news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1389/02/27

دیدار رئیس جمهور الجزایر و هیأت همراه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر و هیأت همراه، ملت الجزایر را ملتی شجاع، پیشرو و مترقی خواندند و با اشاره به سابقه مبارزه و انقلاب مردم الجزایر بر ضد استعمار، تأکید کردند: سطح روابط دولت ایران و دولت الجزایر از نظر صمیمیت، هیچگاه در سطح کنونی نبوده است و جایگاه روابط دو کشور، اکنون شرایطی استثنایی دارد.
ایشان با تأکید بر لزوم ارتقای بیش از پیش سطح همکاریهای اقتصادی دو کشور، شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به سی سال گذشته بسیار متفاوت دانستند و افزودند: پیشرفتها و دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران نتیجه فشارها و تحریم های غرب است که ایران را متوجه استعدادها، تواناییها و نیروهای داخلی خود کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفتهای علمی ایران تأکید کردند: همه کشورهای اسلامی می توانند به چنین جایگاه و پیشرفتی برسند، به شرط آن که به نیروهای درونی خود متکی باشند و همکاری های خود را با یکدیگر گسترش دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد، تجربیات و توانایی های خود را در زمینه های مختلف در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به اوضاع تأسف بار فلسطین و سکوت و بی تفاوتی مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی، خاطرنشان کردند: اگر کشورهای اسلامی به مسئولیت خود در قبال فلسطین عمل می کردند، امروز شاهد اجرای توطئه های خطرناک رژیم صهیونیستی بر ضد فلسطین از جمله سیاست یهودی سازی نبودیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: سازمان کنفرانس اسلامی باید تحرک و اقدام عملی جدی در مقابل رژیم صهیونیستی، نشان دهد.
در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر ضمن قدردانی از مواضع رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مسائل جهان اسلام تأکید کرد: چشم امید جهان اسلام در مسائل مختلف به جمهوری اسلامی است زیرا ایران توانایی و قدرت بالایی دارد.
وی با اشاره به دستاوردها و پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارهای غرب، گفت: واقعیات ایران برخلاف تصویری است که غرب از ایران ارائه می کند و پیشرفتهای ملت ایران موجب سربلندی و خوشحالی امت اسلامی است.
رئیس جمهور الجزایر همچنین بر عزم کشورش برای گسترش روابط اقتصادی با ایران تأکید کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی