news/content
نسخه قابل چاپ
1371/08/09

انتصاب نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز طی حکمی حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان را به سمت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید انقلاب اسلامی منصوب فرمودند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدحسن رحیمیان دامت تأییداته
نظر به شناخت و اهتمامی که به امور خانواده‌های مکرم شهیدان داشته و بحمدالله دوران خدمت صادقانه‌ای را نسبت به آن عزیزان گذرانیده‌اید، و با توجه به سوابق دیرین شما در انقلاب و خدمات صمیمانه‌تان به امام راحل محبوب‌(قدس سره)، و با عنایت به اعتماد جناب آقای رئیس‌جمهور محترم در نصب جنابعالی به ریاست بنیاد شهید، شما را به عنوان نماینده‌ی خود در آن نهاد محترم و مقدس منصوب میکنم.
وظیفه‌ی مهم آن نمایندگی، رسیدگی به امور معنوی و فرهنگی عزیزان شاهد است که وارثانِ شهادت و سرمایه‌گذاران اصلی انقلاب و استقلال کشورند. تلاش فرهنگی آن نمایندگی باید آکندن فضای جامعه از عطر شهادت و تبیین حق عظیم شهیدان و خانواده‌های آنان برگردن ملت ایران را هدف قرار دهد، تا همه بدانند که حیات جامعه و عزت و اقتدار ایران اسلامی، بلکه بیداری و سربلندی مسلمین در سراسر جهان مرهون فداکاری این فرزندان شایسته‌ی میهن و کسان و نزدیکان آنها است و همه آحاد جامعه خود را موظف به ادای حقِ معنوی آنان بشمارند و خودِ این خانواده‌های مکرم نیز حس کنند که در خط مقدم انقلاب قرار دارند و سهمی مؤثر و ارزشمند از تلاش افتخارآمیز ملت ایران را بر عهده گرفته‌اند و برای عمل به تکالیف انقلابی خود باید همواره به کمک و اعانت پروردگار متکی و امیدوار باشند و والدین و همسران و فرزندان شهداء با معرفت به رتبه‌ی والای شهادت و پایبندی به لوازم این ارزش بزرگ اسلامی، حیات جاودانه و حضور دائم شهید خود را در عرصه‌ی زندگی احساس کنند.
از خداوند بزرگ توفیق شما را در انجام این وظیفه‌ی خطیر مسئلت میکنم.
سیدعلی خامنه‌ای
  9 آبان 1371

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی