news/photo/album
پیوندهای مرتبطخبرخبر
1363/1/18نسخه قابل چاپ

سخنرانی در سمینار «هفته بهداشت کودکان»

شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۶۳ (همزمان با روز جهانی بهداشت) حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در آن زمان رئیس جمهوری اسلامی ایران بودند، در سمینار «هفته بهداشت کودکان» حضور یافته و به سخنرانی پرداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این سمینار با تأکید بر اهمیت مسئله‌ی سلامت کودکان به‌عنوان سرمایه‌های آینده‌ی ملت، خواستار افزایش تلاش‌ها برای کاهش مرگ و میر کودکان در جامعه‌ی ایران شدند تا در آینده نسلی با کارآیی لازم در جامعه حضور داشته باشند.
آیت‌الله خامنه‌ای، عامل بزرگ محرومیت، فقر و گرسنگی کودکان در جوامع عقب‌افتاده را، قدرت‌های بزرگ جهانی دانستند که سیاستگزارانشان به انسان‌ها فکر نمی‌کنند و آنها را صرفاً وسیله‌ای برای افزایش قدرت خود می‌دانند.
این سمینار در شرایطی برگزار می‌شد که کشور، وارد چهارمین سال از دفاع مقدس در برابر حمله‌ی همه‌جانبه‌ی نیروهای بعثی عراقی شده بود و عراق با پشتیبانی قدرت‌های جهانی، علاوه بر استفاده از سلاح‌های متعارف، از سلاح‌های شیمیایی ساخته‌شده در کشورهای غربی نیز علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کرد.
 
 
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما : *
سال 1403
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی