news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/10/13

بازدید رهبر انقلاب از چند روستای استان ایلام

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه دیدارشان از استان عشایرنشین ایلام صبح امروز از چند منطقه روستایی تابعه بخش مرکزی ایلام دیدن کردند و از نزدیک با اهالی این مناطق به گفتگو پرداختند.
مقام معظم رهبری در مسیر عبور خود از هفت روستای این منطقه به گرمی مورد استقبال عشایر این روستاها قرارگرفتندو مردم در حالی که در دو سوی این مسیر اجتماع کرده بودند به ذبح گاو و گوسفند و پخش شیرینی پرداختند. اهالی این مناطق که برای دیدار با رهبر انقلاب مشتاقانه به هر سو می دویدند با سر دادن شعارهایی نظیر « صل علی محمد ـ‌ بوی خمینی آمد» و «ما همه سرباز توایم خامنه ای - گوش به فرمان توایم خامنه ای » علاقه و محبت وصفناپذیر خود را نسبت به معظم له ابراز داشتند. حضرت آیت الله خامنه ای در روستای سفیدون طولاب به گفتگو با مردم پرداختند و از نزدیک آنان را مورد تفقد و ملاطفت خویش قراردادند. مقام معظم رهبری طی سخنانی که خطاب به اهالی این روستا ایرادکردند ،‌ خرسندی و خشنودی خود از فراهم آمدن امکان دیدار با عشایر استان ایلام رابیان داشتند و افزودند: شما سربازان اسلام و پایبند به اهداف اسلامی و انقلابی خود هستید. جوانان شما در دفاع از کشور نقش مؤثری داشتند و در میدان جنگ فداکاری زیادی کردند. ما امیدواریم که به همت و تلاش مسؤولان کشور مسائل و مشکلات مناطق محروم مرتفع و روستاهای شما نیز روز به روز به سوی آبادانی هرچه بیشتر برود.
ایشان همچنین توجه مسؤلان اجرایی کشور به حل مشکلات روستاها را جلب کردندو فرمودند: مسؤلین و اعضای دولت انسانهای پاک و صالحی هستند. آنها به مردم می اندیشند و برای خدمت به آنان بویژه محرومین کار و تلاش می کنند. این تلاشها بایدمتوجه روستاهای کشور شود تا مشکلات مردم مسلمان،‌انقلابی،‌ نجیب و کم توقع دراین بخش از میهن اسلامی مرتفع گردد و ما انتظار داریم که این سفر موجب جلب توجه بیش از پیش مسئولین روستاها شود.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان خانواده های معظم شهدای روستای سفیدون طولاب را از نزدیک مورد تفقد و دلجویی قراردادند واهالی این روستا را برای مبارزه با جهل و بیسوادی به شرکت فعال در کلاسهای نهضت سوادآموزی توصیه فرمودند.
مقام معظم رهبری در بازگشت از این روستا به ابرازعلاقه و محبت مردم روستاهای حیدرآباد ـ داروند ـ میدان، حسین آباد و محمودآباد که در دو سوی مسیر عبور ایشان اجتماع کرده بودند پاسخ گفتند و سپس با شرکت در اجتماع پرشور اهالی روستای جعفرآباد از نزدیک مطالب و خواسته های آنان را استماع کردند وبا به آغوش کشیدن پدران و فرزندان معظم شهدا آنان را مورد ملاطفت خود قراردادند.
در این محل حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به ابراز احساسات روستائیان فرمودند: اظهار وفاداری و محبت شما مردم نسبت به خدمتگزاران خود شایسته تحسین وتقدیر بسیاری است. وفاداری و حمایتهای خالصانه اهالی شهرها‌،‌ روستاها و عشایرنقاط مختلف کشور عزت و سربلندی اسلام را در جهان موجب گردیده و جمهوری اسلامیایران را در منطقه و در سطح عالم به یک کشور قدرتمند تبدیل ساخته است.
رهبرانقلاب اسلامی بی تأثیر بودن هشت سال جنگ تحمیلی برای وادارکردن ملت ایران به عقب نشینی از اهداف اسلامی خود را یادآور شدند و افزودند: به برکت مجاهدتهای خالصانه مردم با ایمان ایران ازجمله جوانان و عشایر شجاع و دلاور استان ایلام امروز اسلام در دنیا عزیز شده و دشمنان ما در تلاش خود برای به شکست کشاندن ملت مسلمانایران ناکام ماندند. من اطمینان دارم که با تلاش و کوشش جوانان عزیز ما و ایمان ووفاداری مردم به اسلام عزیز و حمایت از دولت خدمتگزار آینده تضمین خواهد شد. امروزکشور در دست خود مردم است و همه باید برای آبادانی میهن اسلامی تلاش کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان از اهالیاین روستا خواستند تا همت خود رابرای فراگیری خواندن و نوشتن بکارگیرند.
این گزارش حاکیست ازسوی رهبر انقلاب اسلامی مبلغ پنجاه میلیون ریال جهت آسفالت یک جاده خاکی که هفت روستای این منطقهرا به یکدیگر مرتبط می سازد و همچنین سی و شش میلیون ریال جهت اجرای دو پروژه عمرانی در روستای طولاب از توابع بخش مرکزی ایلام اختصاص یافته است.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی