news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1379/11/25

دیدار اعضاء شورای‌ تأمین‌ استان‌ها با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، امروز در دیدار اعضاء شورای‌ تأمین‌ استانها برخورداری‌ از امنیت‌ را از حقوق‌ اساسی‌ آحاد مردم‌ برشمردند و تأکید کردند: مردم‌ امنیت‌ واقعی‌ می‌خواهند و تمامی‌ دستگاهها باید با هوشیاری‌، قاطعیت‌، سرعت‌، پیگیری‌، خستگی‌ناپذیری‌ و نگاه‌ یکسان‌ به‌ همه‌ عوامل‌ ایجاد ناامنی‌، این‌ حق‌ و خواست‌ عمومی‌ را کاملا تأمین‌ کنند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تشکر از تلاشها و زحمات‌ دستگاههای‌ مسؤول‌ در تأمین‌ امنیت‌ کشور، امنیت‌ را مقوله‌ای‌ بسیار مهم‌، گسترده‌ و زمینه‌ساز تحقق‌ خواستهای‌ مختلف‌ مردم‌ خواندند و خاطر نشان‌ کردند: مردم‌، در محیط کار، خانه‌، روستاها، شهرها، خیابانها و در همه‌ ابعاد زندگی‌ فردی‌ و اجتماعی‌ امنیت‌ می‌خواهند و این‌ خواست‌ اساسی‌ و واقعی‌ با ذهنیات‌ و فلسفه‌بافیهای‌ محافل‌ روشنفکری‌ محقق‌ نمی‌شود و به‌ تلاش‌ بسیار جدی‌ و برنامه‌ریزی‌ شده‌ نیاز دارد.

ایشان‌ بیکاری‌، اعتیاد، دخالتها و تحریکات‌ دشمن‌ خارجی‌ و عوامل‌ داخلی‌ او، سیاست‌ بازیهای‌ جاه‌طلبانه‌ و غیر مسؤولانه‌ و درگیریهای‌ سیاسی‌ جناحها و گروهها را از جمله‌ عوامل‌ ایجاد ناامنی‌ ارزیابی‌ کردند و افزودند: همه‌ اقوام‌ مختلف‌، پیروان‌ ادیان‌، صاحبان‌ سلایق‌ مختلف‌ سیاسی‌ و آحاد مردم‌ باید در زیر چتر امنیت‌ عمومی‌ باآسایش‌ و آرامش‌ زندگی‌ کنند و تنها مجرمان‌ و کسانی‌ که‌ در جهت‌ ارتکاب‌ جرم‌ قدم‌ بر می‌دارند حق‌ استفاده‌ از این‌ مقوله‌ را ندارند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ایجاد امنیت‌ را نیازمند هدفگذاری‌، برنامه‌ریزی‌ براساس‌ اهداف‌ تعیین‌ شده‌، اجراء دقیق‌ برنامه‌های‌ تدوین‌ شده‌ و کنترل‌ و ارزیابی‌ صحیح‌ اقدامات‌ انجام‌ شده‌ دانستند و خاطر نشان‌ کردند: امنیت‌ را نمی‌توان‌ با حرف‌ به‌ وجود آورد همچنانکه‌ ناامنی‌ را نیز نمی‌توان‌ با حرف‌ اثبات‌ کرد بلکه‌ برای‌ ارزیابی‌ دقیق‌ امنیت‌ در کشور باید به‌ آمارهای‌ متکی‌ بر شاخصهای‌ دقیق‌، استناد کرد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ هوشیاری‌ مسؤولان‌ و دستگاههای‌ ذیربط را نخستین‌ شرط تحقق‌ امنیت‌ برشمردند و افزودند: غفلت‌، زمینه‌ساز ایجاد و رشد عوامل‌ ناامنی‌ است‌ همچنانکه‌ قاطع‌ نبودن‌ و تردید و تزلزل‌ در برخورد با عوامل‌ ناامنی‌، می‌تواند تشویق‌کننده‌ اینگونه‌ عوامل‌ باشد.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ لزوم‌ پیگیری‌ مستمر اجرای‌ برنامه‌های‌ تدوین‌ شده‌ برای‌ ایجاد امنیت‌ تأکید کردند: با عوامل‌ ایجاد ناامنی‌ در هر لباس‌ و کسوتی‌ چه‌ آشوبگران‌ حرفه‌ای‌ و اوباش‌ ، چه‌ عناصر اتوکشیده‌ سیاسی‌، چه‌ افرادی‌ که‌ با کسوت‌ حزب‌اللهی‌ عمل‌ می‌کنند و چه‌ در کسوت‌ یک‌ عضو عالیرتبه‌ وابسته‌ به‌ دستگاهها باید با نگاه‌ یکسان‌ برخورد کرد و از موضعی‌ فراجناحی‌ و خردمندانه‌ تا آخر اینگونه‌ مسائل‌ را پیگیری‌ نمود.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تأکید کردند: اگر دستگاههای‌ مسؤول‌ در اجرای‌ حق‌ و عدالت‌، قاطع‌، بی‌ملاحظه‌ و پیگیر عمل‌ کنند اقتدار نظام‌ اسلامی‌ مثل‌ خورشیدی‌ فروزان‌ خواهد درخشید.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مخدوش‌ کردن‌ امنیت‌ را مخدوش‌ کردن‌ اقتدار نظام‌ توصیف‌ کردند و با اشاره‌ به‌ حوادث‌ بسیار تأسف‌بار تیرماه‌ 1378 افزودند: برخی‌ مطبوعات‌ در آن‌ حوادث‌، ناجوانمردانه‌ تیترهای‌ تحریک‌آمیز و مخل‌ امنیت‌ چاپ‌ می‌کردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ وحدت‌ عمومی‌ را زمینه‌ساز امنیت‌ ملی‌ برشمردند و با اشاره‌ به‌ حضور پرشکوه‌ و وحدت‌ بخش‌ قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌ در راهپیمایی‌ 22 بهمن‌ امسال‌ خاطر نشان‌ کردند: مردم‌ از همه‌ مسؤولان‌ جناحها و احزاب‌ جلوتر هستند چرا که‌ به‌ رغم‌ یک‌ سال‌ تلاش‌ بی‌وقفه‌ دشمنان‌ برای‌ ایجاد خدشه‌ و تردید در افکار عمومی‌ ملت‌ ایران‌، قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌، استوار، مقتدر و مصمم‌، همچون‌ رودخانه‌ای‌ خروشان‌ به‌ خیابانها آمدند و وحدت‌ خود را بار دیگر نشان‌ دادند اما گروههای‌ سیاسی‌ و تعداد معدودی‌ آدم‌ با ادعا اما کم‌ عمل‌، همچنان‌ به‌ وحدت‌ ملی‌ بی‌اعتنایی‌ می‌کنند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر وظیفه‌ همه‌ مسؤولان‌، خطیبان‌، نویسندگان‌ و رسانه‌های‌ گروهی‌ در ایجاد و تقویت‌ وحدت‌ ملی‌ به‌ برخی‌ فعالیتها برای‌ انحراف‌ اذهان‌ مسؤولان‌ از تلاشهای‌ براندازانه‌ دشمنان‌ اسلام‌ و انقلاب‌ و ایران‌ اشاره‌ کردند و افزودند: در مجامع‌ دولتی‌ و بلندگوهای‌ تبلیغاتی‌ آمریکا و برخی‌ دیگر کشورها، به‌ صراحت‌ از تغییر قانون‌ اساسی‌ و براندازی‌ آرام‌ نظام‌ اسلامی‌ سخن‌ گفته‌ می‌شود و گروههای‌ تروریست‌ ضد انقلاب‌ مورد حمایت‌ تبلیغاتی‌، مالی‌ و سیاسی‌ قرار می‌گیرند اما عده‌ای‌ در داخل‌ چشم‌ خود را بر همه‌ این‌ واقعیات‌ می‌بندند و این‌ توطئه‌ها را انکار می‌کنند. و در عوض‌ با عمده‌ کردن‌ اختلافات‌، جناحها را به‌ جان‌ یکدیگر می‌اندازند و جناحها مدام‌ به‌ یکدیگر حمله‌ می‌کنند، آیا این‌ رفتار عقلانی‌ است‌ و می‌شود کشور را اینگونه‌ اداره‌ کرد؟.

ایشان‌ تقویت‌ دستگاههای‌ مختلف‌ و پرهیز از تضعیف‌ یکدیگر را از وظایف‌ عمده‌ عناصر و دستگاههای‌ به‌ وجود آورنده‌ امنیت‌ ملی‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ حملات‌ تبلیغاتی‌ ـ سیاسی‌ ماههای‌ قبل‌ به‌ دستگاههایی‌ نظیر نیروی‌ انتظامی‌ و وزارت‌ اطلاعات‌، بشدت‌ از تضعیف‌ قوه‌ قضاییه‌ انتقاد کردند و افزودند چه‌ انگیزه‌ای‌ در کار است‌ که‌ قوه‌ قضاییه‌ اینقدر مورد هجوم‌ و حمله‌ قرار می‌گیرد؟ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر لزوم‌ برخورد با عوامل‌ تضعیف‌کننده‌ دستگاههای‌ مختلف‌ خاطر نشان‌ کردند: نظام‌ اسلامی‌ با پشتوانه‌ عظیم‌ و بی‌نظیر حمایت‌ ملت‌، استحکام‌ ساختاری‌ و تشکیلاتی‌ خود و احساس‌ وظیفه‌ مسؤولان‌ در برابر پروردگار، قادر است‌ تمامی‌ مشکلات‌ و چالشهای‌ موجود را بخوبی‌ حل‌ کند و دوران‌ جدیدی‌ را در تاریخ‌ این‌ سرزمین‌ رقم‌ زند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ خاطرنشان‌ کردند: به‌ فضل‌ پروردگار، نظام‌ اسلامی‌ امروز نیز پس‌ از 22 سال‌ در کمال‌ نشاط و شادابی‌، هوشیارانه‌، روند تحقق‌ اهداف‌ و آرمانهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و ملت‌ عظیم‌الشأن‌ ایران‌ را ادامه‌ می‌دهد.

در آغاز این‌ دیدار، آقای‌ موسوی‌ لاری‌ وزیر کشور در گزارشی‌ از گردهمایی‌ اعضای‌ شوراهای‌ تأمین‌ استانها گفت‌: هدف‌ اصلی‌ از این‌ نشست‌، رسیدن‌ به‌ اتفاق‌ نظر در مورد مقوله‌ امنیت‌ بوده‌ است‌ تا با تکیه‌ بر این‌ اجماع‌ نظر، فعالیتهای‌ دستگاههای‌ ذیربط، در تحقق‌ امنیت‌ کامل‌، با هماهنگی‌ و سرعت‌ بیشتر انجام‌ شود.

وزیر کشور با اشاره‌ به‌ هماهنگی‌ موجود میان‌ مدیران‌ سیاسی‌ و مسؤولان‌ امنیتی‌ ـ انتظامی‌ کشور گفت‌: در این‌ نشست‌ کاستیهای‌ موجود در تحقق‌ امنیت‌ داخلی‌ بررسی‌ می‌شود و با ارائه‌ پیشنهادهای‌ کارشناسی‌، بنیان‌ تشکیلات‌ امنیتی‌ کشور تقویت‌ خواهد شد.

برچسب‌ها: اقوام ایرانی؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی