news/content
پیوندهای مرتبطپیام‌ها و نامه‌هاپیام‌ها و نامه‌ها
نسخه قابل چاپ
1380/12/29

پیام رهبر انقلاب به مناسبت‌ آغاز سال‌ 1381 هجری‌ شمسی

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پیامی‌ بمناسبت‌ آغاز سال‌ 1381 هجری‌ شمسی‌، با اشاره‌ به‌ تقارن‌ آغاز بهار و سال‌ نو با ماه‌ محرم‌ و بهجت‌ معنوی‌ ناشی‌ از عزت‌ و افتخار حسینی‌، امام‌ حسین‌ (ع‌) را مظهر عزت‌ راستین‌ و نمودار کامل‌ افتخار حقیقی‌ دانستند و تأکید کردند: جا دارد سال‌ 1381 که‌ آغاز و پایان‌ آن‌ با عاشورای‌ حسینی‌ تقارن‌ دارد، سال‌ عزت‌ و افتخار حسینی‌ نامیده‌ شود.

ایشان‌ افزودند: امیدواریم‌ ملت‌ عزیز ایران‌ که‌ به‌ برکت‌ اسلام‌، قرآن‌ و امام‌ حسین‌ (ع‌) همواره‌ از عزت‌ و افتخار معنوی‌ برخوردار بوده‌، امسال‌ نیز با تمسک‌ به‌ معنویت‌ اباعبدالله‌ الحسین‌ علیه‌السلام‌ و با آشنایی‌ بیشتر با آن‌ بزرگوار، عزت‌، افتخار و سربلندی‌ بیش‌ از پیش‌ را برای‌ خود کسب‌ نماید.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ خاطرنشان‌ کردند: همچنانکه‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) هیچگاه‌ تن‌ به‌ ذلت‌ نداد و مظهر عزت‌ بود، ملت‌ ایران‌ نیز در سال‌ جدید در عرصه‌های‌ مختلف‌ نشان‌ خواهد داد که‌ در عزت‌مندی‌ و عزت‌مداری‌ و دوری‌ از ذلت‌، پیرو سالار خود حسین‌ بن‌ علی‌ علیهماالسلام‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ نامگذاری‌ سال‌ 1380 بعنوان‌ سال‌ رفتار علوی‌ و تلاشها و اقدامات‌ مفید از جانب‌ مردم‌ و مسؤولان‌ در این‌ خصوص‌، اهتمام‌ به‌ مسئله‌ اشتغال‌ و مبارزه‌ با مفاسد اقتصادی‌ را دو حرکت‌ شاخص‌ در جهت‌ رفتار علوی‌ دانستند و خاطرنشان‌ کردند: مسؤولان‌ باید با جدیت‌ و اهتمام‌ بیش‌ از پیش‌ این‌ دو حرکت‌ را در سال‌ جدید نیز ادامه‌ دهند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از گره‌گشایی‌ بعنوان‌ سیره‌ علوی‌ یاد کردند و با تأکید بر اینکه‌ مسئله‌ اشتغال‌ یکی‌ از مهمترین‌ گره‌گشایی‌ها در امور مردم‌ است‌، افزودند: در سال‌ 1380 برنامه‌ریزیهای‌ مفیدی‌ برای‌ مسئله‌ اشتغال‌ انجام‌ گرفت‌ که‌ این‌ آغاز راه‌ است‌ و این‌ مسئله‌ بسیار مهم‌ مردم‌ نیاز به‌ پیگیری‌ جدی‌ دارد.

ایشان‌ مبارزه‌ با مفاسد اقتصادی‌ را نیز از شاخصه‌های‌ برجسته‌ رفتار علوی‌ برشمردند و آن‌ را در درجه‌ اول‌ بر عهده‌ مسؤولان‌ دانستند و تأکید کردند: مبارزه‌ با مفاسد اقتصادی‌ یک‌ عنصر حقیقی‌ و اساسی‌ در اصلاح‌ امور کشور است‌ که‌ باید با جدیت‌، دقت‌، بی‌نظری‌ کامل‌ و دوری‌ از تندروی‌ و زیاده‌روی‌ همراه‌ باشد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ اظهار علاقه‌ و پایبندی‌ مستمر ملت‌ ایران‌ به‌ اسلام‌، مبانی‌ دینی‌ و سربلندی‌ و پیشرفت‌ کشور در طول‌ سالهای‌ بعد از انقلاب‌، تصریح‌ کردند: مسؤولان‌ باید وظایف‌ خود را در قبال‌ این‌ ملت‌ بزرگ‌ شناسایی‌ نمایند و آنرا به‌ بهترین‌ وجه‌ انجام‌ دهند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با گرامیداشت‌ یاد و خاطره‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) و شهدای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ اظهار امیدواری‌ کردند: همراه‌ با آغاز بهار و فصل‌ رویش‌ و صفا و طراوت‌، ملت‌ عزیز ایران‌ و همه‌ انسانهایی‌ که‌ دل‌ در گرو اهداف‌ این‌ ملت‌ دارند، مشمول‌ لطف‌ الهی‌، دعای‌ امام‌ عصر (عج‌) و برخوردار از صفا، طراوت‌ و شادابی‌ باشند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی