news/content
نسخه قابل چاپ
1388/02/23

دستور مهم رهبر انقلاب به صدا و سیما؛ پیام بزرگ نظام/ بازتاب

دستور مهم رهبر انقلاب به صدا و سیما؛ پیام بزرگ نظام

با دستور مقام معظم رهبری به ریاست سازمان صدا و سیما و موافقت نظام با پخش اذان اهل تسنن از صدا و سیمای مرکز کردستان؛ گام بزرگ و تازه‌ای برای وحدت عملی شیعه و سنی در کشور برداشته شد.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ همزمان با سفر 8 روزه رهبر انقلاب به استان کردستان و بیانات بسیار مهم ایشان در زمینه وحدت و برادری شیعه و سنی در کشور، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دستوری کم‌سابقه به عزت‌الله ضرغامی با پخش اذان اهل تسنن بر اساس فقه شافعی از شبکه‌های محلی در سه نوبت صبح و ظهر و شام موافقت کردند.

این دستور مهم که با استقبال گرم شورای علمای اهل سنت کردستان مواجه شده و بیانیه سراپا قدردانی روحانیون اهل تسنن را در پی داشته در حالی است که صدا و سیمای مرکز کردستان تاکنون از پخش اذان اهل سنت و شافعی امتناع می‌کرد.

همزمان شنیده‌های خبرنگار شهاب‌نیوز در کردستان حاکی از آن است که بیانات علنی و غیرعلنی مقام معظم رهبری در جمع هموطنان اهل تسنن طی دو روز گذشته انعکاسی بی‌سابقه داشته است. یکی از مهم‌ترین نتایج این بیانات آن بوده که روشن شده است برخی تنگ‌نظری‌هایی که متاسفانه از سوی بعضی دستگاه‌ها و مسئولین محلی در قبال اهل سنت اعمال می‌شده، مطلقاً موضع نظام نبوده و ناشی از برداشت‌های اشتباه یا تنگ‌نظرانه شخصی برخی از مسئولان میان‌رتبه بوده است.

رهبر معظم انقلاب روز سه‌شنبه در اولین سخنرانی عمومی خود در استان کردستان؛ کسانی که خواسته یا ناخواسته در جهت تخریب وحدت شیعه و سنی گام بر می‌دارند را چه شیعه باشند یا چه سنی؛ «مزدور دشمن و دشمن اسلام» دانستند. ایشان تاکید کردند شیعیانی که به مقدسات اهل سنت توهین می‌کنند یا وهابی‌ها و سلفی‌هایی که علیه شیعیان فعالیت می‌کنند؛ «چه بدانند و چه ندانند» و «چه از روی نادانی باشد یا از روی غرض»؛ عملاً «مزدور دشمنان اسلام» هستند و اقدامات آن‌ها «حرام شرعی و خلاف قانونی» است.

گفتنی است سفر چندی قبل رهبر انقلاب به استان سیستان و بلوچستان که همانند استان کردستان دارای اکثریت اهل تسنن است نیز برکات بسیاری را برای تقویت اتحاد شیعه و سنی در کشور در پی داشت. در آن سفر علمای اهل تسنن با اقامه نماز جماعت به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشان دادند که در همراهی با برادران شیعه خود جهت مبارزه با برنامه‌های سرویس‌های اطلاعاتی غربی مصرانه و محکم ایستاده‌اند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی