news/content
نسخه قابل چاپ
1371/04/08

انتصاب حجت‌الاسلام محمدی‌عراقی به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز طی حکمی آیت‌الله جنتی را به سمت ریاست هیئت امناء سازمان تبلیغات اسلامی با مسئولیت سیاست‌گذاری، و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی را به سمت ریاست سازمان تبلیغات اسلامی با مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرا منصوب فرمودند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجّت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمود محمدی عراقی دامت تائیداته
اکنون که سازمان تبلیغات اسلامی پس از یک دوره‌ی سیزده ساله‌ی خدمات باارزش تبلیغی و آموزشی، به مرحله‌ی تازه‌ای گام نهاده و سازماندهی جدیدی یافته است، لازم میدانم از تلاش ارجمند و بی‌وقفه‌ی عالمِ مجاهدِ پرهیزگار، آیت‌الله آقای حاج شیخ احمد جنّتی که پیدایش و استمرار و موفّقیّت‌های آن سازمان، مرهونِ حضور و مجاهدت ایشان است، صمیمانه تشکّر کنم، و معزی‌الیه را به ریاست هیئت امناء با مسئولیّت سیاست‌گذاری و جنابعالی را که بحمدالله دانش و پرهیزگاری را با روشن‌بینی و آگاهی، و حسّ مسئولیّت‌پذیری و دلسوزی را با ابتکار و نوآوری جمع کرده‌اید به ریاست آن سازمان با مسئولیّت برنامه‌ریزی و اجراء منصوب نمایم. امید است همکاری‌های متقابل جنابعالی و ایشان طبق شرح وظایفی که جداگانه تنظیم شده و مورد تأیید اینجانب است، بتواند آن سازمان خدوم و باارزش را، از کارآیی بیشتری که نیازهای کنونی، آن را طلب میکند، برخوردار سازد.
بر همه‌ی مسئولان محترم آن سازمان و بر همه‌ی دست‌اندرکاران تبلیغات اسلامی لازم است که به دشمنی‌های بی‌درنگ اردوگاه استکبار با اسلام ناب، توجّهی هوشمندانه داشته و ترفندهای آنان را برای تحریف حقائق و زشت نشان دادن چهره‌ی پاک این آئین مقدّس، بدرستی بشناسند و فراخور تلاش بی‌امان دشمن، کمر به تبیین حقایق اسلام و معرّفی این آئین نجات‌بخش ببندند.
شما امروزه با ابزارها و شیوه‌های بسیار پیشرفته‌ی دشمن و گستره‌ی تبلیغاتی پهناور و امکانات بی‌حدّوحصری که در کینه‌توزی با اسلام و معارضه با بیداری اسلامی به کار میرود، روبه‌رو هستید و باید از همه‌ی توکّل و توان و تلاش خود و ظرفیّت علمی و تبلیغی کشور و بخصوص حوزه‌های علمیّه بهره گیرید و وظیفه‌ی تاریخی خود را که بی‌شک با نصرت الهی و پیروزی حق، همراه خواهد بود به بهترین شیوه به انجام رسانید. بدیهی است که حوزه‌های علمیّه و دولت خدمت‌گزار و ارگانهای ذی‌ربط هر یک وظائف ویژه‌ای در یاری رساندن به آن سازمان دارند. توفیقات شما و همگی دست‌اندرکارانِ این واجب بزرگ را از خداوند متعال مسئلت میکنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
  ۸ تیر ۱۳۷۱    
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی