news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکسگزيده بياناتگزيده بيانات
نسخه قابل چاپ
1384/05/11

دیدار دبیرکل حزب‌الله لبنان و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار آقای سیدحسن نصرالله -دبیرکل حزب‌الله لبنان- و هیأت همراه، مجموعه‌ی حزب‌الله لبنان را مایه‌ی افتخار دنیای اسلام دانستند و با اشاره به موفقیت‌های حزب‌الله در مسائل اخیر لبنان تأکید کردند: حزب‌الله لبنان نشان داد همان‌گونه که در میدان جهاد و مقاومت دارای قدرت و ابتکار عمل می‌باشد، در میدان سیاست نیز دارای حکمت و مهارت است.
ایشان با تأکید بر این‌که منطقه در شرایط جدیدی به سر می‌برد، درک صحیح از اوضاع، تصمیم‌گیری مناسب و اقدام بموقع را بسیار تعیین‌کننده برشمردند و افزودند: آمریکا امروز به طور حقیقی در منطقه ضعیف شده و شکست امریکا در عراق و شکست نقشه‌ی آن‌ها در لبنان و ایران نشان‌دهنده‌ی این واقعیت است.
مقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری پرشکوه انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و حضور نزدیک به ۶۰ میلیون نفر در دو مرحله‌ی انتخابات خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند گفتمان انقلاب در ایران ضعیف شده، اما نتیجه‌ی انتخابات و حضور گسترده‌ی مردم در پای صندوق‌های رأی آن‌ها را شوکه و مدهوش کرد و برای مدت‌ها به عقب رانده شدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر حفظ هوشیاری و توکل بر خدا در همه‌ی لحظات، لزوم وحدت و انسجام مسلمانان را در لبنان یک ضرورت خواندند.
 
آقای سیدحسن نصرالله -دبیرکل حزب‌الله لبنان- در این دیدار، ضمن قدردانی از حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران از مردم لبنان، گزارشی از آخرین تحولات این کشور بیان کرد و گفت: مهم‌ترین هدف آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی در قضایای اخیر لبنان، خلع سلاح حزب‌الله و اجرای قطعنامه‌ی ۱۵۵۹ بود که با درایت مسلمانان و وحدت و انسجام گروه‌های مختلف، نتیجه‌ی انتخابات لبنان بر خلاف خواسته‌ی امریکا شکل گرفت و حزب‌الله لبنان علاوه بر حضور قوی در مجلس، در کابینه نیز حضور یافت.
وی با اشاره به اذعان آمریکایی‌ها به شکست نقشه‌ی خود در لبنان گفت: پیروزی سیاسی اخیر در لبنان نتیجه‌ی هوشیاری و وحدت و انسجام مسلمانان و طوائف مختلف این کشور بود.
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین با اشاره به عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست از غزه، آن را نتیجه‌ی انتفاضه و مقاومت مسلمانان فلسطینی دانست و تأکید کرد: این عقب‌نشینی دومین پیروزی برای تفکر مقاومت در طول پنج سال گذشته است.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی