news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1384/09/19

دیدار اعضای ستاد کنگره بین‌المللی حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در دیدار اعضای ستاد کنگره‌ی بین‌المللی حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین، تأکید کردند: مسأله‌ی فلسطین در طول دهه‌های اخیر به نفع مردم فلسطین و جهان اسلام و به ضرر صهیونیزم جهانی، زنده‌تر و برجسته‌تر شده است و این واقعیت، نشان از این امید حقیقی دارد که امت اسلامی قادر است سرنوشت فلسطین را به نفع مردم آن رقم بزند.
رهبر انقلاب اسلامی  طرح مسأله‌ی فلسطین را در ایران، همزاد آغاز مبارزات امام خمینی رحمة‌الله‌علیه و شروع نهضت اسلامی دانستند و افزودند: حساسیت عجیبی که صهیونیست‌ها و حامیان امریکایی آن‌ها در قبال ایران و مسائل مطرح‌شده درباره‌ی دولت صهیونیستی نشان می‌دهند، ضعف شدید و هراس آن‌ها را از توجه امت اسلامی به مسأله‌ی فلسطین آشکار می‌کند.
ایشان ملت‌های مسلمان را حامیان جدی آزادی قدس شریف برشمردند و با تجلیل از فداکاری و پایداری مردم و به‌ویژه جوانان فلسطینی خاطرنشان کردند: با وجود همه‌ی توطئه‌های صهیونیزم، مبارزه با غاصبان مسجدالأقصی به درخت تناوری در درون سرزمین‌های اسلامی تبدیل شده است که استکبار هرگز قادر نخواهد بود ریشه‌های آن را قطع کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  طرح ایران را برای برگزاری همه‌پرسی در فلسطین اشغالی  مورد توجه ملت‌های مسلمان و دیگر ملت‌های جهان خواندند و افزودند: امت اسلامی مسأله‌‌ی بازگشت آوارگان فلسطینی و جلوگیری از تخریب قدس شریف را باحساسیت پیگیری می‌کند.
ایشان با اشاره به شکست رژیم اشغال‌گر قدس در جنوب لبنان و غزه، احداث دیوار حائل را نشان‌دهنده‌ی ناتوانی صهیونیست‌ها در مهارکردن انتفاضه دانستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  در این دیدار همچنین برگزاری کنگره‌ی بین‌المللی فلسطین را بسیار مهم و باارزش دانستند و با اشاره به حمایت ملت ایران از ملت فلسطین افزودند: دولت، مجلس و همه‌ی دستگاه‌های ذی‌ربط در برگزاری این کنگره، همکاری کامل به عمل خواهند آورد.
 
قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب، آقای حداد عادل -رئیس مجلس شورای اسلامی- در گزارشی از فراهم آمدن مقدمات برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین اعلام کرد: این کنفرانس به یاری پروردگار در فروردین ۱۳۸۵ با حضور اندیشمندان و مقامات جهان اسلام برپا خواهد شد.
آقای محتشمی‌پور -دبیر ستاد برگزاری این کنگره- نیز با اشاره به پایداری مردم فلسطین در برابر تلاش صهیونیست‌ها برای تخریب مظاهر و آثار اسلامی از جمله مسجدالأقصی، گزارشی از اقدامات در دست اجرا برای برپایی کنگره بیان کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی