news/content
نسخه قابل چاپ
1379/07/10

دیدار جمعی از مسئولان‌ حرکت‌ اسلامی‌ فلسطین‌ (حماس‌)

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر امروز در دیدار چند تن‌ از مسؤولان‌ حرکت‌ اسلامی‌ فلسطین‌ (حماس‌) ضمن‌ محکوم‌ کردن‌ شدید جنایات‌ اخیر رژیم‌ صهیونیستی‌ و با ابراز تأسف‌ از شهید و مجروح‌ شدن‌ صدها نفر از مردم‌ فلسطین‌ تأکید کردند، ما به‌ عنوان‌ رئیس‌ سازمان‌ کنفرانس‌ اسلامی‌، خشم‌ و نفرت‌ امت‌ اسلامی‌ را از جنایتهای‌ اخیر صهیونیستها در قدس‌ و سراسر فلسطین‌ ابراز می‌داریم‌.
ولی‌ امر مسلمین‌، حماسه‌ اخیر ملت‌ فلسطین‌ را نهضتی‌ بزرگ‌ خواندند و تصریح‌ کردند: حوادث‌ اخیر نشان‌دهنده‌ ایمان‌ و بیداری‌ نسل‌ جوان‌ فلسطین‌ و ادامه‌ حرکت‌ انتفاضه‌ و مبارزه‌ است‌ که‌ با تهدید و گلوله‌ فروکش‌ نخواهد کرد.
ایشان‌ تنها راه‌ حل‌ مسأله‌ فلسطین‌ را ادامه‌ مبارزه‌ و جهاد با دشمن‌ صهیونیستی‌ دانستند و تأکید کردند: حرکت‌ مردم‌ فلسطین‌، حرکت‌ یک‌ نسل‌ است‌ و هیچگاه‌ متوقف‌ نخواهد شد و پیروزی‌ در نهایت‌ متعلق‌ به‌ ملت‌ فلسطین‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، دولتها و ملتهای‌ اسلامی‌ را در قبال‌ مسأله‌ فلسطین‌ مسؤول‌ دانستند و خاطرنشان‌ کردند: دولتهای‌ اسلامی‌ امروز در مقابل‌ تجربه‌ عظیمی‌ قرار گرفته‌اند و همه‌ باید با اعلام‌ مواضع‌ و از راههای‌ گوناگون‌ به‌ ملت‌ فلسطین‌ کمک‌ نمایند و یقینا دولتهایی‌ که‌ در اعلام‌ موضع‌ و کمک‌ به‌ مردم‌ فلسطین‌ کوتاهی‌ کنند، به‌ ضرر خود عمل‌ کرده‌اند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تأکید بر این‌ که‌ سر انجام‌ حرکت‌ انتفاضه‌ فلسطین‌ پیروزی‌ است‌، خاطرنشان‌ کردند: امروز در حالی‌ که‌ انتفاضه‌ و حرکت‌ ملت‌ فلسطین‌ هر روز قویتر و گسترده‌تر از گذشته‌ می‌شود، رژیم‌ صهیونیستی‌ و دولت‌ آمریکا به‌ عنوان‌ حامی‌ اصلی‌ این‌ رژیم‌ بر خلاف‌ ظواهر، از درون‌ رو به‌ ضعف‌ و اضمحلال‌ و پوسیدن‌ هستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ برای‌ مرعوب‌ و ناامید کردن‌ ملت‌ فلسطین‌ تأکید کردند: ملت‌ فلسطین‌ برای‌ مقابله‌ با این‌ توطئه‌ باید همواره‌ به‌ آینده‌ امیدوار باشند و به‌ فضل‌ پروردگار، امروز فضای‌ فلسطین‌ بسیار پرشورتر از گذشته‌ است‌ و دشمن‌ صهیونیستی‌ در انفعال‌ قرار گرفته‌ است‌.
ایشان‌ با تأکید بر این‌ که‌ فلسطین‌، همه‌ سرزمین‌ فلسطین‌ است‌ و نه‌ بخشی‌ از آن‌، بازگشت‌ این‌ سرزمین‌ را به‌ ملت‌ فلسطین‌ قطعی‌ دانستند و خاطرنشان‌ کردند: نقشه‌های‌ تصنعی‌ بسیاری‌ در طول‌ تاریخ‌ ایجاد شد که‌ سر انجام‌ از بین‌ رفتند و سرزمین‌ فلسطین‌ و این‌ پیکره‌ جدا شده‌ نیز در نهایت‌ به‌ عالم‌ اسلام‌ و صاحبان‌ اصلی‌ آن‌ باز خواهد گشت‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ خطاب‌ به‌ مسؤولان‌ حماس‌ افزودند: سلام‌ مرا به‌ برادران‌ و خواهران‌ داخل‌ فلسطین‌ برسانید و به‌ آنان‌ اطمینان‌ دهید که‌ دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و ملت‌ ایران‌ همواره‌ مدافع‌ و حامی‌ آنان‌ خواهد بود و به‌ کمکهای‌ همه‌جانبه‌ خود به‌ ملت‌ فلسطین‌ ادامه‌ خواهد داد.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، آقای‌ خالد مشعل‌ از مسؤولان‌ حماس‌ ضمن‌ ابراز خرسندی‌ از دیدار با ولی‌ امر مسلمین‌ و با قدردانی‌ از حمایتها و مواضع‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ و دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در قبال‌ مسأله‌ فلسطین‌، نقش‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) و پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را در شکل‌گیری‌ نهضت‌ اسلامی‌ فلسطین‌ مهم‌ و اساسی‌ دانست‌ و گفت‌ شهدا و مجروحان‌ روزهای‌ اخیر در داخل‌ فلسطین‌ و در مقابله‌ با دشمن‌ غاصب‌ صهیونیستی‌ حاکی‌ از این‌ حقیقت‌ است‌ که‌ ملت‌ فلسطین‌ راه‌ خود را که‌ همان‌ راه‌ انتفاضه‌ و مبارزه‌ است‌، انتخاب‌ کرده‌ و تا پیروزی‌ نهایی‌ و بیرون‌ راندن‌ متجاوزان‌ صهیونیست‌، به‌ آن‌ ادامه‌ خواهد داد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی