news/photo/album
1399/2/10نسخه قابل چاپ

گفت‌وگو با آقای دکتر سعید نمکی

از اواخر سال ۹۸ شیوع ویروس کُرونا به یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه‌ی ایران تبدیل شد. مسئله‌ای که بخش عمده‌ای از اذهان و افکار عمومی را متوجه خود نمود و از ابعاد مختلف بهداشتی و درمانی، اقتصادی و ... مشکلاتی را در کشور ایجاد کرد. اما از سوی دیگر و در زمینه‌ی مقابله با این «ویروس منحوس» نیز اقدامات و تلاش‌های زیبا و ماندگاری رقم خورد. همراهی‌های اقشار مختلف مردم با توصیه‌های مسئولین، صحنه‌های ایثار کادرهای بهداشت و درمان و فعالیتهای خودجوش و جهادی و خیرخواهانه برای کمک به بیماران و نیازمندان صدمه دیده از این بیماری و... گوشه‌هایی از سرزندگی و همبستگی ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان اولین روزهای به وجود آمدن این مسئله، مجموعه توصیه‌ها، دستورات و اقداماتی را دنبال کردند. «توصیه‌هایی به مردم در جهت فرهنگ‌سازی»، «تبیین ابعاد این مسئله از زاویه‌ی نگاه دینی و براساس مبانی اعتقادی»، «دستورات حاکمیتی گوناگون»، «کمک به وزیر بهداشت و درمان به‌عنوان رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا»، «حمایت از تلاش‌های مسئولین دولتی»، «دستور به نیروهای مسلح برای فعال شدن در این زمینه»، «فعال نمودن ظرفیت‌های مردمی و جهادی و جهت‌دهی به آنها برای کمک حداکثری به آسیب‌دیدگان و نیازمندان» و... از جمله‌ی این اقدامات بوده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در گفتگو با آقای دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات و کمک‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در عرصه‌ی مبارزه با کرونا و حمایت‌های ایشان از تلاش‌های کادر درمان را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما : *
سال 1403
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی