newspart/index2
روشنفکری
طراحی این صفحه تغییر کرده است، برای ارجاع به صفحه‌ی قبلی اینجا کلیک کنید.
روشنفکری

در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، نماز، ما را در حرکتمان مصمّم‏تر و نیرومندتر می‏کرد، و امروز که خطر غفلت و عیش‏بارگی و آرزوهای حقیر و تنگ‏نظرانه و عادتها و روزمرّگی‏ها ما را تهدید می‏کند، نماز به ما مصونیّت می‏بخشد و بن‏بست‏های پنداری را می‏شکند و راه ما را روشن و افق را درخشان می‏سازد.
این تنها برگی از کتاب مناقب نماز است، و همین برای به راه انداختن حرکتی جدّی‏تر از گذشته، می‏تواند انگیزه‏ای ژرف و کارآمد پدید آورد.

همه باید در این حرکت بزرگ که شایسته است جهاد نامیده شود، خود را ملتزم و متعهد بدانند. علمای دین، روشن‏فکران، هنرمندان، جوانان، پدران و مادران و همسران، دارندگان منبرها و رسانه‏ها، نویسندگان، و بیش از همه مسئولان بخشهای حکومتی مانند: وزارتهای آموزش و پرورش، علوم و فن‏آوری، ارشاد، صدا و سیما، سازمانهای تبلیغاتی، مراکز تولید سینمایی، پژوهشگاه‏ها، مدیرانی که نیروی انسانی کلانی در قبضه‏ی امر و نهی آن‏هایند، مانند: نیروهای مسلّح، وزارتخانه‏ها، کارگاهها، دانشگاهها و مدارس، وسائل حمل و نقل و غیره و غیره.

اینان هریک به گونه‏یی می‏توانند و می‏باید در این حرکت همگانی سهیم گردند و نقش ویژه‏ی خود را بگزارند.این کار با سهل‏انگاری و کم‏همّتی به سرانجام خود نمی‏رسد. از برترین شیوه‏ها و فنی‏ترین و هنری‏ترین ابزارها باید بهره گرفته شود.1380/06/15

لینک ثابت
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی