدعای دنیا در مقابل تهدیدهای امریکا و شوروی سابق به هراس می‌افتادند، آن امام عظیم‌الشأن می‌فرمودند: «امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که عزتمندی امام خمینی رحمةالله‌علیه و صلابت ایشان به علت ایمان عمیق و حُسن ظنّ به خدا بود، افزودند: اگر ملت و کشوری خواهان عزت حقیقی است، باید همواره به خداوند متعال و آینده امیدوار و خوش‌بین باشد.
رهبر انقلاب اسلامی عزتمندی امروز ملت ایران را بی‌نظیر خواندند و تصریح کردند: ملت ایران با وجود آن‌که بمب اتم ندارد و قصد دست‌یابی به این سلاح مرگبار را نیز ندارد، به گواهی دنیا ملتی عزتمند است، زیرا عزت این ملت به عزم، اراده، ایمان، عمل صالح و هدف روشن اوست.
فرمانده کل قوا، سپاه پاسداران را پاسدار انقلاب اسلامی و عزت ملی ناشی از آن دانستند و خاطرنشان کردند: پاسداران نیز به واسطه‌ی انقلاب اسلامی و ایمان منبعث از آن عزیز هستند و باید گفت انقلاب اسلامی نیز پاسدار سپاه است.
ایشان سپاهیان را به حفظ و تقویت ایمان و مراقبت از خود در مقابل دنیاطلبی، غرور و خودبرتربینی و غفلت از خدا و معاد توصیه کردند و افزودند: اگر دل انسان بر اثر میل‌ها و شوق‌ها و یا ترس‌ها و رعب‌ها از جا کَنده شود، جسم انسان دیگر کاره‌ای نیست. بنابراین باید مراقب خود بود و این یکی از مهم‌ترین وظایف مجموعه سپاه است.
رهبر انقلاب اسلامی لزوم درس‌گرفتن از گذشته و در عین حال متوقف نشدن در گذشته را یادآور شدند و تأکید کردند: باید با بررسی وضع کنونی و برنامه‌ریزی برای آینده، پویایی، پیشرفت و تحول در برنامه‌ی سپاه قرار گیرد و در کنار این تحول نیز باید ثبات در آرمان‌ها و خطوط اساسی حفظ شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نوآوری‌ها و رویش‌های بسیار فراوان سپاه در سال‌های گذشته، بر لزوم ادامه‌ی حرکت پرشتاب در این مسیر و قانع نشدن به وضع موجود تأکید کردند و افزودند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید همواره مردمی بودن خود را حفظ کند و به بسیج به عنوان بدنه‌ی ارزشمند خود، بیش از پیش اهمیت دهد.
فرمانده کل قوا همچنین از زحمات و تلاش‌های سردار سرلشکر صفوی قدردانی و از سردار سرلشکر جعفری -فرمانده جدید سپاه- به عنوان یکی از نیروهای ارزشمند این مجموعه که منشأ خدمات فراوانی بوده است، یاد کردند.
 
در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی -نماینده‌ی ولیّ ‌فقیه در سپاه- از فعالیت‌های این حوزه و به‌ویژه تهیه‌ی منشور پاسداری به عنوان الگوی عملیاتی تزکیه و تهذیب نیروهای سپاه و خانواده‌های آنان، گزارشی ارائه کرد.
سردار سرلشکر جعفری -فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- نیز در سخنانی، پیشرفت روزافزون و تحول را دو برنامه‌ی اصلی سپاه خواند و تأکید کرد: این پیشرفت و تحول در چهارچوب حفظ و تقویت ریشه‌های عمیق معنوی، ارتقای توان دفاعی و انضباط انقلابی و انعطاف سازمانی برای مأموریت‌های مختلف انجام خواهد گرفت.
وی با تأکید بر هوشیاری و آمادگی کامل نیروهای سپاه پاسداران تصریح کرد: سپاه با اِشراف کامل، همه‌ی تحرکات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را تحت نظر دارد و با قدرت و توان بالا، مانع از هرگونه طمع‌ورزی خواهد شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی