newspart/index2
مقاومت اسلامی / مقاومت/مقاومت اسلامی لبنان/مقاومت اسلامی فلسطین
طراحی این صفحه تغییر کرده است، برای ارجاع به صفحه‌ی قبلی اینجا کلیک کنید.
عقب‌نشینی‌ خفّت‌بار و از سر ناچاری‌ غاصبان‌ صهیونیست‌ از لبنان

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
«و مثل‌ آنان‌ در انجیل‌، چون‌ کشتزاری‌ است‌ که‌ جوانه‌‌ی خود را از خاک برآورد، پس‌ آن‌ را مایه‌ دهد تا ستبر شود، و بر ساقه‌‌ی خود بایستد، و دهقانان‌ را به‌ شگفت‌ آورد، تا خدا از بالندگی‌ آنان‌ کافران‌ را به‌ خشم‌ افکند.
خدا به‌ کسانی‌ از آنان‌ که‌ ایمان‌ آورده‌ و کارهای‌ شایسته‌ کرده‌اند آمرزش‌ و پاداش‌ بزرگ‌ وعده‌ کرده‌ است‌.» (۱)
پیروزی‌ ملّت‌ عزیز لبنان‌ که‌ به‌ برکت‌ مقاومت‌ شجاعانه‌ و بی‌گسست‌ جوانان‌ حزب‌الله‌ و مقاومت‌ اسلامی‌ لبنان‌، بر آن‌ کشور مظلوم‌ و مجروح‌ ارزانی‌ شد، پدیده‌ای‌ بزرگ‌ و بی‌سابقه‌ و سرشار از درس‌ و عبرت‌ است‌.
اینک ملّتهای‌ عرب‌ و مسلمان‌ برای‌ نخستین‌ بار شاهد عقب‌نشینی‌ خفّت‌بار و از سر ناچاری‌ غاصبان‌ صهیونیست‌ از سرزمینی‌ هستند که‌ سالها آن‌ را ملک طِلق‌ خود پنداشته‌ و هرگونه‌ گفت‌وگو درباره‌‌ی آن‌ را رد میکردند. این‌ حادثه‌‌ی عظیم‌، منشأ مقایسه‌ای‌ به‌یادماندنی‌ میان‌ دوگونه‌ رفتار با دولت‌ خشن‌ و زورگوی‌ صهیونیست‌ و حامیان‌ بی‌انصاف‌ آن‌ است‌: رفتاری‌ از سر شجاعت‌ و عدالت‌خواهی‌ و متّکی‌ بر فداکاری‌ مؤمنانه‌‌ی جوانان‌، و رفتاری‌ از سر تسلیم‌ و گریز و متّکی‌ بر تصمیم‌ مستکبران‌.

پیروزی‌ مقاومت‌ اسلامی‌ و سازمان‌ حزب‌الله‌ سرافراز لبنان‌ و موفّقیّت‌ افتخارآمیزی‌ که‌ برای‌ ملّت‌ خود آفریدند، به‌ همه‌ می‌آموزد که‌ صراط مستقیم‌ به‌ سوی‌ آزادی‌ و استقلال‌، جز رفتار شجاعانه‌ و عدالت‌خواهانه‌ و متّکی‌ بر ایمان‌ و آگاهی‌ جوانان‌ حق‌طلب‌ نیست‌.

اکنون‌ همه‌‌ی معادلات‌ سیاسی‌ و محاسبات‌ مادّی‌، مقهور فداکاری‌ جوانان‌ مؤمن‌ و مخلص‌ شد که‌ آرایشهای‌ فریبنده‌‌ی ارتش‌ غاصب‌ صهیونیست‌ و قضاوتهای‌ عجولانه‌ درباره‌‌ی شکست‌ناپذیری‌ آن‌ را به‌ چیزی‌ نگرفته‌ و نیروی‌ فداکاری‌ و ایثاری‌ را که‌ آیات‌ باهره‌‌ی اسلام‌ و قرآن‌ در ذهن‌ و دل‌ آنان‌ پدید آورده‌ بود بدرستی‌ ارج‌ نهادند؛ به‌ وعده‌‌ی الهی‌ اطمینان‌ یافتند و جانهای‌ پاک خود را به‌ میدان‌ بردند.

اکنون‌ درستی‌ قضاوت‌ روشن‌بینانی‌ آشکار گشت‌ که‌ علاج‌ زورگویی‌ و قساوت‌ صهیونیست‌های‌ غاصب‌ را فقط در منطق‌ مقاومت‌ و جهاد و ایثار میدیدند.

بی‌شک این‌ تجربه‌‌ی بزرگ‌، جوانان‌ فداکار فلسطینی‌ و دیگر جوانان‌ پاک‌نهاد عرب‌ را در راه‌ مبارزه‌‌ی بی‌امان‌ بر ضدّ دشمن‌ غاصب‌ و سفّاک، پایدارتر از گذشته‌ خواهد ساخت‌.

اینجانب‌ به‌ همه‌‌ی جهان‌ اسلام‌، مخصوصاً به‌ ملّت‌ لبنان‌ که‌ چنین‌ جوانانی‌ را در دامان‌ خود پروردند و با دست‌ و زبان‌ و دل‌، آنها را یاری‌ کردند و نیز به‌ دولت‌ لبنان‌ که‌ این‌ فداکاری‌ها را به‌‌طور شایسته‌ پاس‌ داشتند و بخصوص‌ به‌ رهبران‌ و آحاد حزب‌الله‌ و مقاومت‌ اسلامی‌ لبنان‌ که‌ در این‌ مبارزه‌‌ی دشوار، هرگز از پای‌ ننشستند، صمیمانه‌ تبریک میگویم‌ و آنان‌ را به‌ صبر و توکّل‌ و مقاومت‌ تا تحقّق‌ آخرین‌ هدفهایشان‌ توصیه‌ میکنم‌.

درود خدا و بندگان‌ صالحش‌ بر شما و همه‌‌ی مجاهدان‌ فی‌سبیل‌الله‌.
والسّلام‌ علیکم‌ و رحمةالله‌
سیّدعلی‌ خامنه‌ای‌
۷۹/۳/۴1379/03/04


1 ) سوره مبارکه الفتح آیه 29
مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ۖ تَراهُم رُكَّعًا سُجَّدًا يَبتَغونَ فَضلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضوانًا ۖ سيماهُم في وُجوهِهِم مِن أَثَرِ السُّجودِ ۚ ذٰلِكَ مَثَلُهُم فِي التَّوراةِ ۚ وَمَثَلُهُم فِي الإِنجيلِ كَزَرعٍ أَخرَجَ شَطأَهُ فَآزَرَهُ فَاستَغلَظَ فَاستَوىٰ عَلىٰ سوقِهِ يُعجِبُ الزُّرّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الكُفّارَ ۗ وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ مِنهُم مَغفِرَةً وَأَجرًا عَظيمًا
ترجمه:
محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند؛ پیوسته آنها را در حال رکوع و سجود می‌بینی در حالی که همواره فضل خدا و رضای او را می‌طلبند؛ نشانه آنها در صورتشان از اثر سجده نمایان است؛ این توصیف آنان در تورات و توصیف آنان در انجیل است، همانند زراعتی که جوانه‌های خود را خارج ساخته، سپس به تقویت آن پرداخته تا محکم شده و بر پای خود ایستاده است و بقدری نموّ و رشد کرده که زارعان را به شگفتی وامی‌دارد؛ این برای آن است که کافران را به خشم آورد (ولی) کسانی از آنها را که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند، خداوند وعده آمرزش و اجر عظیمی داده است.
لینک ثابت
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی