news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1380/07/26

برگزاری مراسم‌ اختتامیه‌ هفدهمین‌ دوره‌ مسابقات‌ بین‌المللی‌ قرآن در حضور رهبر انقلاب

مراسم‌ اختتامیه‌ هجدهمین‌ دوره‌ مسابقات‌ بین‌المللی‌ حفظ، قرائت‌ و تفسیر قرآن‌ کریم‌ امروز در حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و جمع‌ کثیری‌ از قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌ برگزار شد. مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ مراسم‌ با تأکید بر لزوم‌ توجه‌ بیشتر مسلمانان‌ به‌ قرآن‌ و دستورات‌ این‌ کتاب‌ آسمانی‌ تصریح‌ کردند: علاج‌ تمام‌ آلام‌ و رنجهای‌ مسلمانان‌ تمسک‌ به‌ قرآن‌ و عمل‌ به‌ آن‌ است‌. ایشان‌ توجه‌ به‌ خدا و شکستن‌ بتهای‌ زر و زور، و وحدت‌ کلمه‌ مسلمانان‌ را زمینه‌ساز توجه‌ بیشتر به‌ قرآن‌ دانستند و افزودند: اگر مسلمانان‌ به‌ دستورات‌ قرآن‌ و وحدت‌ کلمه‌ اهتمام‌ نداشته‌ باشند، دشمن‌ از تفرقه‌ آنان‌ بهره‌برداری‌ خواهد کرد و نتیجه‌ آن‌ همانند آنچه‌ که‌ اکنون‌ اتفاق‌ افتاده‌، بی‌عملی‌ کشورهای‌ اسلامی‌ در قبال‌ حمله‌ دشمن‌ به‌ یک‌ قطعه‌ از پیکر اسلامی‌ خواهد بود.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تلاوت‌ و حفظ قرآن‌ را مقدمه‌ فهم‌ قرآن‌ و بازگشت‌ به‌ دستورات‌ آن‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: البته‌ تلاوت‌ با اسلوب‌ زیبا سبب‌ تأثیرگذاری‌ در جوانان‌ و ایجاد شوق‌ و انگیزه‌ در آنان‌ برای‌ توجه‌ بیشتر به‌ قرآن‌ می‌شود که‌ بسیار با ارزش‌ است‌ و بر همین‌ اساس‌ باید مسابقات‌ قرآنی‌ همواره‌ پرشورتر از گذشته‌ بر پا گردد.

ایشان‌ همچنین‌ از دست‌اندرکاران‌ هجدهمین‌ دوره‌ مسابقات‌ بین‌المللی‌ حفظ، قرائت‌ و تفسیر قرآن‌ کریم‌ قدردانی‌ کردند.

در این‌ مراسم‌ که‌ حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین‌ نظام‌زاده‌ نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ و سرپرست‌ سازمان‌ اوقاف‌ و امور خیریه‌، آقای‌ مسجد جامعی‌ وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌، جمعی‌ از اساتید و قاریان‌ بین‌المللی‌ قرآن‌، و شرکت‌ کنندگان‌ در هجدهمین‌ دوره‌ مسابقات‌ بین‌المللی‌ حفظ، قرائت‌ و تفسیر قرآن‌ کریم‌ حضور داشتند، تعدادی‌ از نفرات‌ برتر این‌ مسابقات‌ و اساتید بین‌المللی‌ به‌ قرائت‌ قرآن‌ پرداختند و آقای‌ رضازاده‌ حافظ خردسال‌ قرآن‌ کریم‌ و نهج‌البلاغه‌ به‌ سؤالات‌ اساتید و قاریان‌ بین‌المللی‌ در مورد آیات‌ قرآن‌ و فرازهایی‌ از نهج‌البلاغه‌ پاسخ‌ داد که‌ همراه‌ با تحسین‌ و تشویق‌ اساتید و حاضران‌ بود و مقام‌ معظم‌ رهبری‌ نیز این‌ حافظ خردسال‌ را مورد تفقد قرار دادند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی