news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1380/06/28

دیدار جمعی از نونهالان‌ و نوجوانان‌ حافظ و قاری‌ قرآن‌ کریم با رهبر انقلاب

در نخستین‌ روز از ماه‌ مبارک‌ رجب‌، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در دیدار هزاران‌ تن‌ از نونهالان‌ و نوجوانان‌ حافظ و قاری‌ قرآن‌ کریم‌، ضمن‌ تبریک‌ خجسته‌ سالروز میلاد حضرت‌ امام‌ محمد باقر (ع‌) آنان‌ را به‌ تلاش‌ به‌ منظور ارتقای‌ علمی‌ و اهتمام‌ به‌ تربیت‌ دینی‌ توصیه‌ و تأکید کردند: شما باید خود را برای‌ هدایت‌ عمومی‌ جامعه‌ در آینده‌ و مقابله‌ با شبهات‌ افرادی‌ که‌ قادر به‌ دیدن‌ شکوه‌ و عظمت‌ اسلام‌ در ایران‌ نیستند، آماده‌ نمایید. ایشان‌ با اظهار خرسندی‌ از فراگیر شدن‌ امواج‌ با برکت‌ تعلیم‌ و تعلم‌ قرآن‌ در کشور بویژه‌ در میان‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ به‌ آگاهی‌ و بصیرت‌ ناشی‌ از تعالیم‌ قرآنی‌ و همچنین‌ برنامه‌ریزی‌ و تلاش‌ رژیم‌ فاسد گذشته‌ برای‌ متروک‌ کردن‌ قرآن‌ و جلوگیری‌ از این‌ آگاهی‌ اشاره‌ و تصریح‌ کردند: خداوند متعال‌ که‌ خود حفاظت‌ کننده‌ از قرآن‌ و معارف‌ الهی‌ است‌ بواسطه‌ اهتمام‌ و تلاش‌ جانانه‌ مردم‌ ایران‌ که‌ در راه‌ اسلام‌ و قرآن‌ گام‌ گذاشتند، نعمت‌ گسترش‌ فضای‌ تعلیم‌ و تعلم‌ قرآن‌ را ارزانی‌ داشت‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ حضور قرآن‌ در ذهن‌ انسان‌ و انس‌ با قرآن‌ و آشنایی‌ با الفاظ و ظواهر آنرا گام‌ اول‌ لازم‌ در راه‌ آشنایی‌ با معارف‌ والای‌ قرآن‌ دانستند و خاطرنشان‌ کردند: کسب‌ معلومات‌ فراوان‌ و همچنین‌ تجربه‌های‌ جدید در افزایش‌ معرفت‌ به‌ معانی‌ و مفاهیم‌ قرآن‌ نقش‌ بسزایی‌ دارند.

ایشان‌ در همین‌ خصوص‌ افزودند: امروز که‌ حکومت‌ اسلامی‌ در ایران‌ مستقر گردیده‌ و دشمنی‌ها و ظلم‌های‌ استکبار و قدرتهای‌ جهانی‌ و توطئه‌ آنها برای‌ فریب‌ افکار عمومی‌ و ذهنهای‌ آلوده‌ برخی‌ خواص‌ در مقابل‌ چشمان‌ ما قرار دارد، معانی‌ بسیاری‌ از آیات‌ قرآن‌ در مقایسه‌ با قبل‌ از استقرار حکومت‌ اسلامی‌، بهتر و عمیق‌تر قابل‌ درک‌ و فهم‌ است‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ مهم‌ دستگاههای‌ فرهنگی‌ بمنظور جبران‌ عقب‌ ماندگیهای‌ کشور درخصوص‌ آموزش‌ مفاهیم‌ قرآنی‌ خاطرنشان‌ کردند: برای‌ ارتقای‌ معارف‌ قرآنی‌ در کشور بویژه‌ در میان‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ باید مفاهیم‌ قرآنی‌ بوسیله‌ افراد خبره‌ دسته‌بندی‌ و به‌ تناسب‌ نیازها در کتابهای‌ درسی‌ گنجانده‌ شوند.

در این‌ مراسم‌ پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تعدادی‌ از حافظان‌ و قاریان‌ نوجوان‌ برنامه‌های‌ تلاوت‌، همخوانی‌ و گفتگوی‌ قرآنی‌ را اجرا کردند.

خاطرنشان‌ می‌شود در این‌ دیدار جمعی‌ از فرزندان‌ شهید عضو کانونهای‌ قرآن‌ بنیاد شهید و حافظان‌ و قاریان‌ نوجوان‌ جامعه‌القرآن‌الکریم‌ قم‌، مهد قرآن‌، کانونهای‌ قرآن‌ وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌، سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌، استعدادهای‌ درخشان‌، کمیته‌ امداد امام‌(ره‌)، فرهنگسرای‌ قرآن‌، سازمان‌ اوقاف‌، دارالقرآن‌ ارتش‌ و سپاه‌ و اعضای‌ دارالقرآن‌ شهرهای‌ بهبهان‌، اهر، مرند، اسلام‌آباد، تبریز و باقرشهر حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی