news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1380/05/03

دیدار جمعی از پرستاران‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار جمع‌ زیادی‌ از پرستاران، پرستاری‌ را شغلی‌ دارای‌ قداست‌ و شرافت‌ و یکی‌ از سخت‌ترین‌ مشاغل‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ نقش‌ ایستادگی‌ حضرت‌ زینب‌ سلام‌الله‌ علیها در حفظ اسلام‌ تصریح‌ کردند: امروز بواسطه‌ همت‌ و ایستادگی‌ ملت‌ ایران‌ از پشتوانه‌ افکار عمومی‌ قدرتها کاسته‌ و فریاد ملتها علیه‌ نظام‌ سلطه‌ جهانی‌ رساتر شده‌ است.

ایشان‌ در این‌ دیدار که‌ در آستانه‌ سالروز میلاد حضرت‌ زینب‌ سلام‌الله‌ علیها و روز پرستار برگزار شد، با گرامیداشت‌ این‌ روز فرخنده‌ به‌ ایستادگی‌ حضرت‌ زینب‌ سلام‌ الله‌ علیها در مقابل‌ ظلم، بی‌انصافی‌ و قساوت‌ اشاره‌ کردند و افزودند: همانگونه‌ که‌ امام‌ حسین‌ علیه‌السلام‌ با نثار جان‌ خود و یارانش‌ اسلام‌ را حفظ کرد، حضرت‌ زینب‌ (س) نیز با ایستادگی‌ خود اسلام‌ را حراست‌ نمود.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تأکید بر اینکه‌ ملتهایی‌ که‌ براصول‌ و حرف‌ حق‌ خود ایستادگی‌ نمایند موفق‌ خواهند بود به‌ ایستادگی‌ ملت‌ ایران‌ در ۲۲ سال‌ گذشته‌ اشاره‌ و خاطرنشان‌ کردند: فشارهای‌ روزافزون‌ قدرتهای‌ خارجی‌ به‌ سبب‌ پافشاری‌ ملت‌ ایران‌ بر سخن‌ و خواسته‌ حق‌ خود و تکیه‌ بر دین‌ الهی‌ برای‌ قطع‌ دخالت‌ بیگانگان‌ و در دست‌ گرفتن‌ امور خویش، می‌باشد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تصریح‌ کردند: برغم‌ تمام‌ فشارها، پیروز این‌ میدان‌ ملت‌ ایران‌ است. ایشان‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ قضایای‌ فلسطین‌ و جنایات‌ و وحشیگری‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ در طول‌ یکسال‌ گذشته‌ و ایستادگی‌ مردم‌ مظلوم‌ فلسطین‌ تأکید کردند: این‌ ایستادگی‌ موجب‌ شده‌ است‌ دشمن‌ غاصب‌ صهیونیستی‌ با وجود قدرتنمایی‌های‌ ظاهری، به‌ عجز خود در مقابل‌ انتفاضه‌ اذعان‌ کند و تهدیدهای‌ اخیر رژیم‌ صهیونیستی‌ درخصوص‌ جنگ‌ در منطقه‌ حاکی‌ از درماندگی‌ این‌ رژیم‌ است.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ خاطرنشان‌ کردند: در قضایای‌ فلسطین‌ آبروی‌ قدرتهای‌ استکباری‌ بویژه‌ آمریکا رفته‌ و دروغ‌ بودن‌ ادعاهای‌ آنها در حمایت‌ از حقوق‌ بشر و مقابله‌ با تروریسم‌ آشکار شده‌ است.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ افزودند: چگونه‌ است‌ که‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ در سطح‌ دولت‌ تصمیم‌ به‌ ترور می‌گیرد و آنرا علنا اعلام‌ می‌نماید و یا خانه‌های‌ فلسطینیان‌ را بر سر کودکان‌ و زنان‌ خراب‌ می‌کند اما هیچیک از این‌ مدعیان‌ طرفداری‌ حقوق‌ بشر و مقابله‌ با تروریسم، اعتراضی‌ نمی‌کنند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنان‌ خود با اشاره‌ به‌ اهمیت‌ و سختی‌ شغل‌ پرستاری‌ افزودند: پرستار برخلاف‌ دیگر مشاغل‌ علاوه‌ بر کار جسمی، با رفتار، اخلاق‌ و عواطف‌ خود و تحمل‌ تمام‌ سختیهای‌ مربوط به‌ برخورد با بیماران‌ و مشکلات‌ ناشی‌ از بیماری، سلامتی‌ را به‌ بیمار هدیه‌ می‌کند.

ایشان‌ با تأکید بر لزوم‌ حفظ احترام‌ و شأن‌ پرستار در جامعه‌ خاطرنشان‌ کردند، مسؤولان‌ ذیربط در برنامه‌ریزیها و تصمیم‌گیریها باید به‌ شغل‌ پرستاری‌ بعنوان‌ یکی‌ از مشاغل‌ سخت‌ بنگرند و به‌ وظایف‌ خود در قبال‌ پرستاران‌ عمل‌ نمایند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با یادآوری‌ نامحسوس‌ بودن‌ بسیاری‌ از سختیهای‌ کار پرستار تأکید کردند، پرستار باید طرف‌ حساب‌ خود را خدای‌ متعال‌ بداند و براساس‌ تفکر الهی‌ هیچ‌ حرکت، رفتار و احساسی‌ در عالم‌ بدون‌ جواب‌ نمی‌ماند و قطعا خداوند برای‌ کار دشوار پرستاران‌ اجر و پاداش‌ ویژه‌ قرار خواهد داد.

در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری، آقای‌ فرهادی‌ وزیر بهداشت، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ از فعالیتهای‌ این‌ وزارتخانه‌ درخصوص‌ ارتقای‌ سلامت‌ مردم، گسترش‌ بهداشت‌ و درمان، رفع‌ سوءتغذیه‌ در برخی‌ استانها، ایمن‌سازی‌ در مقابل‌ برخی‌ بیماریها و کنترل‌ آنها، طرح‌ ساماندهی‌ شبکه‌ اورژانس، تخصصی‌ شدن‌ کادر پرستاری‌ در کشور، ارتقای‌ آموزش‌ در رشته‌های‌ پزشکی، گسترش‌ خدمات‌ درمانی‌ در شهرها و روستاها، و ساماندهی‌ بیمه‌ روستائیان‌ و همچنین‌ مشکلات‌ معیشتی‌ پرستاران‌ گزارشی‌ ارائه‌ کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی