news/photo/album
تصاویری از مرحوم محمود مرتضائی‌فر در کنار رهبر انقلاب

پیشانی‌بند محافل انقلاب

از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مجلس‌گردانی و اداره‌ی خیلی از محافل مذهبی بر عهده او بود. حاج محمود مرتضائی‌فر، خود هم علاقه‌ی زیادی به این تریبون‌داری و به قول خودش مجری‌گری داشت. یک مجری متفاوت که همه‌ سرمایه‌ی رسانه‌اش، یک میکروفون و گاهی همان بانگ رسای خودش بود. 

شاید اولین بار در دوازدهم بهمن ۵۷ و در جشن دیدار امام و مردم در بهشت زهرای تهران گل کرد. وقتی که لا به لای تشویق‌های مردم، بلند الله اکبر می‌گفت تا شعار توحیدی انقلاب را یادآوری کند. از همانجا تا اغلب مراسم سیاسی و مذهبی پس از پیروزی انقلاب، او را که دیگر به «وزیر شعار» مشهور شده بود، می‌شد در پیشانی مجلس دید. 

سال ۵۸، با جمعی از نیروی انقلاب، در ستاد نماز جمعه‌ی پرمخاطبِ تهران مستقر شدند. اداره‌ی نماز جمعه تا پیش از آمدن خطیب، و پس از پایان خطبه‌ها، او را شناساتر از گذشته کرد. کاری که تا سالهای پایانی عمرش آن را ادامه داد، تا جایی که وقتی بازنشسته شد، تفریق او از نماز جمعه برای خیلی‌ها تلخ و ناراحت‌کننده بود. 

مرحوم مرتضایی‌فر، آن «یار صمیمی انقلاب و خدمتگزار باوفای نماز جمعه‌ی تهران»، در بیست و یکم اردیبهشت ۱۳۹۲ چشم از جهان فروبست. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، در سالروز درگذشت وی، نمایشگاهی از قاب عکسهای مشترک میان او و رهبر انقلاب را تدارک دیده که دیدن آن، یک دوره تماشای روزهای پرخاطره انقلاب و جمهوری اسلامی است.
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما : *
سال 1403
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی