news/content
نسخه قابل چاپ
1369/04/19

بازدید سرزده‌ی رهبر انقلاب اسلامی از مناطق زلزله‌زده‌ی استان گیلان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی که صبح امروز بمنظور بازدید از مناطق زلزله زده و دلجوئی و تفقد از بازماندگان درگذشتگان فاجعه ی تأسف بار زلزله شمال و شمال غرب کشور وارد رودبار شده بودند پس از بازدید از مناطق زلزله زده شهرهای لوشان، منجیل و رودبار و همچنین روستای هزرویل رودبار ظهر امروز باتفاق نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه شهرهای زنجان و قزوین و همچنین حجت الاسلام نوری وزیر کشور و استانداران گیلان و زنجان و نماینده ویژه مقام معظم رهبری در منطقه زلزله زده زنجان رهسپار روستای نیارک از توابع شهر قزوین شدند و با حضور در جمع اهالی این روستا طی سخنانی ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه اخیر زلزله اظهار داشتند: اینگونه حوادث طبیعی نوعی امتحان الهی از افراد بشر است و یک مسلمان با ایمان و معتقد کسی است که با مشاهده چنین حوادثی با تلاش و نیرو و فعالیت بیشتر ضایعات این حوادث راجبران کند و بحمدالله ملت سخاوتمند و بزرگوار ما در این قضیه کمال همکاری و همدردی را با مصیبت دیدگان این حادثه کردند و سربلند از این امتحان الهی بیرون آمدند.رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در این مقطع کنونی با تلاش و فعالیت هرچه بیشتر باید جبران خسارتها و ضایعات بشود، فرمودند: مسئولین دولتی با ثابت کردن نهایت دلسوزی خود نسبت به این ملت پیشاپیش همه برای جبران خسارتهای وارده در حرکت و تلاش هستند. و این نعمتی بزرگ است. و شما ملت نیز باید با اتکال به خدای متعال و همکاری و یاری رساندن به دولت همت و تلاش نمائید تا این کشور را بطور کامل بسازیم و مشکلات را از سر راه زندگی مردم برطرف کنیم. و این وظیفه ای هم برای مسئولین و هم برای مردم است که بسیج شوند و اوضاع کشور را حتی بهتر از قبل از این حادثه تأسف انگیز نمایند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در جمع اهالی روستای نیارک اقامه ی نمازظهر و عصر کردند و از این روستا عازم روستای کوگیر چگینی از توابع لوشان شدند و ضمن حضور در محل اسکان زلزله زدگان و صحبت با آنان این مصیبت را به اهالی این روستا تسلیت گفتند و برای درگذشتگان آنان طلب رحمت و مغفرت از خدای متعال کردند.
بر اساس این گزارش، حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای عصر امروز پس از بازدید 6 ساعته خود از مناطق زلزله زده، رهسپار تهران شدند.

برچسب‌ها: امتحانات الهی؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی