news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1385/03/03

دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام رحمة‌الله‌علیه، فکر، حقیقت و هویت امام خمینی رحمة‌الله‌علیه را زنده و پویا دانستند و تأکید کردند: مهم‌ترین وظیفه، حفظ و حراست از اندیشه و اصول امام رحمة‌الله‌علیه و حرکت بر اساس آن اصول روشن و صریح است.
ایشان با اشاره به شخصیت خستگی‌ناپذیر و راسخ امام در دوران مبارزه و انقلاب اسلامی افزودند: امام خمینی رحمة‌الله‌علیه با تکیه بر ایمانی حقیقی و روشن و بدون هراس از سختی‌ها و تهدیدها در دورانی که حضور دین در اجتماع و حتی در عرصه‌های فردی بسیار کمرنگ و دین‌زدایی و اصول مادی بر دنیا حاکم بود، با قدرت وارد میدان شدند و با صراحت تمام، دین را به عنوان اساس زندگی انسان‌ها مطرح و در صحنه‌ی عمل نیز نظام و دولتی را بر اساس دین پایه‌گذاری کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به موقعیت‌شناسی، تدبیر و استقامت امام رحمة‌الله‌علیه خاطرنشان کردند: امام خمینی رحمة‌الله‌علیه پایه‌گذار نهال و حقیقتی بودند که اکنون ریشه دوانیده است و قدرت‌های بزرگ نیز با وجود همه‌ی توطئه‌ها و تلاش‌ها از مقابله با آن عاجزند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: دشمنی قدرت‌های سلطه‌طلب با نظام اسلامی در واقع مقابله با اندیشه و راه امام رحمة‌الله‌علیه است و با وجود گذشت ۱۷ سال از ارتحال امام بزرگوار، آن شخصیت عظیم و حقیقت و هویت او همچنان آماج حملات و کینه‌توزی‌هاست.
ایشان حضور افکار و اندیشه‌های امام خمینی رحمة‌الله‌علیه در جهان اسلام و همه‌ی آفاقی که شعاع وجودی امام آن‌ها را فراگرفته است، نشانه‌ی زنده بودن امام رحمه‌الله‌ دانستند و تأکید کردند: ابراز علاقه و عشق مسلمانان جهان به انقلاب اسلامی و امام بزرگوار که بخشی از آن در سفر مقامات بلندپایه ایرانی به کشورهای اسلامی تجلی می‌یابد، نشان‌دهنده‌ی عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی و شعاع وجودی امام رحمه‌الله است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که سخنان، پیام‌ها و وصیت‌نامه‌ی امام عظیم‌الشأن در بر دارنده‌ی اصول صریح و روشن ایشان است، خاطرنشان کردند: کسانی که مدعی طرفداری و پیروی از امام رحمه‌الله هستند، باید به این اصول نیز پایبند باشند و نمی‌توانند از یک طرف ادعای دنباله‌روی از امام را مطرح کنند، ولی از طرف دیگر با سرمایه‌داری جهانی موافق و از مسئولیت در نظام اسلامی در پی کسب منافع شخصی باشند و برای عدالت اجتماعی نیز هیچ ارزشی قائل نشوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که امام رحمه‌الله‌ دین و ایدئولوژی را پایه و اساس سیاست و حکومت می‌دانستند، افزودند: نمی‌توان شعار طرفداری از امام داد، اما به دنبال جداسازی ایدئولوژی از سیاست بود و در همان مسیر ایدئولوژی‌زدایی آمریکایی‌ها حرکت کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که غربی‌ها با وجود شعار ایدئولوژی‌زدایی و دوری از تعصب، بر سر اصول و مبانی خود بسیار متعصب هستند، افزودند: هنگامی که به غربی‌ها در خصوص برخی اقدامات غلط آن‌ها اعتراض می‌شود، می‌گویند ما بر اساس اصول خود عمل می‌کنیم، اما در مورد نظام اسلامی خواستار دست کشیدن از اصول و ایدئولوژی هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تکرار حرف‌های غربی‌ها را از جانب برخی افراد با ادعای پیروی از امام رحمه‌الله‌ ناسازگار دانستند و تأکید کردند: ما باید بدون تعارف و همانند امام رحمه‌الله در حفظ مرزهای اعتقادی و اصول خود صریح باشیم و نگذاریم مرزهای اعتقادی کمرنگ شوند.
 
در این دیدار، آقای محمدعلی انصاری -رئیس ستاد بزرگداشت حضرت امام رحمه‌الله‌علیه- در سخنانی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله امام خمینی رحمه‌الله‌ را پیرو مکتب پیامبر و ادامه‌دهنده‌ی مسیر ایشان دانست و با تأکید بر لزوم پیروی از اندیشه‌های امام رحمه‌الله‌ گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام رحمة‌الله‌علیه انجام و با تأکیدات و حمایت‌های رئیس‌جمهور محترم، زمینه برای حضور بیش از یک میلیون شرکت‌کننده در این مراسم فراهم شده است؛ ضمن آن‌ که جمعی از شخصیت‌های انقلابی و معروف جهان اسلام نیز برای این مراسم دعوت شده‌اند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی